Aktualizováno Společnost provozující síť autobazarů navýšila v prvním čtvrtletí 2012 oproti stejnému období minulého roku svůj čistý zisk trojnásobně na úroveň 2,9 milionu eur a zvýšila také tržby a provozní ziskovost. Podle firmy se tak stalo díky silným prodejním výsledkům za první čtvrtletí, výrazně robustnější penetraci finančních služeb, vzrůstajícímu přínosu tržeb ruského provozu skupiny a dalších nově otevřených poboček na hlavních trzích v ČR a na Slovensku, jakožto celkově vyšší provozní a nákladové efektivitě skupiny. Management dále věří v sílu ruského trhu a očekává obrat podnikání v Rusku do zisku již v polovině letošního roku.
Celkové skupině vzrostly v prvním čtvrtletí 2012 tržby meziročně o 22 % na úroveň 76,9 milionu eur, při 42% nárůstu hrubého zisku z prodejů (jež dosáhl výše 20,1 milionu eur) a 79% nárůstu provozního zisku (EBITDA; na výši 5,1 milionu eur). Hrubá zisková marže se zvýšila o 0,3 procentního bodu na 26,2 procenta zejména díky většímu rozšíření finančních služeb z loňských 38 na 50 procent v prvním čtvrtletí.
“Skupina AAA AUTO těžila z velmi dobrých prodejních výsledků za první čtvrtletí roku 2012, jež překonaly trh; z rostoucích příjmů z prodeje finančních služeb a ze silných ziskových marží,“ komentovala výsledky Karolína Topolová, výkonná provozní ředitelka a zástupkyně generálního ředitele skupiny AAA AUTO.
Meziroční srovnání výsledků AAA Auto (v tis. EUR):

Podíl finančních služeb a doplňkových produktů na celkovém hrubém zisku z prodejů skupiny vzrostl na úroveň 62,8 procenta v prvním čtvrtletí 2012 oproti 56,7 procenta v prvním čtvrtletí předcházejícího roku. Spolu s růstem prodejů za první čtvrtletí roku 2012 vzrostly také provozní náklady, a to o 31,4 procenta na úroveň 15,1 milionu eur.
Prodeje skupiny za duben vzrostly meziročně o 17,1 procenta na solidní úroveň 4 479 prodaných vozů, přesto dubnové prodeje nedosáhly tak silného výsledku jako za březen, jež je pro skupinu většinou prodejně nejsilnějším měsícem roku. Oproti tomu prodejní výsledky skupiny v Rusku konzistentě rostly, z 80 kusů prodaných za leden na 168 za březen a 200 kusů za duben. To podle AAA Auto naznačuje, že ruské provozy se stanou lídrem růstu prodejů celé skupiny v roce 2012 (např. bez ruských prodejů by 17,1% nárůst prodejů skupiny za duben činil pouze 11,9 procenta).
Vývoj prodejů vozů AAA Auto
Česká republika | 10 965 | 12 025 | 9,70% | 2 940 | 3 179 | 8,10% |
Slovensko | 3 910 | 4 081 | 4,40% | 884 | 1 100 | 24,40% |
Rusko ** | 0 | 548 | n/m | 0 | 200 | n/m |
Skupina | 14 875 | 16 654 | 12,00% | 3 824 | 4 479 | 17,10% |
** Provoz v Rusku byl zahájen v září 2011
Zdroj: AAA Auto
„Naše pobočka v Rusku dosáhla v dubnu výborného výsledku 200 prodaných vozů. Očekáváme tak, že zde dosáhneme bodu zvratu na úrovni čistého zisku již v červnu,” uvedla výkonná provozní ředitelka .
AAA Auto má od loňského podzimu v Rusku jediný autobazar, ve Ščerbince jižně od Moskvy. Původně, ještě v roce 2008, plánovala začít v Rusku hned s třemi pobočkami. Ještě na konci března se generální ředitel společnosti Anthony Denny nechal slyšet, že v zisku by se ruské podnikání mělo ocitnout v roce 2013. Plány firmy v Rusku ale podle Dennyho nekončí jedním autobazarem, ale druhého přírůstku se spíš dočká sever Moskvy než Petrohrad.
Zatímco v Česku se průměrná cena ojetiny pohybuje okolo 160 tisíc korun, v Moskvě jde o dvojnásobek, o 520 tisíc rublů (asi 327 tisíc Kč). Hrubá marže obchodníka se v obou zemích pohybuje okolo desetiny ceny vozu; čistý zisk na autě loni v Česku činil 3100 Kč. V Rusku se AAA Auto zatím pohybuje v mírné ztrátě.
(Zdroj: AAA Auto, ČTK, MediaFax)