Americká společnost od pátku do neděle prodala tři miliony tabletů iPad. Firma v pátek zahájila prodej iPadu mini a tabletu iPad čtvrté generace, podrobnosti k prodeji jednotlivých modelů ale firma nesdělila. jen uvedl, že tři miliony prodaných tabletů u modelů pouze s Wi-Fi je za první víkend dvakrát více, než u předchozího tabletu třetí generace. Ten je na trhu od března.
"Poptávka po tabletech iPad mini překročila počáteční nabídku, a i když řada předběžných objednávek byla vyřízena, část jich vyřídíme až později v tomto měsíci," uvedl . "Usilovně se snažíme vyrábět rychleji, abychom uspokojili ten fantastický zájem," sdělil šéf Applu Tim Cook.
Server Gizmodo nicméně upozorňuje, že nesdělil, jak velký je zájem o nový iPad mini. Počet tři miliony prodaných tabletů podle serveru totiž zahrnuje nejen iPad mini a tablet iPad čtvrté generace, ale i starší model iPad 2.
"Je to výborné číslo, o tom není pochyb. A zřejmě by jim záviděl Amazom, i a je jedno, kolik z toho celku připadá na jaký model. Nicméně to, že nechce být konkrétnější a že nevyprodal produkt, o němž se myslelo, že bude nedostatkový, je důvod k zamyšlení," poznamenává Gizmodo.
Zahájením prodeje tabletu iPad mini vstupuje na trh menších přístrojů tohoto druhu. Je to zároveň první významnější produkt, s nímž firma vyrukovala na trh od smrti svého zakladatele Steva Jobse loni v říjnu. Nový iPad mini se prodává za vyšší cenu než konkurenční produkty od firem , či .
Zájem o nový iPad mini byl v pátek mnohem slabší, než na co byl v minulosti zvyklý. Před obchody v Asii, kde se tablet začal prodávat nejdříve, na začátku otevírací doby čekaly podle agentury Reuters většinou jen desítky lidí. V hlavním obchodě v Hongkongu personál zpočátku dokonce početně převažoval nad zákazníky.