Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ1,08
KB-0,38
PKN67,2867,3-7,85
Msft432,01432,030,35
Nokia3,5693,6575-1,39
IBM172,96173,01-0,40
Mercedes-Benz Group AG65,665,62-0,08
PFE28,8828,89-2,42
23.05.2024 18:33:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 23.05.2024 16:17:26
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 23.5.2024 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
940,00 1,08 10,00 124 978 678
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Odhad vývoje
    23.05.2024 16:52

    Nejtěžší část roku je před námi a s ní 3 otázky: 1) Jak vysoko bude letošní vrchol? 2) Bude lepší prodat před RD, nebo to stejně jako loni do dvou měsíců zase vyleze? 3) Bude v návaznosti na zveřejnění výsledku tendru nabídka na odkup? Letos se budu muset ČEZu zbavit, protože budu potřebovat peníze jinde, tak bych nerad, aby mi zůstal v ruce Petr Černý… Na druhou stranu mám pocit, že jsou nyní ještě stále zaceněny spíše špatné zprávy, a že následující 2 měsíce jde spíš z mnoha důvodů očekávat růst (protinávrh divi, eurovolby & ceny povolenek, zrušení tendru +, tendr v maximální variantě 4 bloků => pravděpodobně odkup +++, tendr s výsledkem 1-2 bloky je myslím tak nějak zaceněn). Tedy vychází mi z toho, že prodávat před RD by byl nerozum. Vaše tipy?
    mzp
    • odkup
      23.05.2024 17:34

      Kluci, prestante uz cist pohadkare Snobra, zadnej odkup na stole neni. Zaprvy, poslechnete si posledni conf call s Novakem. V tuhle chvili nejrealnejsi jsou 2 moznosti, a to bud zustane CEZ tak jak je anebo stat vykoupi JETE2/JETE2. Kdyby chteli odkupovat, tak myslite, ze odkup prijde po tom, co se CEZ nekolik mesicu valel na 800-850 a ze pred odkupem CEZ management navrhne nejvyssi moznou divi, kterou (nejspis) Stanjura zvedne, takze vytlaci akcie co nejvys ? Na 800 pred par mesici mohli nabidnout odkup za 1200 a vsichni by jim urvali ruce. Ted uz by museli odkupovat aspon za 1500. Dalsi vec jsou objemy. Soucasna rally jede na minimalnich objemech, je v podstate o tom, ze nikdo neprodava. Dnes jsme poskocili o 10Kc nahoru po zobchodovani cca 10.000ks. Kdyby nekdo planoval odkup, tak se toci miliardy denne.
      Uncas
      • ve vše mse pleteš
        23.05.2024 17:55

        kromě toho, že "dnes nikdo neprodává"...no to je jasné, že nikdo nechce prodávat, kdyz se CEZ vrací na 1200...:)
        alexandros
        • Re: ve vše mse pleteš
          23.05.2024 18:05

          Dneska byl nový leták Lidlu. Sice to není taková slabota jako včera, kdy byl leták Kauflandu, ale stejnak. Jen počkej Sašo, až nebudou mít důchodci co vymetat. To bude takový fičák, že si budeš připadat jako ve snu. To da moon! :D
          Želvák Burzovní (Gold!)
      • dotaz na Novaka
        23.05.2024 17:35

        Pokud by se stát rozhodl pro výstavbu více jak jednoho bloku, například dvou, bylo by to z dnešního pohledu managementu ČEZ realizovatelné v současné podobě ČEZ nebo by bylo potřeba provést restrukturalizaci? "Určitě to realizovatelné je. Je to velmi kapitálově náročný projekt, který takřka celý musí zafinancovat stát prostřednictvím notifikované návratné pomoci. Technicky vzato tedy ano, co se týká peněz, záleží na velikosti dluhového financování na úrovni státu."
        Uncas
        • Re: dotaz na Novaka
          23.05.2024 17:49

          Díky, to smysl dává. Ještě - jak s tou notifikací? Byla by fakt potřeba i v případě ČEZ, s. p.?
          mzp
    • Re: Odhad vývoje
      23.05.2024 17:04

      půjdeme na 2000 s cenou elektřiny nad 100 EUR a po zrušení WFT.... stát to musí odkoupit, aby mohl stavět nove jaderne bloky...
      alexandros
      •  
        23.05.2024 17:32

        2000 by bylo krásných, ale až moc neuvěřitelných. Bez odkupu vidím letošní strop kolem 1050, odkup cca za 1200. Oboje v optimistické variantě.
        mzp
        • ale vždyt jsou ceny elektřiny předprodané vysoko
          23.05.2024 17:56

          a do konce dekády budou nad 100 EUR, zisky budou veliké...
          alexandros
    • Re: Odhad vývoje
      23.05.2024 16:58

      Já jsem klientovi tenkrát řekl, ať si to nechá a měnit "příkaz" nebudu. Tady je spíše otázka, co na BCPP nakoupit místo toho. Protože prachy musí přeci co? Pracovat.
      Želvák Burzovní (Gold!)
      •  
        23.05.2024 17:18

