Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Singer získal titul nejlepšího guvernéra v Evropě, The Banker ocenil intervence

Singer získal titul nejlepšího guvernéra v Evropě, The Banker ocenil intervence

03.01.2014 15:26
Autor: ČTK

Guvernér České národní banky Miroslav Singer získal od měsíčníku The Banker vydavatelství Financial Times Group ocenění Guvernér centrální banky v Evropě pro rok 2014. Hodnotitelé ocenili zejména devizové intervence proti koruně, které centrální banka spustila na počátku listopadu. V tiskové zprávě o tom dnes informoval mluvčí ČNB Marek Petruš. 

ČNB zahájila intervence 7. listopadu s cílem oslabit korunu. Za jediný den snížila kurz z přibližně 25,80 na 27 korun za euro. ČNB krok odůvodnila především hrozbou deflace. Rozhodnutí ČNB tehdy kritizovala řada ekonomů, podnikatelů, prezident Miloš Zeman i jeho předchůdce Václav Klaus. Naopak jej podpořil premiér v demisi Jiří Rusnok. 

Podle guvernéra je ocenění potvrzením toho, že kroky, které ČNB činí, jsou adekvátní reakcí na situaci, ve které se česká ekonomika nachází. Cenu guvernérovi udělil měsíčník na základě rozhodnutí redakce a názorů odborné poroty. V ní byli vybraní ekonomové a bankéři. 

The Banker je druhým odborným zahraničním magazínem, který v poslední době Singera ocenil. V říjnu loňského roku získal titul Guvernér centrální banky ve střední a východní Evropě pro rok 2013 od časopisu Emerging Markets.

Vše k tématu intervence v prokliku obrázku:
Tisíc - lupa


Váš názor
  •  
    09.01.2014 11:09

    On ten titul bude mít asi podobný kredit, jako dnešní Nobelova cena míru. Slušný člověk by ji odmítl, ale exponovaní gauneři ji potřebují.
    matusekj
    • Další otázka do diskuse!
      12.01.2014 13:16

      Chtěl bych znát názor ne na to,že ČNB oslabila naší měnu,ale spíše zda se vůbec někdo zamyslel nad otázkou tzv.řetězové reakce. Totiž inflace není jen problém ČR,ale např. i EÚ. Jsem zvědav co se stane např. o února 2014 kdy dojde k oslabování Eura, též za účelem vyšší inflace a pak kde skončí naše měna!!!
      kalich
  • koruna je nástroj
    06.01.2014 12:29

    pseudomocných nemocných, aby za každé denní a noční hodiny okradli kohokoliv a kdykoliv jak se jim jen hodí. Když po revoluci povstali nicotné firmičky z hovna, a začali být životaschopné, tak je posilování koruny zlikvidovalo. Všichni tleskali koruně. dnes, když je již silný kurz neudržitelný tak se všichni diví. Třistamilionů lidí platí eurem a deset milionů kreténů platí korunou. Při každém pohybu - oslabení, nebo posílení bude někdo okraden. Ať chcípne tato lichvářská měna.
    oradapoisson
    • Re: koruna je nástroj
      06.01.2014 12:53

      Ano, koruna je nástroj. Každá měna je nástroj. Každá měna reguluje místní ekonomiku. Regulují všichni. RVHP dala světu prostě fenomén moderního tisíciletí. (Ideologie Singra a Klausomilů se nějak hroutí). Hlavně s ní manipulují jen vyvolení a to vždy, když se to hodí. Zájmy zbytku světa, který se musí nějak živit, je nezajímá.... Na volném a svobodném trhu by se zbytek světa uživil sám a byl na několika páprdech nezávislý. To ovšem politici nesnesou. Oni potřebují, aby byla každá společnost na zločincích centrálních bank a vlád závislí, tedy svým způsobem nesvobodní. Na neregulovaném, tedy opravdu volném trhu by tito mocní ztratili moc. To je TO, OČ TU BĚŽÍ.
      Jesse
  • vám to furt nedochází
    06.01.2014 11:17

