Aktualizováno Síť autobazarů dosáhla v roce 2010 podle dnes zveřejněných předběžných konsolidovaných finančních výsledků celkového obratu 204,8 milionů eur, což je při 39 530 prodaných vozech v ČR a na Slovensku téměř o čtvrtinu (23 %) více v porovnání s rokem 2009. Provozní zisk skupiny vzrostl meziročně o 65 % na 12,2 milionu eur a čistý zisk společnosti Group N.V. za rok 2010 dosáhl výše 5,1 milionu eur, což představuje meziroční nárůst o 268 procent.
Akcie na pražské burze reagovaly na výsledky růstem až o 3,6 % na 27,50 Kč/akcie, což je vysílá na nejvyšší hodnoty od května 2008. Aktuálně titul obchoduje se ziskem 2,5 % pod úrovní 27 korun za akcii.
Tržby z prodeje automobilů dosáhly 174,4 mil. EUR, meziročně o 21 procent více, hrubý zisk z prodejů činil 50,6 mil. EUR (meziročně +32 %). Zisková marže firmy z prodejů v roce 2010 dále vzrostla a dosáhla historického maxima 24,7 % (oproti 23,0 % v 2009). „Růstu marže jsme dosáhli díky zaměření se na likvidní vozy, udržení vysoké obrátkovosti na skladě, striktní cenové politice a relativně stabilní penetraci finančních služeb na počet prodaných vozů skupiny i během krize,“ uvedla skupina . Spolu s oživením prodejů rostly také celkové provozní náklady (OPEX) a to na úrovni celého roku o 24 % na 38,9 mil. EUR. Nejvyšší nárůst představovaly personální náklady se zvýšením o 31 %.
„V roce 2010 se skupina soustředila na své nejziskovější trhy v České republice a na Slovensku. Nadále byla zachována kontinuita v orientaci na nejlépe prodejné modely automobilů, které však byly nově rozšířeny o segmenty vozů, u kterých byl registrován nárůst zákaznické poptávky (užitkové vozy, luxusní či sportovní modely). Vzhledem k postupnému oživení poptávky bylo tak proti původnímu očekávání dosaženo meziročně vyšších prodejních objemů. Společnost tak s počtem 39 530 vozů překonala svůj deklarovaný cíl pro rok 2010 a oproti roku 2009 navýšila prodeje o 7 %. Pro tento rok si skupina klade za cíl dosáhnout dalšího navýšení prodejních objemů oproti předcházejícímu roku, a to ve výši 10 %. Firemní plány zároveň zahrnují během příštích dvou let otevřít až 5 nových poboček v České republice a 3 pobočky na Slovensku, jakož i deklarovaný záměr vstoupit na ruský trh a možný návrat do Maďarska, kde společnost stále vlastní některé ze svých původních poboček (nemovitostí),“ uvedla . Skupina potvrdila, že v průběhu první poloviny roku odejde z rumunského trhu prodejem svého podílu. Českou a slovenskou národní banku skupina požádala o vydání licence pojišťovacího zprostředkovatele.
(Zdroj: AAA Auto)