Aktualizováno Česká legislativa omezující televizní reklamu na veřejnoprávních kanálech umožní mediální skupině Central European Media Enterprises (CETV) navýšit v roce 2012 svůj tržní podíl. Posílení v příštím roce očekává také v Chorvatsku a na další čtveřici zbylých trhů, kde má (205 CZK, 2,50%) zastoupení má dojít minimálně k udržení pozic. Růst však nemají jen podíly, ale i celkové výdaje inzerentů na reklamu. Po 1% růstu ve třetím kvartále firma dnes odpoledne uvedl, že pro poslední čtvrtletí roku očekává zrychlení růstu celkových výdajů na reklamu na všech svých trzích na 2 procenta.
Mediální skupina v prezentaci pro konferenční hovor s analytiky po výsledcích za třetí kvartál dále oznámila, že její hlavní prioritou pro příští rok bude organický růst. „V posledních kvartálech jsme ukázali naši schopnost růst i na klesajících či stagnujících trzích s televizní reklamou. Makroekonomické podmínky v roce 2012 sice mohou být výzvou, ale budeme usilovat o dosažení dalšího růstu,“ popisuje své cíle .
kromě výše zmíněného očekávání růstu tržního podílu v ČR a Chorvatsku počítá s udržením nebo navýšením podílu na ostatních trzích (na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku).
Z pohledu volného cash flow společnost očekává, že se do konce roku dostane do černých čísel poté, co snížila schodek ze 74 milionů dolarů po třech kvartálech loňského roku na 4 miliony dolarů na konci letošního září. Dále chce v letošním roce i na současných slabých trzích udržet úroveň likvidity na 200 milionech dolarů (na konci 3Q11 asi 261 mil. USD).
„V roce 2012 budeme pokračovat v dodržování finanční disciplíny a ve snižování zadlužení a soustředíme se na další diverzifikaci příjmů skrze naši strategii jediného obsahu distribuovaného přes vícero distribučních kanálů,“ píše se v prezentaci .
(Zdroj: , Bloomberg)