Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Admosphere: Reklama v TV loni vzrostla, tisková reklama naopak klesla

Admosphere: Reklama v TV loni vzrostla, tisková reklama naopak klesla

11.01.2012 17:07
Autor: Redakce, Patria.cz

Desítka nejvýznamnějších tuzemských televizních stanic loni odvysílala reklamu v ceníkové hodnotě 28,3 miliardy korun, což je meziročně více o 3,1 miliardy korun. Naopak ceníková hodnota inzerce v tisku loni klesla meziročně o 2,17 miliardy korun na 19,4 miliardy korun. Na dotaz ČTK to dnes sdělila společnost Admosphere, která loňské výdaje do reklamy monitorovala. Údaje za celý rok u ostatních typů médií Admosphere zatím nemá k dispozici.

Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy objednaly do loňského listopadu, se podle Admosphere meziročně zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem byly televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles.

Na televizní reklamu za jedenáct měsíců loňského roku připadl reklamní prostor v hodnotě 26,3 miliardy korun, meziročně o 14 procent více. Hodnota reklamy v tisku klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun. Třetí místo připadlo internetové reklamě, která klesla o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.

Admosphere již v týden staré zprávě uvedla, že průběh křivek objemu reklamy v obou typech médií má za rok 2011 podobnou tendenci závislou na sezónních vlivech. „Nejvyšších hodnot dosahují v jarních a podzimních měsících, kdy je právě také znát největší rozdíl mezi oběma mediatypy – v říjnu, kdy televize dosahuje svého loňského maxima (3,68 mld. Kč), činí rozdíl mezi ceníkovými hodnotami televize a tisku více než 1,85 miliardy korun. K nejnižším cifrám se v obou případech dospělo v letních měsících a zkraje roku (leden 2011 se pro televizi i tisk nesl ve znamení minimálních ceníkových hodnot),“ uvádí tisková zpráva a dodává, že nejblíže si hodnoty reklamy v obou typech médií byly v měsíci srpnu, kdy rozdíl mezi nimi nepřesahoval 145 milionů korun.
 
admosphere - reklama

Nárůst podle údajů Admosphere loni vykazovala venkovní reklama, která si meziročně v ceníkových cenách polepšila o 14 procent na 2,9 miliardy korun. Následují rozhlasové stanice s poklesem o 12 procent na 1,043 miliardy korun. Nejvíce se loni od ledna do listopadu snížila reklama vysílaná v kině, a to o 25 procent na 155 milionů korun.

Na reklamu umístěnou v nákupních prostorech za jedenáct měsíců loňského roku připadlo 212 milionů korun, což je meziročně o deset procent méně. Reklama vysílaná na obrazovkách například v lékárnách, čerpacích stanicích a prodejnách obchodních řetězců vykázala pokles. Její hodnota v ceníkových cenách se do loňského listopadu snížila o devět procent na 59 milionů korun.

(Zdroj: Admosphere, ČTK)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
17.12.2025
6:05Investiční výhled 2026: V AI zůstáváme, ale nově se díváme i jinam  
16.12.2025
22:01Nasdaq přerušil třídenní pokles; Tesla na nových maximech; ropa nejníže za 5 let  
17:10Americká „blbá nálada“, fundament a technická analýza
15:31Direct Financing s.r.o.: Vnitřní informace - Oznámení o rozhodnutí o zisku Společnosti
15:17Česko v roce 2026: Stabilní inflace, silná koruna, opatrný růst
15:12V USA vzniklo v listopadu více míst, než se čekalo
13:30Pražská burza hlásí mimořádně úspěšný rok. Kromě vysokých výnosů zaznamenala i nejvyšší objem obchodů od roku 2012
12:30Růst podnikatelské aktivity v eurozóně na konci roku zpomalil víc, než se čekalo
12:04ZEW: Důvěra investorů v německou ekonomiku se v prosinci zvýšila
11:41Nasdaq podal žádost o rozšíření obchodních hodin na 23 hodin denně od pondělí do pátku
10:50Desátý měsíc poklesu. Průmyslové ceny v Česku táhnou dolů energie
10:15Auto-revoluce na půl plynu. Brusel přehodnocuje čistě elektrickou budoucnost
9:18Ford ustupuje od elektromobility, investuje do hybridů a baterií pro datacentra
8:48Trump žaluje BBC, Musk s majetkem přes 600 miliard USD a bankovní ambice PayPalu  
8:45Rozbřesk: Koruna vyhlíží zasedání ČNB a ECB. Dolar před klíčovými daty z amerického trhu práce slábne
8:40Muskovo jmění je spočteno na 677 miliard dolarů. V této dimenzi je jediným člověkem na světě, tahounem nyní Space X
6:09Investiční výhled 2026: Příznivé makro prostředí, rostoucí zisky, ale také vyhrocenější rizika  
15.12.2025
18:05PODCAST Týdenní výhled: Trhliny v AI narativu, opožděná makrodata a zasedání centrálních bank  
17:46Wall Street kolísá, trhy čekají na klíčová data z USA  
17:23Ekonomika a zisky obchodovaných firem v příštím roce

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
USA - Počet nově zahájených staveb
USA - Prodeje nových domů
8:00UK - Harmonizovaný CPI, y/y
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
11:00EMU - CPI, y/y