Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
TV Nova již dojednala polovinu plánovaných ročních objemů reklamy (+ komentář)

TV Nova již dojednala polovinu plánovaných ročních objemů reklamy (+ komentář)

04.04.2013 15:48, aktualizováno: 4.4. 16:28
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Skupina Nova, která platila za významného přispívatele k hospodaření mateřské skupiny CETV, dosud uzavřela dlouhodobé reklamní kontrakty v hodnotě přesahující 50 procent letos plánovaných tržeb. Z první desítky únorových zadavatelů na TV Nova, která v lednu přišla s novou obchodní politikou, inzerují například společnosti Hyundai nebo Kraft Foods. Někteří důležití zadavatelé jako jsou firmy Procter & Gamble nebo Ferrero stále váhají. V rozhovoru pro ČTK to řekl generální ředitel Novy Jan Andruško.

"Jsou to velcí klienti, kteří si v průběhu let vyjednali na trhu velmi nízké ceny. S nimi stále vyjednáváme," uvedl Andruško. Nova letos zavedla exkluzivní pásmo super prime time s omezeným reklamním prostorem, čemuž odpovídá vyšší cena. Televize klientům zároveň nabídla dvě možnosti spolupráce založené buď na dlouhodobých kontraktech s garancí cen reklamního prostoru nebo měsíčních smlouvách, kde se podmínky můžou měnit.

Ceny u měsíčního obchodování, které v březnu a dubnu ve srovnání se začátkem roku vzrostly až o 104 procent, Nova upravuje podle aktuální situace na trhu. "Každý měsíc přijdeme s určitým odhadem toho, kolik reklamního prostoru by se mohlo zobchodovat, a na základě toho, jaký odhadujeme vývoj trhu, stanovíme cenu," vysvětlil Andruško. U cen na duben televize podle něj vycházela z toho, že jde spolu s březnem o nejvyšší sezonu. Ceníková hodnota reklamního prostoru, který inzerenti obsadili na hlavní stanici Nova, podle dat Admosphere v únoru meziročně poklesla o zhruba polovinu na 268 milionů korun

"Domníváme se, že pokles prodané reklamy TV Nova negativně ovlivní výsledek celé skupiny CETV v 1H13," uvedl analytik Patria Direct Tomáš Tomčány. Podle Tomčányho se totiž Nova na celkových tržbách skupiny CETV podílí z jedné třetiny. Akcie CETV dnes ztrácejí přes 1,5 procenta.

Podle měsíc starých informací Hospodářských novin celkový objem reklamy na TV Nova za první dva měsíce letošního roku meziročně poklesl o 55 procent. Tento významný zdroj zisku pro mateřskou mediální skupinu CETV tak zřejmě v prvním kvartále letošního roku již nebude tak štědrý.

„Náš odhad je, že kvůli změně obchodní politiky Nova přijde v prvním čtvrtletí minimálně o 250 až 300 milionů korun,“ řekl na začátku března HN Jiří Svoboda, generální ředitel mediální skupiny GroupM v ČR. „Naprostá většina našich klientů se zatím s Novou nebyla schopna na nových obchodních podmínkách dohodnout,“ dodal před měsícem šéf agentury, která v ČR zajištuje nákup reklamního prostoru pro významné zadavatele, jako je Henkel (loni v ČR vydal za reklamu 1,09 mld. Kč) nebo Nestlé (842 mil. Kč). 

 
Nová cenová politika je podle Andruška investicí do budoucna. "Pokud bychom stále klesali s cenami dolů, tak je to podle mě pomalá smrt," uvedl ředitel s tím, že nejde o strategii z hlediska jednoho nebo dvou kvartálů. "To je strategie z hlediska minimálně střednědobého horizontu, bavíme se o horizontu dvou, tří, pěti let," řekl Andruško s tím, že v plánu je prodat méně reklamy, což ale neznamená plánovaný pokles příjmů. "Tento omyl některých médií bych tímto rád vyvrátil. Jako komerční subjekt samozřejmě stále usilujeme o maximalizaci tržního podílu a zisku," uvedl ředitel.

