Aktualizováno Pouhých pár minut obchodování na americké akciové burze stačilo nováčkovi Millennial Media ke zdvojnásobení své tržní hodnoty. Akcie této firma nabízející technologie a služby pro reklamu na mobilních zařízení vylétly záhy po dnešním vstupu na Wall Street až o 114 procent ke 28 dolarům za kus. Důvodem bylo nepokrytí zájmu investorů v rámci primárního úpisu akcií a důvěra v další růstovou budoucnost sektoru nových technologií.
Společnost Millennial Media získala v rámci primárního úpisu akcií pod vedením bank Goldman Sachs, Morgan Stanley a Barclays celkem 132,6 milionů dolarů, když se jí povedlo prodat 10,2 milionu vlastních akcií při ceně nejen nad původně plánovaným cenovým rozmezím 9-11 USD, ale i na horní hranici následně poptávkou navýšeného rozmezí 11-13 USD.
Millennial Media je společností z amerického Baltimoru, která generuje tržby z prodeje reklamního prostoru v aplikacích na mobilních zařízeních různým inzerentům. Reklamní prostor získává za úplatu přímo od vývojářů aplikací pro mobilní telefony a smartphony. Podle výzkumné společnosti IDC je aktuálně Millennial Media druhou největší firmou poskytující inzerentům možnost využití mobilní reklamy s tržním podílem v USA na úrovni 16,7 procenta. Navíc je jedinou společností v tímto segmentu, která není při nabídce reklamního prostoru vázána konkrétním operačním systémem či typy přístrojů – pracuje totiž s širokou řadou mobilními přístrojů od iPhonů společnosti Apple až po smartphony na bázi Androidu od společnosti Google.
(Zdroj: Millennial Media, Bloomberg, CNBC, WSJ)