    Ruphej a spol. obhájců intervencí tady furt pindají o tom, že je trh regulovaný, bože!!!, smíchy padám pod stůl :-))))) Tak dobře, opakuji gró problému intervencí (včetně dotací, úlev, výhod monopolů a pod...) Pokud tedy existuje jen regulovaný trh a jakože viditelně existuje, protože o něm diskutujete..., pak si mohou všichni zastánci tohto trhu strčit své kecy o volném trhu za klobouk, protože de facto takový trh neexistuje. NEEXISTUJE. Regulovaný trh je protimluv. Regulovaná ekonomika není tržní ekonomika. Už si to vy idioti konečně sesumírujte. Tak se ptám, proč nás politici systematicky oblbovali, masírovali a lhali o tom, že naše ekonomika bude tržní ?!!! Mezi tyto lháže řadím automaticky všechny Klausovy poskoky, Singera, Tomšíka nebo Hampla nevyjímaje !!! Řekněte rovnou, že naše ekonomika bude postavena na regulovaném a řízeném modelu a nemusíme ztrácet drahocený čas debatami o intrikách ČNB. Takže závěrem: politická scéna nám 20 let lhala. TEČKA.
    Jesse
    • Re: vám to furt nedochází
      06.01.2014 11:28

      Jesse - k něčemu ta intervence je dobrá. Díky dovozu se zdraží úplně vše, i blbý toaleťák. Já bych v tom viděl i velké pozitivum. Zdraží se potraviny. Je to vynikající příležitost pro drobné pěstitele a výrobce, aby se ukázali právě díky internetu a facebookovým komunitám. Oblečení a sportovní vybavení , pro 60 %obyvatel nákupy po bazarech , nepodporují řetězce. Drahá dovolená v zahraničí ? Ideální příležitost pro pronajímání volných nemovitostí zde v ČR . To dohromady může dát celkem slušné oživení ekonomiky. Jeden problém vidím v tom, že ještě více mozků uteče ven .
      Jezdec.
      •  
        06.01.2014 11:33

        Mně nejde ani tak o výhody či nevýhody. Jde mi o systém, o smysl věcí...!!! Nebude mi vadit regulovaný trh, přizpůsobím se taky. Vadí mi to hlavní - na jedné straně proklamace, propaganda, sliby (z toho plynoucí neobyčejně vysoký prospěch protagonistů)- - - a na druhé flagrantní porušení všeho, co s volným trhem souvisí (likvidace lidí, kteří tomu věřili). Už chápeš?
        Jesse
        •  
          06.01.2014 12:11

          Tomu já rozumím, ale dle mého se ta intervence zvrhne v něco podobného , co jsem psal. Posílí to domácí ekonomiku. Kluci nahoře si stejně vždy dělali, co uznali za vhodné.
          Jezdec.
          •  
            06.01.2014 12:26

            To myslíš ty čtyři? A jako že nemají nikoho nad sebou - :-))
            Kalka.
            •  
              06.01.2014 13:30

              Každý máme svého velitele. O nezávislosti ČNB pochybuji dlouhá léta.
              Jezdec.
  • ad Kalka níže
    06.01.2014 9:05

    "naprosto nerovná situace, kdy si cizáci za málo mohli koupit hodně" se týká úplně všech zemí východního bloku, snad s výjimkou NDR. Pochybuji (viz příklad oné NDR), že by nastavení tvrdšího směnného kursu vedlo k lepším ekonomickým výsledkům. Naprostá většina malých firem, která tehdy s jinak zcela holýma rukama a "na zelené louce" těžila zejména z levné práce by totiž za tvrdších měnových podmínek nejspíš vůbec nevznikla (soudím podle sebe). A nejen my malí: např. Škodovka by se zcela jistě nestala evropským hráčem, ale dopadla by úplně stejně jako Wartburg či Trabant. A morální úpadek? To, chce-li někdo uplácet či být uplácen, je primárně v něm samém. (Vnější okolnosti tomu samozřejmě mohou více či méně přát, o tom není pochyb.)
    JJa
    • Re: ad Kalka níže
      06.01.2014 9:48

