Zákazníci ve Spojených státech letos před Vánoci přesunuli další část svých nákupů na internet. Podle agentury AFP to vyplývá to z odhadů společnosti comScore, podle níž tržby internetových obchodů během zhruba dvou měsíců do Štědrého dne stouply o deset procent. Největší internetový prodejce (404,8 USD, 1,30%).com oznámil, že měl vůbec nejlepší sváteční sezonu. Nápor zásilek ale znamenal problémy pro přepravní společnosti, kterým se je v řadě případů nepodařilo doručit do Vánoc.
ComScore odhaduje, že z počítačů ve Spojených státech lidé letos od 1. listopadu do neděle 22. prosince provedli nákupy za 42,8 miliard dolarů (asi 857 miliard korun). Oproti loňsku je to nárůst o deset procent. Solidní byl především prodej herních konzolí, oblečení, chytrých telefonů a počítačových tabletů. Na odhady firmy ale tržby nedosáhly.
Údaje ComScore nezahrnují prodej přes chytré telefony. (185,07 USD, 1,16%) Digital Analytics Benchmark, dceřiná firma počítačového gigantu , přitom odhaduje, že prodej prostřednictvím chytrých telefonů se na celkovém prodeji online podílel z 29 procent. Tento způsob nakupování podle obřího internetového prodejce využívá polovina jeho zákazníků.
"Celkově bylo letošní období svátků nejlepším v dějinách Amazonu," oznámil internetový gigant. Celková čísla týkající se celosvětového prodeje ale podle AFP neuvedl.
Na zvýšeném zájmu o prodej online ale zřejmě profitoval víc než konkurence. Podle společnosti ChannelAdvisor mu tržby mezi listopadovým Dnem díkůvzdáním a minulou nedělí oproti loňsku stouply o víc než 25 procent. Rival (54,14 USD, -2,01%) přitom zaznamenal nárůst o necelých 10 procent.
Z údajů o předvánočních tržbách podle agentury AP vyplývá, že Američané s nákupy čekali do poslední chvíle. Podle čtvrtečních dat (822,49 USD, 1,07%) Advisors SpendingPulse tržby v období od začátku listopadu do Štědrého dne stouply o 2,3 procenta. Celkové výdaje stouply ještě rychleji, a to i přesto, že velkou část tohoto období nebyly moc valné, píše AP.
Nápor zásilek a špatné počasí v USA způsobily, že společnosti (104,67 USD, 0,20%) a (143,3 USD, 0,92%) nedokázaly dodat některé zásilky do Vánoc. Problémy ale podle AP mohly způsobit i akce některých obchodníků, kteří přišli s nabídkou dopravy zboží zdarma.