        Mně se pomalu zavírá okno příležitosti pro splacení hypo a požádání o novou (poslední), pak už budu starý a nikdo mi nepůjčí. Takže tohle mám vyřešené. Do teď byly akcie takový zábavnější spořící účet; až se trochu oklepu, tak se vrátím, ale spíš v rámci DIPu koncem roku. Už to nebudou nižší tisíce kusů, ale spíše nižší stovky. KB, Erste, ČEZ (bude-li ještě), Colt… Furt tu bude co kupovat.
        mzp
        •  
          23.05.2024 17:57

          Půjčí. Se hodí na stůl ten dům/byt.
          Želvák Burzovní (Gold!)
      • Vykašli se na BCPP
        23.05.2024 17:13

        A nech je pracovati v USA
        Ticino
        • Re: Vykašli se na BCPP
          23.05.2024 17:57

          já bych starce na Wall Street nepouštěl. Už toho bylo dost.
          Želvák Burzovní (Gold!)
  •  
    23.05.2024 16:30

    S několika diskutujícími se shodujeme, že zrušení WFT nepřipadá do úvahy. Jednak se neshodnou ani v 5K, navíc ANO se vyjádřilo (A. Šilerová), že WFT by měla doběhnout. A hlavně by to způsobilo velkou díru v rozpočtu 2025, protože dividenda nebude velká kvůli odvodům záloh WFT v 2024 a pokud by se WFT zrušila, tak v 2025 nebudou ani zálohy WFT, ani velká dividenda.
    _RaS_
    •  
      23.05.2024 16:58

      Velká díra v rozpočtu by se v případě zrušení WFT nekonala, protože stát může namísto dodatečné daně ve výši 60% z nadměrného zisku ČEZ získat 70% z tohoto nadměrného zisku tak, že si jej vyplatí jako dividendu. Rozdíl v příjmech by tak nebyl nijak signifikantní. A od ostatních toho zase tolik nevybere.
      Richard Fuld
      •  
        23.05.2024 17:02

        A Křetínský to daní kde?
        Želvák Burzovní (Gold!)
        • tanečník
          23.05.2024 17:18

          Ve Spartě
          Velkamedvědice
          • Re: tanečník
            23.05.2024 17:45

            No :))
            Želvák Burzovní (Gold!)
  •  
    23.05.2024 13:09

    Banky drahé tak přechod k čezu. Bude líp.WFT skončí k pololetí.
    nahycz
    •  
      23.05.2024 15:27

      K pololetí 2025 ? Nevim, uvidime co na to rozpocet a zda zavedou bankovni dan. Prosté zruseni WFT nebude, nepruchozi.. uz jsem tu pred 2 roky cca psal jak bude po case Zbynek, jakoze navrhovat jeji zruseni, protoze to je prece "pravicove" (odmyslime si jeji zbastlene zavedeni). Ale nakonec rekne, nejde to.. protoze koalice. Ted uz je to ciste hra o hlasy pomoci prohlaseni, "ja pravicak oni levicaci" a obracene. Fakticky ten stav vsem vyhovuje, protoze rozpocet v uchzejicim schodku se vsem libi. Do zalob se nikomu zjevne nechce, nikomu se do toho proste nechce at uz rika cokoliv, a ten zakon je na 3 roky cili maji paradni justification. Nicmene ceny plynu stoupaji, a to dost veci implikuje..
      Make_CEZ_worthy_again
    •  
      23.05.2024 14:23

      Ne že bych si to nepřál, ale je to vůbec technicky realizovatelné, zrušit to v polovině roku? Vidím možnost nechat to do konce, nechat to do konce tohoto roku, zpětně to zrušit i pro tento rok nebo upravit sazbu pro tento rok, ale zeušit to k 30.6. mi přijde neprůchodné.
      mzp
      •  
        23.05.2024 14:25

        zrusit lze kdykoliv, nadto ve prospech poplatnika dane, tj. behem roku klidne zpetne k nejakemu datu.no stress
        inula
      •  
        23.05.2024 14:25

        Tipl bych, že technicky to možné je. A zrušit daň může dokonce sám Satanjura..
        H1977
        •  
          23.05.2024 14:35

          Není. Všechny účetní programy jsou dělané na celý účetní rok. Je nereálné aby půl roku byla jedna sazba druhej půl rok jiná sazba. To by se museli dělat drastické aktualizace v účetních programech. Musel by se změnit formulář pro přiznání pravnických osob. To je nereálné.
          Tomáš M.
          •  
            23.05.2024 14:54

            nerealne?:))...nesmysl, to je to nejmensi... btw provideri sw zaplesaj nad moznosti neco vyfakturovat zakaznikovi
            inula
        •  
          23.05.2024 14:28

          jj, i tak to jde, paklize paramtry dane jsou mimo ekonomicky ramec...slovy fialovymi...tak to muze zrusit mfcr...tzn nerozumim tomu, proc tu zazniva nejaka otazka parlamentu...kazdpovadne to musi projit 5k na vlade...tzn je to politicky nadl, neco za neco..pirati, k(e)d(n)u,stan
          inula
  • Výplata divi
    23.05.2024 12:38

    Bude 1.9., letos drive než v loni, ale později než léta předtím...
    DupByk
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.03.20241 041,32
30.04.20241 015,65
31.05.20241 005,56
30.06.2024991,96
31.07.2024983,19
31.08.20241 022,17
30.09.20241 045,99
31.10.20241 205,38
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024