Hodnota prodané reklamy se odvíjí od sledovanosti. Letošním cílem Novy je v rámci celé skupiny ve večerním prime timu udržovat podíl na sledovanosti ve skupině diváků mezi 15 až 54 lety nad 40 procenty. "Rádi bychom se pohybovali v rámci 42 až 45 procent," upřesnil Andruško. V březnu skupina Nova v pásmu prime time dosáhla podílu na sledovanosti 41,6 procenta, což znamená meziroční nárůst o jeden procentní bod.

K nejsilnějším večerním formátům Novy se kromě Televizních novin řadí seriály Ordinace v růžové zahradě 2 a Gympl s (r)učením omezeným. Nedělní talentovou show SuperStar naopak ve sledovanosti aktuálně poráží Nevinné lži České televize. "Podle mě je to absolutně to nejsilnější, co v tuto chvíli na obrazovce uvádí," uvedl Andruško k sérii televizních filmů, jejichž autoři pro Novu před lety natočili podobný formát Soukromé pasti.

S příchodem jarní sezony přistoupily ke zdražení i další televize. FTV Prima, která prodává reklamu spolu s TV Barrandov zvýšila dubnovou cenu reklamního prostoru o zhruba sedm procent. Zdražení se týká i těch klientů, kteří mají uzavřené dlouhodobé kontrakty. Mediální zastupitelství Atmedia, které prodává reklamní prostor stanic CS film, Disney Channel či hudební televize Óčko, od 11. března zvýšilo cenu nabízené reklamy v průměru o více než šest procent. 

(Zdroj: ČTK, HN)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.01.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV – Goldman Sachs varuje před ředěním a radí prodat
05.03.2013 16:36
Akcie CETV čeká podle analytiků GS další propad hodnoty kvůli pokračuj...
Nova prý přijde v 1Q na reklamě až o 300 milionů. Významní inzerenti neskousli nový ceník
07.03.2013 11:26
Tesco, Henkel, Česká Spořitelna, Mountfield nebo Nestlé jsou jen někte...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
28.03.2024
9:42Česká ekonomika podle zpřesněného odhadu loni klesla o 0,2 pct, ve 4Q ale vzrostla o 0,4 pct mezičtvrtletně
9:31Přehled (ne)obchodování na trzích přes Velikonoce 2024
8:55Se snižováním sazeb v USA není kam spěchat, opakuje guvernér Fedu Waller. Futures jsou zelené  
8:52Putin: Rusko nezaútočí na Pobaltí, Polsko či Česko. Jde jen o strašení lidí
8:45Rozbřesk: HDP potvrdí pozitivní obrat v útratách domácností
6:03Britské akcie jsou nyní (historicky) mimořádně levné a Evropa už obchoduje s výrazným diskontem i vůči Japonsku
27.03.2024
21:19Americké indexy posilovaly díky silnému závěru  
18:26Jen kousek od intervence? Akcie a dluhopisy dnes lehce v zeleném  
17:50Pavol Mokoš: Je čas svézt se na vlně růstu, ne chytat dno. A technické cíle pro pražské banky
15:43BlackRock: Dlouhodobě nebude pokračovat scénář vyšší inflace a sazeb. Postará se o to umělá inteligence a další technologie
15:00ČEZ, a.s.: Zvolen nový místopředseda dozorčí rady ČEZ
13:01FX Výhled: Dolar se připravuje na návrat vyšších sazeb po delší dobu  
11:21Evropa drží pozice po překvapivém americkém poklesu. Spekulace o intervenci na jenu sílí  
11:15BlackRock: Švýcarský monetární signál a další vývoj inflace
10:44Německé hospodářství churaví, shoduje se pět předních ekonomických institutů
9:55Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Předběžné neauditované finanční výsledky za rok 2023
9:49Výsledky H&M za první kvartál překonávají odhady. Akcie přidávají 13 pct
9:23Rozbřesk: Březnová inflace v eurozóně ECB nerozhodí
9:07Komerční banka, a.s.: Oznámení o zahájení exkluzivního vyjednávání o prodeji dceřiné společnosti
8:59EP Infrastructure, a.s.: Výsledky skupiny EP Infrastructure za rok 2023

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Varta AG (12/23 Q4, Bef-mkt)
9:00CZ - HDP, q/q
12:00Walgreens Boots Alliance Inc (02/24 Q2)
13:30USA - HDP, q/q a
13:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:45USA - Index aktivity ISM Chicago
15:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university