Aktualizováno Americká mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) vykázala v prvním čtvrtletí čistou ztrátu 21,1 milionu dolarů, což je o více než polovinu lepší výsledek, než očekával medián odhadů v průzkumu agentury Reuters. Za výsledek však společnost do značné míry vděčí zisku z pozitivního kurzového vývoje - oslabení dolaru. Lepší byly také celkové tržby, které meziročně vzrostly o pětinu na 172,8 milionu dolarů (v ČR +6,3 % na 57,706 mil. USD), a o 6 procent tak překonaly konsensus trhu.
Mírně horší byly však provozní výsledky. vzrostl v prvním čtvrtletí provozní zisk před odpisy (OIBDA) meziročně na 14,2 milionu dolarů z 0,8 milionu dolarů ve stejném období loňského roku, ale konsensuální odhad trhu byl ještě výše – na 14,6 mil. USD. V ČR se OIBDA mírně zvýšil o 2,2 procenta na 22,67 milionu USD. U slovenských televizí se provozní ztráta společnosti před odpisy snížila na 2,5 milionu z 3,3 milionu USD před rokem. V divizi New Media, kam spadá třeba internetová služba Voyo, ztráta klesla o více než polovinu na 1,6 milionu USD. Produkční a distribuční divize Media Pro Entertainment vykázala zisk 724.000 USD po ztrátě 2,03 milionu USD v prvním čtvrtletí 2010.
- 1Q11 výsledky
Tržby |
143,6 |
172,8 |
162,7 |
20,3% |
6,2% |
OIBDA |
0,8 |
14,2 |
14,6 |
1675,0% |
-2,7% |
EBIT |
-19,1 |
-7,7 |
-7,4 |
n.a. |
n.a. |
Čistý zisk |
-42,3 |
-21,1 |
-42,4 |
n.a. |
n.a. |
*konsensus Reuters (medián odhadů)
"Vykázaná čísla považujeme celkově za mírně pozitivní, avšak jelikož se CETV v poslední době dařilo, mohla by být již do hodnoty akcií započítána. Pro cenové pohyby titulu by mohl být důležitější výhled, který by management mohl představit na konferenčním hovoru plánovaném dnes na 15:00," zhodnotil Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance.
Prezident a generální ředitel Adrian Sarbu v prohlášení uvedl, že k výraznému zlepšení hospodaření firmy přispělo zvýšení počtu diváku a posílení vedoucí pozice na trzích, ale také kontrola nákladů. Pozitivně se do hospodaření promítly rovněž koupě bTV a růst v divizích Media Pro Entertainment a New Media Division.
"Udrželi jsme silnou likviditu, což nám umožnilo odkoupit náš dluh ve výši 24 milionů USD a refinancovat dluhopisy v hodnotě 206,3 milionu USD, splatné v roce 2013. Jsme přesvědčeni, že v roce 2011 porostou trhy s televizní reklamou ve všech zemích, kde působíme," uvedl Sarbu.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)