      No většina malých montoven by za tvrdších měnových podmínek nejspíš nebyla vznikla. Ale taky by nebyly zanikly mnohé velké podniky, když by si za lepšího kurzu a lepších úvěrových podmínek byly mohly dovolit lepší technologii a odborníky - i navrátilce za 'zkušené 'na Západě. ˇA situace (i geografická) Trabanta či Wartburgu byla přece jen jiná než Škodovky, kde se modernizovalo a robotizovalo už před převratem. Že by se spojila s nějakou jinou velkou automobilkou byl tehdy všeobecný trend. Ale mohla mít motorárnu a vůbec robotizaci dřív. Piech sám přece říkal, proč by modernizovali, když mohou využít levnou pracovní sílu...
      Kalka.
      •  
        06.01.2014 10:09

        Nesouhlasím - znám dobře situaci v NDR a vím, co udělala tvrdá marka s jejich průmyslem. Nedostavilo se totiž nic pozitivního z toho, co teoreticky popisujete. Prakticky naopak došlo ke krachu zejména velkých firem (neměly-li štěstí, že je koupil nějaký vesměs nenáviděný Wessi) i mnoha malých, které tam (na rozdíl od nás) do té doby úspěšně existovaly. Rozdíl v produktivitě práce a někdy i kvalitě východních výrobků byl totiž tak propastný, že jej mohla částečně vyrovnat jen slabá měna (cena práce) - což se stalo (naštěstí) u nás a nestalo (bohužel) v NDR. Výsledkem bylo vylidnění celých krajů a úprk mladých a kvalifikovaných na Západ - tedy přesný opak toho, co se mělo stát podle Vaší teorie.
        JJa
        •  
          06.01.2014 10:35

          Nesouhlasím ;-) Já jsem taky (i na místě) sledovala situaci v NDR, která byla ale velmi jiná než u nás. U nás se nedívalo celé obyvatelstvo závistivě se slintáním po léta každý večer do západní bedny a taky Wessies si nedělali prvotně plány na převzetí distribučních sítí u nás. My jsme neměli žádného západního Čecha, na jehož úroveň bychom měli svaté právo se okamžitě dostat, i za cenu vylidnění celých krajů. Měli jsme oproti NDR průmyslovou tradici země, ve které se nalézaly dvě třetiny průmyslu Kakánie a množství dobrých zahraničních kontaktů ještě z První republiky...
          Kalka.
    • Re: ad Kalka níže
      06.01.2014 9:33

      potom na co existuje trh? To jako zlodej Sing vi, jaky ma byt kurs? taky jaky je ten pravy orechovy, 25, 28, ci 50?? to jako nedavno kdyz soudruh sing se vyjadril, ze nemovitosti jsou jiz dost levne....zavdme planovanou Singrovu ekonomiku a budem zit jako prasata v raji....protoze sigr jeden vi vse co....
      abc
  • měsíčník The Banker fascinuje odvaha "klučíků"
    03.01.2014 23:06

    hm, mě taky :)
    mša
  • Dovolte mi
    03.01.2014 18:13

    názor laika. Zalovím li v paměti, ze školních škamen mám zafixováno, že i peníze jsou zboží. Že cenu zboží ohodnotí nejlépe trh, to jsme si ověřili porovnámím se socialistickými administrativně stanovovanými cenami. Proč se tedy vracíme a někdo - jakýsi pravomocemi nadaný centrální orgán úředně stanoví cenu zboží (tentokráte peněz)? Vždyť cena peněz (CZK) se optimálně nastavila trhem ne ?
    jarom
    • Re: Dovolte mi
      03.01.2014 18:25

