Maloobchodní tržby se v listopadu meziročně zvýšily o 0,5 procenta po růstu o 1,5 procenta v říjnu. Pozitivní informací je, že spotřeba domácností neklesá, nicméně téměř stagnující maloobchodní tržby ukazují, že ani v posledním čtvrtletí nelze z této strany očekávat příspěvek k růstu HDP.
K růstu maloobchodních tržen opět přispěly prodeje automobilů, což již dříve naznačily údaje o registraci automobilů. Loni se dařilo prodejcům počítačů a mobilních telefonů, v listopadu jejich tržby reálně meziročně stouply o 10 procent. S tím koresponduje růst tržeb internetových obchodů o 8,8 procenta, neboť velká část obchodu s IT technikou a mobily se realizuje přes internet. S vývojem reálně prodaného počtu výrobků ovšem kontrastuje vývoje nominálních tržeb. Ve zmíněném segmentu tržby nominálně klesly o 0,7 procenta. Domácnosti také utrácely za nábytek, elektroniku a další vybavení domácnosti, kde se tržby zvýšily o 4,9 procenta. Tržby se daří zvyšovat také obchodům s oblečením. I zde ovšem platí, že klesající ceny ubírají z tržeb.
Negativně celkový výsledek maloobchodu ovlivnily klesající tržby nespecializovaných obchodů, tedy hypermarketů, kde se realizuje velká část celkových maloobchodních tržeb.
Vývoj maloobchodních tržeb naznačuje pokračování relativní slabosti domácí poptávky. Vzhledem k tomu, že se v posledních třech měsících opět začala zvyšovat míra nezaměstnanosti (po sezónním očištění), reálné mzdy téměř stagnují a vláda chystá další snižování rozpočtových výdajů, je pravděpodobné, že poptávka domácností a maloobchodní tržby budou přešlapovat na místě i v letošním roce, nebudou-li dokonce klesat.