Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Admosphere: Reklama v TV loni vzrostla, tisková reklama naopak klesla

Admosphere: Reklama v TV loni vzrostla, tisková reklama naopak klesla

11.01.2012 17:07
Autor: Redakce, Patria.cz

Desítka nejvýznamnějších tuzemských televizních stanic loni odvysílala reklamu v ceníkové hodnotě 28,3 miliardy korun, což je meziročně více o 3,1 miliardy korun. Naopak ceníková hodnota inzerce v tisku loni klesla meziročně o 2,17 miliardy korun na 19,4 miliardy korun. Na dotaz ČTK to dnes sdělila společnost Admosphere, která loňské výdaje do reklamy monitorovala. Údaje za celý rok u ostatních typů médií Admosphere zatím nemá k dispozici.

Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy objednaly do loňského listopadu, se podle Admosphere meziročně zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem byly televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles.

Na televizní reklamu za jedenáct měsíců loňského roku připadl reklamní prostor v hodnotě 26,3 miliardy korun, meziročně o 14 procent více. Hodnota reklamy v tisku klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun. Třetí místo připadlo internetové reklamě, která klesla o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.

Admosphere již v týden staré zprávě uvedla, že průběh křivek objemu reklamy v obou typech médií má za rok 2011 podobnou tendenci závislou na sezónních vlivech. „Nejvyšších hodnot dosahují v jarních a podzimních měsících, kdy je právě také znát největší rozdíl mezi oběma mediatypy – v říjnu, kdy televize dosahuje svého loňského maxima (3,68 mld. Kč), činí rozdíl mezi ceníkovými hodnotami televize a tisku více než 1,85 miliardy korun. K nejnižším cifrám se v obou případech dospělo v letních měsících a zkraje roku (leden 2011 se pro televizi i tisk nesl ve znamení minimálních ceníkových hodnot),“ uvádí tisková zpráva a dodává, že nejblíže si hodnoty reklamy v obou typech médií byly v měsíci srpnu, kdy rozdíl mezi nimi nepřesahoval 145 milionů korun.
 
admosphere - reklama

Nárůst podle údajů Admosphere loni vykazovala venkovní reklama, která si meziročně v ceníkových cenách polepšila o 14 procent na 2,9 miliardy korun. Následují rozhlasové stanice s poklesem o 12 procent na 1,043 miliardy korun. Nejvíce se loni od ledna do listopadu snížila reklama vysílaná v kině, a to o 25 procent na 155 milionů korun.

Na reklamu umístěnou v nákupních prostorech za jedenáct měsíců loňského roku připadlo 212 milionů korun, což je meziročně o deset procent méně. Reklama vysílaná na obrazovkách například v lékárnách, čerpacích stanicích a prodejnách obchodních řetězců vykázala pokles. Její hodnota v ceníkových cenách se do loňského listopadu snížila o devět procent na 59 milionů korun.

(Zdroj: Admosphere, ČTK)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.05.2025
14:44Co dělat, když se dlouhodobé dluhopisy chovají jako akcie? Postřehy Fidelity
8:31Víkendář: Prudký růst ziskovosti evropských bank jako důsledek protiinflační politiky ECB
03.05.2025
14:37PIMCO: Přichází změna investičního paradigmatu, posun k novému ale bude trvat dlouho
8:21Víkendář: Podle nové studie hrála politika ECB při snižování inflace jen podružnou roli
02.05.2025
17:20Evropa směřuje k rovnováze, USA se budou letos (opět) spoléhat na spotřebitele?
16:48TikTok dostal v EU pokutu 530 milionů eur za nedostatky při ochraně dat
16:19S&P 500 stoupá a přesně po měsíci maže ztráty z cel  
16:16Reuters: ČNB pravděpodobně sníží úrokové sazby, ale zůstává opatrná
15:41Trh práce v zámoří dál podporuje akcie. Útlum zaměstnanosti se nekoná  
14:23Dubnový deficit rozpočtu se prohloubil, příjmová strana se ale lepší
13:53Morgan Stanley: Trh s humanoidními roboty dosáhne na 5 bilionů dolarů
13:50Výsledky ropných gigantů Chevronu a Exxonu: Zisky klesají, ale strategie zůstává
13:45LVMH propustí přes tisíc zaměstnanců. Důvodem jsou problémy na klíčových trzích
13:23Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí prodej o 8,2 procenta na 238.600 aut
13:06Perly týdne: Americké akcie za zenitem, Čína pod tlakem
12:44Prodej vozů Tesla ve Švédsku v dubnu klesl o 81 procent, propadá se i jinde
12:20Inflace v eurozóně si v dubnu udržela tempo růstu, tlačily ji nahoru zejména služby
12:16WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s: Výroční zpráva za rok 2024
12:06Březnová nezaměstnanost v EU stagnovala na 5,8 %. Nejnižší byla v Česku
11:08Patria zvyšuje cílovou cenu Erste Bank, potvrzuje odolný výkon a nákladovou disciplínu  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data