Aktualizováno Provozovatel sociální sítě (27,43 USD, -1,22%) v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil příjmy o 38 procent na 1,46 miliardy dolarů a předčil tak konsensus 1,44 mld. USD. Pozitivním překvapením byly především zisky z reklamy na mobilních telefonech, které za uplynulý kvartál dosahovaly již 30 procent z celkových výnosů. Výsledky byly oznámeny až po závěru včerejšího obchodování a akcie v poobchodní fázi vylétly hned skoro o 4 procenta, následně ale většinu zisků vzala za své kvůli horšímu čistému zisku i odchodu hlavního účetního. Samotné otevření Wall Street potom titul vyneslo opět o 4 procenta výše až na 28,44 USD.
Čistý zisk společnosti za první kvartál činil 219 milionů dolarů, tedy o 14 milionů víc než loni ve stejném období. Po přepočtu na jednu akcii byl zisk 12 centů o cent horší, než očekávání analytiků dle průzkumu agentury Bloomberg.
Hlavní část příjmů firmy tvoří příjmy z reklamy, které bývají obvykle na počátku roku slabší. Facebook uvedl, že 30 procent z celkových příjmů z reklamy, které vyčíslila na 1,25 miliardy dolarů, tvořily v prvním kvartálu příjmy z reklamy v mobilních telefonech.
Takto silný podíl byl pro analytiky překvapením, protože ještě v posledním čtvrtletí loňského roku to bylo jen 23 procent. Ani nejvíce optimističtí analytici společnosti Cantor nepočítali než s 27,5% podílem, další z Telsey čekali 26,4 procenta, ti z Wells Fargo 26 procent a v Raymond James očekávali růst podílu jen na 25,5 procenta.
Boj o přízeň investorů
Důvěra investorů ve firmu Facebook podle analytiků zatím zůstává nízká. Naznačují to akcie firmy, jejichž cena od posledních výsledků hospodaření spíše stagnuje. vstoupil na burzu loni v květnu, ale od té doby přišel již o více než čtvrtinu své upisovací hodnoty. Do závěru běžné obchodní seance titul včera ztratil 1,22 procenta, aby po následném zveřejnění výsledků vylétl až o 4 procenta. Zisky ale neměly většího trvání a titul dokonce chvíli ztrácel do procenta, aby zakončil s 0,3% ziskem na 27,51 USD.
Za propadem důvěry investorů vůči společnosti Facebook stála především skepse vůči schopnosti vedení vytěžit zisk ze svého dominantního postavení v oblasti sociálních sítí. Zakladatel a šéf společnosti Mark Zuckerberg tak oznámil, že hodlá učinit prioritou expanzi na poli softwaru a především reklamy na mobilní telefony. To se mu podle posledních čísel zřejmě daří. „Dokážou to zpeněžit lépe, lépe a lépe. Dělají pokroky – dramatické pokroky,“ uvedl ke strategii společnosti Michael Pachter, analytik Wedbush Securities, který má na akcie Facebook doporučení „outrperform“, ačkoliv počítal s růstem zastoupení tržeb z mobilní reklamy pouze na 25 procent.
Pozitivně na vnímání společnosti Facebook ale rozhodně nepůsobí oznámení rezignace hlavního účetního (CAO). David Spillane se rozhodl vrcholné vedení firmy opustit a nahradí jej Jas Athwal. Firma to včera oznámila spolu s výsledky hospodaření.
(Zdroj: Facebook, Bloomberg, ČTK, MarketWatch)