      Jasně že máš pravdu. Jenže v naší společnosti žije stále jistá velká sociální skupina lidí, ktreří vzhlíží k "elitám" s důvěrou a jejich kroky horlivě hájí, viz: ruphej. Nevědí nic o tom, co je to trh!!! protože to neví ani Singer !!! Otázka zní ale jinak - proč nám tyto "elity" vtloukali 20 let do hlav, že se máme vrátit k tradičním hodnotám, mezi které je spoření (např. na důchod...) a prosazovali volný trh !!! když ve chvíli pro ně vhodné tyto principy ke škodě všech šmahem poruší ??? Problém není ani kurz koruny, medajle, nebo chvástání a samolibnost idiotů v politice... problém je ta ZRADA, LŽI, PEOPAGANDA, PODRAZY !!!! Podle mne patří tito zrádci na šibenici, protože vedou společnost do situace, kdy ji prostě ve svém zájmu zneužijí...
      Jesse
  • Za to
    03.01.2014 16:52

    že vyjebal s tolika lidmi
    pb
  •  
    03.01.2014 16:39

    Sigrova banda udělala něco, jako odpojení pacienta na ipce se zdůvodněním, aby se pacient neuzdravil moc brzo a dokroři měli co dělat.Jestli Klausův expert dostal vyznamenání pak by bylo záhodno prověřit co to obnáší a komu to slouží. Česku určitě ne.
    Homo
  • česká servilita jak vyšitá... v předklonu a uctivě :-))
    03.01.2014 16:10

    Všichni máme ještě v paměti jak se Kalousek chvástal oceněním nejlepší ministr financí a jak tímto oceněním odůvodňoval svoje rozhodnutí (zejména zvyšování DPH, okrádání důchodců i lidí postižených, ...nemluvě o tom, že právě za jeho ministrování docházelo k obrovským daňovým únikům z výroby nelegálního alkoholu a že za jeho éry dosáhlo zneužívání evropských dotací včetně s tím spojené korupce obludných rozměrů. Jak to dopadlo opět víme všichni - česká ekonomika jako jediná ve střední evropě nejen že nevykazovala růst, ale několik let po sobě (včetně roku 2013!!) stále klesala a dostala se do vleklé recese.
    Jesse
    • Re: česká servilita jak vyšitá... v předklonu a uctivě :-))
      03.01.2014 16:35

      Zdá se mi to nebo jste Kalouskem a Singerem vážně posedlý? Nelegální alkohol i rozkrádání dotací tu přece byly i před Kalouskem - ten měl jen "smůlu", že se to za jeho éry konečně provalilo. A jeho ministrování? Já hodnotím především trvale se snižující deficit a mám velké obavy, že to Babiš se Sobotkou (vzdor Babišovým slibům) opět řádně "roztočí". K ČNB - její krok vítám a jsem přesvědčen, že jí dá následný ekonomický vývoj za pravdu, neboť naše ekonomická prosperita jednoznačně závisí na exportu (vláda resp. změny DPH na ní mají vliv jen marginální).
      JJa
      •  
        03.01.2014 16:58

        Zdá se vám např. guvernér BoA nevýznamná persóna vůči Singerovi ??? Kdyby měl usednout Singer mezi špičkové světové bankéře v Londýně, tak by zhubl během týdne 50 kilo své váhy :-))) O tom, jak by si poradil se 100krát "komplikovanější" ekonomikou GB v roce 2013 snad nemá smysl diskutovat. Bavíme se o poklonkování vůči EU a poslušnému plnění úkolů za odměnu, nikoliv o odbornosti !!! Tohle by si v Anglii nedovolil ani taxikář. Nechápu, jak může někdo ty české "velmistry" brát vážně !!! O to tragičtější je fakt, že si podobná ocenění berou jako argument své "odbornosti".
        Jesse
      •  
        03.01.2014 16:52

        Jasně, že budeme technologicky ještě víc zaostávat, že naši doktoři, technici a vědci budou ještě víc odcházet do ciziny za lepším platem, místo aby se ti, co odešli, vraceli ze zkušené, že přijetím eura, k němuž jsme neustále pobízeni, se těm, co si ho vymysleli, zase stane zbytek našeho průmyslu a zemědělství levnější... Hodí se jim, že náš průmysl nebude inovovat, páč levnou cenou bude moct prodávat bez inovací a oni sem budou dovážet své trochu lepší výrobky a potlačovat tak nezaměstnanost ve svých zemích. Cizí firmy tady budou moct levněji budovat výrobu, proti které by ekologové v jejich zemích protestovali, atd. atd. JJa zřejmě ještě tahal kačera, když se kačka devalvovala v 1991 na radu MMF podle jihoamerických vzorů (kdy Chille prokázalo posléze, že to nefungovalo) a když to způsobilo ten morální úpadek, na který si teď tak rádi stěžujeme...
        Kalka.
        •  
          03.01.2014 20:42

