Americký telekomunikační gigant koupí za 48,5 miliardy USD (971,3 miliardy Kč) provozovatele satelitního televizního vysílání DirecTV. Oznámily to společnosti v noci na dnešek. Dohoda je další z řady konsolidací v oblasti telekomunikačních služeb a kabelových a satelitních televizí v USA a pomůže v růstu mimo stále více konkurenční trh mobilních služeb.
Nová, sloučená společnost bude mít 26 milionů zákazníků televizních služeb. Stane se tak druhým největším poskytovatelem placené televize za firmou vzniklou sloučením společností a Time Cable, jejíž vznik byl oznámen v únoru.
Nově ohlášená dohoda by mohla být být dokončena do 12 měsíců. Při započtení dluhu DirecTV je celková hodnota transakce 67,1 miliardy USD.
Dohoda zřejmě bude podléhat přísnému zkoumání regulačními úřady v USA, protože obě firmy si nyní v některých státech konkurují. Po spojení si tak budou moci v některých státech spotřebitelé místo nabídky od čtyř poskytovatelů vybírat z nabídky pouze tří poskytovatelů, což by mohlo vést k růstu cen. Dohodu budou rovněž zkoumat úřady v Latinské Americe, kde má DirecTV více než 18 milionů klientů. zde má podíl osm procent v mobilní společnosti América Móvil a podle analytiků zřejmě bude muset tento podíl prodat.
nabídla za jednu akcii DirecTV 95 dolarů, částečně v hotovosti a částečně v akciích. Ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií na trhu to představuje zisk deset procent. Akcie DiercTV od počátku letošního roku kvůli spekulacím o převzetí stouply o 25 procent.
Někteří analytici však pochybují o strategických výhodách dohody, která poskytne silnější pozici na trhu placené televize, protože tento trh je již nasycen. Loni podle údajů výzkumné společnosti Leichtman Research Group vůbec poprvé počet klientů placené televize v USA klesl, a to o 0,1 procenta na 94,6 milionu, napsaly agentury AP a Reuters.