Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

09.12.2013 11:17
Autor: ČTK

Reklamu celosvětově čeká nejsilnější období nepřetržitého růstu za posledních deset let. Po letošním zvýšení investic o 3,6 procenta by to v příštím roce mělo být o 5,3 procenta a v letech 2015 a 2016 se očekává nárůst na 5,8 procenta. Vyplývá to z prognóz výdajů na reklamu vypracovaných agenturou ZenithOptimedia. Hlavním motorem budou mobilní technologie, které rozšiřuje prostor pro spotřebu médií. 

Zvyšování celosvětových reklamních výdajů v příštím roce pomůže lepšící se situace v Evropě a významné události jako zimní olympiáda, mistrovství světa ve fotbale a volby v USA v polovině prezidentského funkčního období. Větší příspěvek ke globálnímu růstu přitom obstarají rozvojové země, jež zlepšují vzdělávací systémy i infrastrukturu a pracovní síla jejich mladé populace dál narůstá. Tyto trhy se tak v letech 2013 až 2016 mají zvýšit o zhruba devět procent, na rozdíl od vyspělých zemí, tedy USA, západní Evropy a Japonska, jimž prognóza přisuzuje růst o tři procenta, především kvůli potížím s dluhy, nízkou mírou inovace a stárnoucí populací. Rozvojové trhy mají v současnosti na celosvětových výdajích na reklamu 35procentní podíl, ve sledovaném období by se ale podíl měl otočit na 61 procent. 

Hlavním tahounem růstu celosvětových reklamních investic je mobilní reklama. Za posledních 20 let je to podle ZenithOptimedia poprvé, co nová platforma zvětšuje celkovou spotřebu médií, aniž by se to dělo na úkor jiné mediální platformy. Z předpovědí vyplývá, že v letech 2013 až 2016 bude mít mobilní reklama 36procentní podíl na všech nových výdajích na reklamu. Druhý největší podíl připadne televizi (34 procent nových investic), následované internetovou reklamou pro stolní počítače (25 procent), která se stejně jako mobilní reklama i nadále těší výraznému růstu. 

"Mobilní technologie vytváří pro odborníky na poli marketingu nové příležitosti, jak navázat kontakt se spotřebiteli. To spolu s pokračujícím vzestupem mladých, dynamických trhů podnítí během příštích tří let zdravý a stabilní růst celosvětových investic do reklamy," poznamenal globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King. 

Navzdory svému značnému růstu představovala mobilní reklama v letošním roce stále jen 2,7 procenta celosvětových reklamních investic. Do roku 2016 by nicméně měla tento podíl navýšit na 7,7 procenta - předstihne tak rádio, časopisy a venkovní reklamu a zaujme pozici čtvrtého největšího média na světě. Mobilní reklama představuje veškerou internetovou reklamu doručenou do chytrých telefonů a tabletů bez ohledu na formát. 

Průzkum dále ukázal, že ze 31 posuzovaných trhů má nejvyšší rozšíření chytrých telefonů Jižní Korea, kde 83 procent obyvatel chytrý telefon vlastní a očekává se, že v roce 2016 se tento podíl zvýší na 92 procent. Zbytek horní pětice tvoří země západní Evropy: Norsko s letošním podílem 73 procent, které by mělo do roku 2016 stoupnout na 85 procent, dále Irsko, Británie a Nizozemsko. 

Jižní Korea, která zaujímá první místo v kategorii chytrých telefonů, se přitom v žebříčku tabletů ocitla až na 19. pozici, a to hlavně kvůli popularitě takzvaných "phabletů", hybridů smartphonu a tabletu, které se počítají mezi chytré telefony. Nejvyšší penetrace tabletů tak připadá Nizozemsku, kde letošní podíl činí 41 procent obyvatel a v roce 2016 se očekává na 60 procentech. Dále se umístily Austrálie, Norsko, Británie a Francie.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
29.06.2025
10:09Víkendář: Centrální banka jako superhrdina, který si ale nevěří
28.06.2025
10:01Víkendář: Běžný pohled na krizi a dění kolem roku 2008 může být zavádějící
27.06.2025
22:01Akciová rally zpomalila, Trump ukončil jednání s Kanadou  
17:07Staronový technologický cyklus a jeden nový „Microsoft“ každých pár let
15:28Objem nesplácených úvěrů roste, riziko systémové krize je reálné, bojí se ruské banky
15:21Británie vyrobila v květnu nejméně aut za 75 let, vývoz do USA brzdí cla
14:05Nike plánuje snížit závislost na výrobě v Číně pro americký trh. Akcie v pre-marketu přidávají 9 %  
13:37SUV od Xiaomi, které ještě ani nevyjelo, už ohrožuje Teslu
12:03Perly týdne: Trumpův telefon a v Německu doposud nemyslitelné
11:43USA a Čína podepsaly obchodní příměří, zmírní vzájemná omezení
10:59Akcie závěrem týdne na pozitivní vlně  
9:56Česká ekonomika rostla nejrychleji za téměř tři roky. HDP byl revidován na růst o 2,4 %
9:09Rozbřesk: Dobrá zpráva pro americká aktiva – daň z pomsty zmizí z daňového baličku
8:47EU obdržela nový návrh USA na cla. Připravuje se i na neúspěch jednání
8:41Pokles americké spotřeby vedl k revizi HDP, Rusku hrozí bankovní krize a futures se zelenají  
6:08Invesco: Ceny ropy se mění v důsledku napětí na Blízkém východě, ostatní trhy ale zůstávají v kurzu
26.06.2025
22:01Zámořské indexy na dostřel od historických maxim  
17:31Micron potvrdil pozici klíčového hráče polovodičového sektoru, překonal očekávání a nabídl optimistický výhled  
16:56Skrytá proměnná s velkým vlivem na trh
16:21Analýza: Nájmy na jaře vzrostly v ČR průměrně o tři pct na 373 Kč za m2

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data