          P.S. Můžete prosím rozvést, jak může devalvace koruny způsobit morální úpadek?
          JJa
          • Jja
            03.01.2014 21:37

            :-)) Klidně. Byla jsem při tom. Vás asi minula ta doba, kdy někteří byli upláceni pro cizáky 'hračkovými penězi' za pomoc při privatizaci státních podniků (vytvážení 'joint ventures' ;-) Jiní viděli, co se děje, a chtěli mít na tom taky podíl. Tak zase požadovali všimné od těch šťastnějších a další je požadovali od nich za to, že nekalé praktiky budou krýt atd.atd. Prostě se tou devalvací vytvořila naprosto nerovná situace, kdy si cizáci za málo mohli koupit hodně, a ta nerovnost s chováním na hraně zákona (který si vykukové šili na svou míru) a za hranou morálky se šířila a bobtnala, stejně jako to všimné...
            Kalka.
        •  
          03.01.2014 20:40

          Díky, moc jste mě pobavila :-) Bude mi totiž zanedlouho 60 a v (mj. exportní) výrobě podnikám od roku 1991.
          JJa
    • Re: česká servilita jak vyšitá... v předklonu a uctivě :-))
      03.01.2014 16:12

      A ted tu máme Singera, který je "oficiálně oceněn" cenou, kterou se oceňují centrální bankéři těch zemí, co dokázali obnovit ekonomickou stabilitu a ekonomický růst svých zemí - a Singer získal toto ocenění za "odvahu" oslabit korunu. Pomineme-li diskutabilnost hodnocení odvahy v situaci, kdy někdo něco udělál, protože z toho má slušný vejvar (což logicky spíše vyžaduje chamtivost než odvahu), tak rozhodně nelze pominout následující fakta: ---1. pokud někdo za stabilizaci považuje fakt, že v předvánočním čase se zvedly ceny veškerého zboží z dovozu a krátkodobě vyvolal nákupní horečku u části obyvatel...která ale bude následně po novém roku "vykompenzována" o to větším propadem prodejů...tak je prostě blb. ---2. většina českých ekonomů varuje před tím, že oslabení koruny může ještě více podlomit českou ekonomiku - a Ti vědí proč to říkají!!! (na rozdíl od singera). Zdraží elektronika, PHM, veškeré dovážené suroviny, potraviny, oblečení, léky!!, investice,... a zároveň většina velkých exportérů má u svých dlouhodobě "zafixovaný" kurs koruny - takže oslabení koruny prostě nevyužíjí. ---3. 75% domácností má přijmy na úrovni nebo pod úrovní svých výdajů - takže tyto domácnosti díky zdražení nakoupí fyzicky menší objem služeb a zboží- což ekonomiku rozhodně nepodpoří. Naopak, v důsledku dalšího zvýšení rizika růstu cen bude řada domácností o to víc šetřit - protože už pochopili, že pokud jim někdo v problémech rozhodně nepomůže (ztráta zaměstnání, nemoc,..) - tak to bude v první řadě stát. ---4. I ČNB sama prohlásila, že jí očekávané pozitivní dopady oslabení kursu koruny na českou ekonomiku nebudou dřív jak v polovibě roku 2014, spíše však až v roce 2015. Pokud tedy opět pomineme fakt, že stabilizace cen a růst ekonomiky je spíše zbožným přáním ČNB než reálným faktem, tak je obdivuhodné, že se uděluje cena za něco, co má teprve nastat aniž by se čekalo na výsledky. - - - Shrnuto: Kalousek i Singer dostali ocenění ne za výsledky své práce, ale za to, že udělali to, co se po nich žádalo - bez ohledu na důsledky pro českou republiku. Kalouskova cena je již nezvratným důkazem toho, že čelní představitelé tohoto státu jsou ochotní za svých 5 minut slávy udělat cokoliv... a Singerova cena to potvrdí v brzké budoucnosti.
      Jesse
      •  
        03.01.2014 21:26

