Nizozemskému pivovaru (37,69 EUR, 3,09%) klesl v loňském roce zisk o 1,4 procenta na 1,43 miliardy eur. Pokles způsobily vyšší náklady, které částečně vyrovnal výkon firmy na rozvíjejících se trzích. Provozní zisk (EBITDA) koncernu za rok 2011 vzrostl o 2,8 procenta na 2,7 miliardy eur, čímž překonal odhad trhu 2,65 mld. EUR. dnes dále oznámil nový úsporný plán, který by měl do roku 2014 firmě ušetřit 500 milionů eur.
Tržby koncernu , který je třetím největším pivovarem na světě, se loni zvýšily o 6,2 procenta, když meziroční srovnání pozitivně ovlivnily příspěvky akvizic značek v Mexiku v dubnu 2010. Bez zahrnutí nových akvizic a prodeje majetku tržby stouply o 3,6 procenta. Celkový výsledek 17,1 miliardy eur za loňský rok mírně překonal očekávání trhu nastavená na 17,0 mld. EUR.
Firma dodala, že prodej v Evropě a USA se snížil. Naopak vysoký růst zaznamenal v Asii, Africe a východní Evropě. Výrazně oživil ruský trh. Pivovaru se daří rovněž ve Vietnamu, který je pro značku druhým největším trhem. Pivovaru patří mimo jiné značky Newcastle, Foster's a Amstel.
V letošním roce očekává růst nákladů o šest procent, hlavně kvůli zdražení sladového ječmene. Doufá však, že se mu podaří vyrovnat tento růst zvýšením prodeje a snížením nákladů. Mimo jiné plánuje i propouštění, avšak zatím neuvedl v jakém rozsahu. Loni firma zrušila 1134 pracovních míst a na konci roku měla necelých 70.000 zaměstnanců.
„Výhled pro Evropu skvělý není,“ zaznělo od člena představenstva společnosti na dnešním konferenčním hovoru s analytiky. Firma si na našem kontinentu pro letošní rok klade za cíle „sledování hodnoty a navyšování podílu“. Evropa je podle firmy stále významným přispívatelem k celkové tvorbě cash flow.
Analytici španělské bankovní skupiny Santander dnešní nové informace zhodnotili ve prospěch akcií . Titulu pro dnešek předpověděli 3-4% růst s ohledem na „mírně lepší“ celoroční výsledky, než byly konsensuální odhady, a nově oznámený úsporný plán za 500 mil. EUR. Titul však v rámci dopoledne nakonec přidával skoro 6 procent.
je podle tržeb největším pivovarem v Evropě a působí i v České republice. V České republice má rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholické Fríí. Společnosti ČR v polovině loňského roku na tuzemském trhu s pivem patřila s podílem 12,4 procenta třetí příčka, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.
(Zdroj: , ČTK, AP)