Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

18.04.2011 8:17, aktualizováno: 18.4. 9:32
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se v 1. čtvrtletí letošního roku meziročně snížily. Tržby meziročně propadly o zhruba osm procent z 12,31 miliardy korun na 11,29 miliardy korun. Na dotaz ČTK to sdělila firma Kantar Media, jejíž údaje vycházejí z ceníků za reklamu a neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. Naopak internetová reklama podle průzkumu agentury Factum Invenio vykazuje v poslední době růst.

"Zpráva je negativní pro CETV. Konsensuální očekávání založené na odhadech managementu letos počítá s růstem reklamních tržeb na všech trzích, kde CETV působí. Tržní konsensus podle nás také kalkuloval s tím, že v 1Q11 dojde na českém trhu s televizní reklamou k oživení. Meziroční zhoršení ve sledovaném kvartále by bylo považováno za špatný signál a vrhlo opět stín podezření na prognózy managementu, které se už v minulosti ukázaly být příliš optimistické," uvedl analytik Patria Finance Tomáš Tomčány. 

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun, což je o 1,3 miliardy meziročně více. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent a je na třetím místě za televizí a tiskem. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun.

Už loni se celkové tržby z reklamy kromě internetu podle Kantar Media snížily meziročně o 2,5 procenta na 52,59 miliardy korun. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy. Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak rostl.

Letos by investice do reklamy měly podle odborníků vzrůst o několik procent. Nejvíce si má polepšit internet. Nejistá je situace v oblasti televizní reklamy. Naopak tisku, zvláště deníkům, odborníci předpovídají pokles příjmů z inzerce.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.04.2024
11:48Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
11:24Jakub Blaha: Konec transparentnosti Netflixu zastínil obzvlášť dobré výsledky  
10:58Páteční dopoledne je červené, po přestávce se do hry opět vložil Blízký východ  
9:25Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity
11:52Výhled TSMC překonal odhady díky podpoře poptávky po AI čipech
11:36Akcie se zvedají. Jak pevnou oporu dodají firmy?  
9:54Ifo: Německé firmy letos plánují snižování investic
9:05Rozbřesk: Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
8:45EU nebude formálně vyšetřovat investici Microsoftu do OpenAI
8:30Evropa čelí podle guvernéra BoE menší inflační hrozbě než USA, Microsoft se vyhne vyšetřování kvůli akvizici Open AI a futures jsou zelené  
6:40Fidelity International: Německá medvědí data jsou příznivá pro německé státní dluhopisy

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data