        ad 1) to se děje každý rok, že že ceny před Vánocemi stoupají, aby mohly po vánocích zase klesnout. Porovnání s loňským rokem zatím není k dispozici. ad2) Pokud má většina velkých exportérů zajištěn kurs koruny, pak lze reálně předpokládat, že totéž učinili i importéři. Očekávat oslabení koruny mohl v roce 2013 jenom trouba - nebyl jediný důvod, proč by se tak mělo stát. ad3) Kdepak se vzalo těch 75% ? Je to velmi vysoká hodnota, které moc nevěřím. Ale i pokud je to pravda, tak s tím nějaká 5% devalvace příliš nepohne. Protože pokud zdraží zboží z dovozu, tak to není žádné neštěstí. Alespoň stoupne zájem o to tuzemské. ad4) To už tak při devalvaci bývá, že negativní efekt se projeví téměř okamžitě, zatím co ten pozitivní má zhruba roční zpoždění. A že pánové dostali nějakou cenu ? Tak jim ji přejte. Třeba to opravdu dělají dobře. Kalousek asi nebyl úplně ideální ministr financí, ale zdaleka nebyl nejhorší z těch, co jsme kdy měli. A u Singera se to ukáže za 12-18 měsíců. Dnes nemá cenu to hodnotit ani se nad tím rozčilovat a vykládat své zaručené ekonomické pravdy.
        JirkaZ
Aktuální komentáře
28.03.2024
8:55Se snižováním sazeb v USA není kam spěchat, opakuje guvernér Fedu Waller. Futures jsou zelené  
8:52Putin: Rusko nezaútočí na Pobaltí, Polsko či Česko. Jde jen o strašení lidí
8:45Rozbřesk: HDP potvrdí pozitivní obrat v útratách domácností
6:03Britské akcie jsou nyní (historicky) mimořádně levné a Evropa už obchoduje s výrazným diskontem i vůči Japonsku
27.03.2024
21:19Americké indexy posilovaly díky silnému závěru  
18:26Jen kousek od intervence? Akcie a dluhopisy dnes lehce v zeleném  
17:50Pavol Mokoš: Je čas svézt se na vlně růstu, ne chytat dno. A technické cíle pro pražské banky
15:43BlackRock: Dlouhodobě nebude pokračovat scénář vyšší inflace a sazeb. Postará se o to umělá inteligence a další technologie
15:00ČEZ, a.s.: Zvolen nový místopředseda dozorčí rady ČEZ
13:01FX Výhled: Dolar se připravuje na návrat vyšších sazeb po delší dobu  
11:21Evropa drží pozice po překvapivém americkém poklesu. Spekulace o intervenci na jenu sílí  
11:15BlackRock: Švýcarský monetární signál a další vývoj inflace
10:44Německé hospodářství churaví, shoduje se pět předních ekonomických institutů
9:55Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Předběžné neauditované finanční výsledky za rok 2023
9:49Výsledky H&M za první kvartál překonávají odhady. Akcie přidávají 13 pct
9:23Rozbřesk: Březnová inflace v eurozóně ECB nerozhodí
9:07Komerční banka, a.s.: Oznámení o zahájení exkluzivního vyjednávání o prodeji dceřiné společnosti
8:59EP Infrastructure, a.s.: Výsledky skupiny EP Infrastructure za rok 2023
8:54Tabák oznámil výsledky za loňský rok, ČEZ dostal horší rating od Moody's a futures jsou dnes červené  
8:49Philip Morris CR vykázal meziročně nižší zisk i tržby. Dividendu navrhuje ve výši 1 220 Kč/akcie

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Varta AG (12/23 Q4, Bef-mkt)
9:00CZ - HDP, q/q
12:00Walgreens Boots Alliance Inc (02/24 Q2)
13:30USA - HDP, q/q a
13:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:45USA - Index aktivity ISM Chicago
15:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university