Německý výrobce luxusních automobilů (66,93 EUR, 0,27%) zlepšil výhled růstu prodeje a zisku na letošní rok. Důvodem je dosavadní vysoká poptávka po vozech firmy v zahraničí a příznivý výhled na další období. Za celý letošní rok chce firma prodat 1,6 milionu vozů, o deset procent více než loni. Uvedla to automobilka v dnešním prohlášení. Akcie po zprávě přidaly půl procenta nad 67 EUR.
Automobilka vlastní rovněž luxusní značku Rolls-Royce a značku malých vozů Mini. Doposud firma čekala zvýšení růstu prodeje na 1,5 milionu vozů. Loni prodej stoupl o 13,6 procenta na 1,46 milionu vozů, což byl druhý nejlepší roční výsledek v historii podniku. V první polovině letošního roku prodej vzrostl o 19,7 procenta na 833.366 vozů.
Provozní zisková marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, v automobilové divizi má za celý rok má činit nejméně deset procent. Původně automobilka uváděla, že překoná osm procent a zisk před zdaněním bude vyšší než v roce 2010, napsaly agentury DPA a Reuters.
je největším výrobcem luxusních automobilů na světě. Firma loni prudce zvýšila čistý zisk na rekordních 3,234 miliardy eur (78,5 miliard Kč) z 210 milionů eur v předchozím roce, kdy byly výsledky zasaženy světovou hospodářskou a finanční krizí.
Generální ředitel německé automobilky automobilka (130,13 EUR, 0,56%), jejíž součástí je česká Škoda Auto, Martin Winterkorn dnes uvedl, že automobilka hodlá v letošním roce zvýšit prodej na rekordních osm milionů vozů z loňských 7,3 milionu. V prvním pololetí firma prodala čtyři miliony aut.