Aktualizováno Mediální skupina po ranní prezentaci výsledků hospodaření za 1Q11 představila výhled letošního hospodaření, který navzdory očekávanému jednocifernému růstu televizního trhu počítá s dvouciferným růstem tržeb z loňských 737 milionů dolarů. Skupina, do níž spadá i česká televize Nova to oznámila v rámci materiálů ke konferenčnímu hovoru s analytiky naplánovaného na 15. hodinu. Akcie po oznámení výhledu rozšiřily v Praze své zisky, když rostly o 4 % až na denní maximum 360 Kč. Otevření primárního trhu na Wall Street, kde titul v úvodu vylétl o 10 procent výše a zastavil se dva centy od 23dolarové hranice, pak přineslo růst o 8,6 % až na 376 Kč.
Společnost dále uvedla, že na zlepšení makroekonomické situace v posledních dvou čtvrtletích, kdy docházelo k nastartování ekonomického růstu a ke stabilizaci spotřeby, reagují i trhy televizní reklamy.
nadále počítá pro rok 2011 s růstem všech televizních trhů, na niž má zastoupeny své obchodní aktivity. V první polovině roku mají sice výdaje na reklamu podle prognózy společnosti ještě stagnovat, nebo růst jen mírně. Pro druhou polovinu rok však již očekává zotavení výnosů z reklamy. Celkově potom očekává také „výrazné“ zvýšení provozních marží (OIBDA).
Hlavní prioritou pro firmu zůstává tvorba volného cash flow.
„Výhled tržeb je mírně nad očekáváním trhu (ačkoliv je pravděpodobně založen na současném slabém dolaru),“ uvedl Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance, a dodal, že výhled sice není „ohromující“, ale pozitivní reakci trhu očekávat lze.
Společnost dále uvedla, že na zlepšení makroekonomické situace v posledních dvou čtvrtletích, kdy docházelo k nastartování ekonomického růstu a ke stabilizaci spotřeby, reagují i trhy televizní reklamy.
Skupina CETV se hodlá soustředit na udržení svého podílu na sledovanosti a vůdčího postavení na trhu a zároveň chce rozšiřovat marže díky „iniciativě při tvorbě cen“ a disciplíně na straně nákladů.
„Budeme pokračovat v investicích do nového obsahu a rozvoje distribuce v rámci společnosti Media Pro Entertainment a v divizi nových médií s cílem zajistit rychlé zhodnocení těchto investic,“ píše se v dnešní prezentaci pro analytiky.
Central European Media Enterprises (CETV) před měsícem oznámila, že uzavřela smlouvu se společností Bancroft Private Equity na koupi české akciové společnosti Bontonfilm za 11 milionů dolarů v hotovosti (bez dluhu). Generální ředitel skupiny Adrian Sarbu dnes potvrdil, že očekává dokončení transakce v tomto kvartálu. Šéf CETV dodal, že poskytne konkrétní výhled hospodaření skupiny pro rok 2011 v rámci příštího konferenčního hovoru po výsledcích za 2Q11.
(Zdroj: , Bloomberg)