Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Admosphere: Reklama v TV loni vzrostla, tisková reklama naopak klesla

Admosphere: Reklama v TV loni vzrostla, tisková reklama naopak klesla

11.01.2012 17:07
Autor: Redakce, Patria.cz

Desítka nejvýznamnějších tuzemských televizních stanic loni odvysílala reklamu v ceníkové hodnotě 28,3 miliardy korun, což je meziročně více o 3,1 miliardy korun. Naopak ceníková hodnota inzerce v tisku loni klesla meziročně o 2,17 miliardy korun na 19,4 miliardy korun. Na dotaz ČTK to dnes sdělila společnost Admosphere, která loňské výdaje do reklamy monitorovala. Údaje za celý rok u ostatních typů médií Admosphere zatím nemá k dispozici.

Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy objednaly do loňského listopadu, se podle Admosphere meziročně zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem byly televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles.

Na televizní reklamu za jedenáct měsíců loňského roku připadl reklamní prostor v hodnotě 26,3 miliardy korun, meziročně o 14 procent více. Hodnota reklamy v tisku klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun. Třetí místo připadlo internetové reklamě, která klesla o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.

Admosphere již v týden staré zprávě uvedla, že průběh křivek objemu reklamy v obou typech médií má za rok 2011 podobnou tendenci závislou na sezónních vlivech. „Nejvyšších hodnot dosahují v jarních a podzimních měsících, kdy je právě také znát největší rozdíl mezi oběma mediatypy – v říjnu, kdy televize dosahuje svého loňského maxima (3,68 mld. Kč), činí rozdíl mezi ceníkovými hodnotami televize a tisku více než 1,85 miliardy korun. K nejnižším cifrám se v obou případech dospělo v letních měsících a zkraje roku (leden 2011 se pro televizi i tisk nesl ve znamení minimálních ceníkových hodnot),“ uvádí tisková zpráva a dodává, že nejblíže si hodnoty reklamy v obou typech médií byly v měsíci srpnu, kdy rozdíl mezi nimi nepřesahoval 145 milionů korun.
 
admosphere - reklama

Nárůst podle údajů Admosphere loni vykazovala venkovní reklama, která si meziročně v ceníkových cenách polepšila o 14 procent na 2,9 miliardy korun. Následují rozhlasové stanice s poklesem o 12 procent na 1,043 miliardy korun. Nejvíce se loni od ledna do listopadu snížila reklama vysílaná v kině, a to o 25 procent na 155 milionů korun.

Na reklamu umístěnou v nákupních prostorech za jedenáct měsíců loňského roku připadlo 212 milionů korun, což je meziročně o deset procent méně. Reklama vysílaná na obrazovkách například v lékárnách, čerpacích stanicích a prodejnách obchodních řetězců vykázala pokles. Její hodnota v ceníkových cenách se do loňského listopadu snížila o devět procent na 59 milionů korun.

(Zdroj: Admosphere, ČTK)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.04.2024
6:15Invesco: Neobvyklé pravdy – Německá želva a americký zajíc
23.04.2024
22:02Wall Street má za sebou druhou rally v řadě; je to již definitivní návrat k růstu?  
17:56Akciová korekce, prudký obrat finančních podmínek a dopad akciového trhu na celou ekonomiku
17:36Vrací se důvěra ve výsledky? Techy vedou Wall Street vzhůru  
16:43Korekce na amerických akciích ještě neskončila, varují stratégové
14:19WEBINÁŘ za okamžik: Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? 23. dubna od 16:00
14:07Moneta vyplatí z loňského zisku dividendy 4,6 miliardy, tedy devět korun na akcii
13:52Komentář analytika: Slabší prodeje Pepsico v Severní Americe byly kompenzovány silným růstem na mezinárodních trzích  
13:43Sázky na akcie staré ekonomiky pomohly fondu překonat benchmark
13:38MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění informace z valné hromady 23. 4. 2024
12:36Prodej iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí klesl nejvíce od roku 2020
11:28Česká národní banka příští týden podle Michla možná ještě sníží úrokové sazby
11:13České firmy by většinou uvítaly zavedení eura, ukázal průzkum Deloitte
10:55Světové ceny potravin by letos podle ekonomů z Oxford Economics měly klesnout
10:49Koruna nehledí na podpůrné komentáře, zatímco akcie ve světě se dál zvedají  
10:35Robustní ceny elektromobilů od Renaultu a nižší náklady kompenzují pomalejší poptávku na trhu
9:06Rozbřesk: Česko v pasti NIMBYsmu. Holub z ČNB preferuje snížení sazeb o 50bps
8:50ČNB nemusí se snižováním sazeb spěchat, v USA údajně hrozí prohloubení výprodejů a futures jsou zelené  
6:38FX Strategie: Fed zpomalí tempo kvantitativního utahování, a to přibrzdí dolar v krasojízdě. Přijde smršť důležitých makro-dat  
22.04.2024
17:32Téměř rekordní relativní nezájem o dluhopisy, akcie tančí na hudbu budoucnosti

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m