Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Obrat v reklamní strategii Novy realitou. V příštím roce opět zvyšuje ceny. Akcie CETV -2,5 %

Obrat v reklamní strategii Novy realitou. V příštím roce opět zvyšuje ceny. Akcie CETV -2,5 %

17.10.2013 11:05, aktualizováno: 17.10. 12:25
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Skupina Nova v příštím roce plánuje zvýšit cenu reklamy o pět procent. Základní cena, takzvaný Cost per Point (CPP), má být 19 500 korun. Vyplývá to z prezentace pro mediální agentury, o které dnes informoval server Mediaguru. Televize obchodní politiku představila dříve než loni, chce tak vytvořit dostatečný prostor pro přípravu mediálních plánů a nastavení rozpočtů. Akcie mateřské společnosti CETV, která by v následujících týdnech měla představit výsledky za třetí kvartál, dnes na pražské burze padají až o 2,5 % na 106,7 Kč.
 
"Jednání již byla zahájena a věříme, že tak všichni klienti budou mít dostatečný prostor využít všech výhod, které obchodní politika 2014 nabízí," řekl serveru obchodní ředitel Jan Vlček.

Nova chce zmírnit některé spornější body jako například povinnost předplatby při uzavření dlouhodobé spolupráce. Půjde tak pouze o jeden z nástrojů ke snížení ceny, a to až na úrovni šesti procent v závislosti na jejím objemu. Oproti letošku bude obchodní politika vstřícnější a flexibilnější, sdělil při její prezentaci mediálním agenturám ředitel oddělení prodeje Jan Ulrych.

K úpravám dojde také u sezonních koeficientů. Podle Mediaguru se Nova vrací ke stanovení pouze jednoho koeficientu pro každý měsíc. Reálné zvýšení ceny tak bude se započítáním změn sezonních indexů mírně nad pěti procenty. Novinkou je započítání product placementu (skrytá reklama produktu např. ve filmu) do tzv. ostatních mediálních kanálů, díky kterým je možné získat cenové zvýhodnění. Příznivější ceny klienti dostanou také při včasném podpisu smlouvy.

Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o 40 procent a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima a s tím související propad reklamních příjmů. V ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou ovšem výrazně lišit) se propadly reklamní investice na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu, zatímco Primě naopak o čistou desetinu vyskočily na 8,71 miliardy korun, TV Barrandov vzrostly o 11,4 procenta na 1,76 miliardy korun a skupině České televize vzrostly o 28 procent na 0,83 miliardy korun
 
Nově letos v souvislosti se změnou obchodní politiky výrazně klesly reklamní příjmy. Vyšší ceny totiž někteří klienti zprvu neakceptovali a své rozpočty použili v jiných médiích. Návrat na Novu postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel (73,99 EUR, 0,01%), Procter&Gamble (78,34 USD, 0,95%), Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj. Televizi Nova tak podle odhadu Admosphere kvůli nové reklamní strategii letos za prvních 8 měsíců klesly tržby z prodané reklamy (v ceníkových cenách) o 49 procent na 3,15 miliardy korun, zatímco jejím hlavním konkurentům na českém televizním trhu se dařilo meziročně lépe.

Hospodářské noviny již minulý týden přišly s kuloárními informacemi, podle kterých Nova při jednání s inzerenty nyní již hraje na mírnější strunu a snaží se navýšit objem prodané reklamy do konce roku i za cenu ústupků. Nynější jednání o nových obchodních podmínkách televizi navíc čeká již pod novým vrcholovým vedením, poté co na začátku týdne oznámil rezignaci dosavadní generální ředitel Jan Andruško a zároveň byl vedením pověřen někdejší výkonný a programový šéf Novy David Stogel.

Kromě změny reklamní strategie se podle neoficiálních informací možná stahují mračna i nad dalším projektem Adriana Sarbu, který v srpnu oznámil odchod z vedení skupiny CETV (106,9 CZK, -2,60%). Sarbu bojoval proti zavedenému monitoringu sledovanosti a zahájil vlastní projekt měření. Nyní však podle zdrojů HN není vůbec nemožné, že počáteční investice CETV do projektu na úrovni až 80 milionů korun bude obětována a celý projekt zrušen.

Česká televize Nova v minulosti platila za významného přispívatele k výsledkům celé skupiny CETV. Nyní je proto otázkou, jaký bude dopad propadu výnosů z reklamy do hospodaření. Mediální skupina zatím neuvedla datum zveřejnění výsledků za třetí kvartál, podle odhadu agentury Bloomberg by se tak ale mohlo stát již za dva týdne – 31. října 2013.

(Zdroj: MediaGuru, ČTK, Nova TV, HN, Bloomberg) 


Čtěte více:

Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)
01.03.2013 12:01
Televize Nova, která dosud platila za výrazný zdroj zisku pro mateřsko...
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste
02.08.2013 11:06
Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší ča...
CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.08.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů
26.08.2013 15:53
Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny ...
CETV - Po emisi akcií silnější, ale příliš drahá, říká Erste a snižuje na „redukovat“
25.09.2013 14:08
Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) díky jarní ...
Nova do srpna prodala reklamu jen za půlku loňských výnosů. Částečně slevuje z ostré reklamní politiky. Akcie CETV -6 %
09.10.2013 8:59
Televizi Nova ze skupiny CETV (102 CZK, -5,99%) kvůli nové reklamní s...
Generální ředitel Novy Andruško skončí ke konci měsíce. Vystřídá jej David Stogel
14.10.2013 11:40
Generální ředitel televize Nova Jan Andruško byl odvolán z funkce. Po ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.05.2025
11:07Dluhový problém v USA a Japonsku sráží dolů dluhopisy i akcie  
10:39Ifo: Podnikatelská nálada v Německu se v květnu zlepšila, index je na 87,5 bodu
10:38Bankovní asociace zhoršila odhad letošního růstu HDP ze 2,1 na 1,7 procenta
9:36Jakub Blaha: Colt CZ poráží výhled i odhady a slibuje zdvojnásobení tržeb  
9:10Rozbřesk:Od cel k rozpočtu. Nervozita na amerických trzích znovu stoupá
8:59ČEZ, a.s.: Pozvánka na valnou hromadu
8:53Evropa míří k červenému zahájení, výsledky zveřejnil Colt  
8:46Kofola odhaduje letošní růst tržeb o tři procenta, navrhne dividendu za rok 2024 ve výši 21 Kč
8:21Skupina Colt CZ v prvním čtvrtletí meziročně výrazně zvýšila výnosy i čistý zisk
21.05.2025
22:02Z růstu do propadu: Technologické hvězdy Wall Street nestačily na tlak z výnosů  
17:45Ziskové žně a chybějící investiční boom
17:14Merz: Německo bude dávat na armádu 3,5 procenta HDP a na infrastrukturu 1,5 procenta
16:47Moody's zlepšila výhled ratingu společnosti ČEZ z negativního na pozitivní
16:23Americké akcie pokračují v pozvolném poklesu  
15:10Morgan Stanley mění pohled na evropské banky, mají potenciál porazit trh
14:47Cena plynu pro evropský trh vystoupila na šestitýdenní maximum
12:53DoubleLine Capital: Pokles sazeb není namístě
11:42Akcie i dluhopisy pod tlakem, ropa stoupá. Izrael údajně zvažuje úder na Írán  
9:08Rozbřesk: Nižší ceny průmyslových výrobců versus vyšší zemědělské ceny = stabilita sazeb
9:06Korejská KHNP podala kasační stížnost na opatření k Dukovanům

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů