Akcie největšího světového fastfoodového řetězce McDonald’s od začátku roku propadly o více než 13 procent, což je třetí nejhorší výsledek v rámci titulů pokrývaných indexem Dow Jones Industrial Average. Poté, co valuace akcií dosáhla až 17měsíčního minima, tradeři začínají věřit v odražení titulu ode dna. Alespoň to naznačuje vývoj cen opčních kontraktů na trhu.
Cena prodejní (put) opce na akcie McDonald’s, která držitele chrání před poklesem titulu o 10 procent oprávněním prodat akcii za předem stanovou realizační cenu, se nyní obchoduje o 2,94 bodu dráž než ekvivalentní kupní (call) opce, vyplývá z dat Bloomberg za posledních šest měsíců. Rozdíl mezi cenami kupní a prodejní opce je v historickém srovnání velmi nízko a začátkem listopadu propadem na 2,65 bodu stanovil minimum od října 2008 (viz graf) - kontrakt zajišťující právo prodat akcii za vyšší cenu (než v budoucnu tržní) je tak relativně nejlevnější za čtyři roky. Investoři tak zřejmě začínají věřit v potenciál růstu této akcie.

Akcie již klesla tak nízko, že pravděpodobně níž nepůjde, domnívá se analytik Hank Smith z Haverford Trust. Poměr ceny akcie k ziskům společnosti ve srovnání s celým indexem S&P 500 se nyní pohybuje blízko minimům z června loňského roku. „McDonald’s nabízí slušný potenciál zhodnocení kapitálu a nadprůměrný výnos,“ uvedl Smith, jehož společnost spravuje aktiva za 6,5 mld. USD. Valuace akcií McDonald’s (měřeno P/E) se pohybuje na 16,3násobku za poslední rok, ve srovnání s 14,4násobkem pro S&P 500 a 19,7násobkem v případě průměru provozovatelů restaurací ve Spojených státech. Dividendový výnos činí 3,6 procenta, u S&P 500 pak 2,2 %.
Společnost v říjnu představila v souhrnu horší než očekávané výsledky, za což ji trh ve stejný den potrestal největším poklesem jejích akcií za více než tři roky. Celkový zisk společnosti McDonald’s klesl za poslední tři měsíce na 1,46 miliardy dolarů z loňských 1,51 miliardy dolarů za stejné období. Na jednu akci tak místo 1,45 dolaru zisku ve 3Q11 připadlo letos jen 1,43 dolaru. Konsensus agentury Bloomberg byl přitom analytiky nastaven naopak na meziroční nárůst čistého výsledku hospodaření na 1,47 dolaru na akcii. Na očekávání trhu firma McDonald’s nedosáhla ani v případě svých celosvětových tržeb. Sílící konkurence v USA navíc zpomalila růst tržeb i na domácím trhu, kde společnost generuje zhruba třetinu příjmů.
má po celém světě kolem 33.000 provozoven. Firma nyní čelí silné konkurenci na domácím trhu od novějších řetězců, jako Panera Bread. Tradiční konkurenti, jako Wendy's a Bruger King Worldwide rovněž předělávají své menu, renovují restaurace a přicházejí s novými kampaněmi, aby přilákali zákazníky.
(Zdroj: Bloomberg)