Německá automobilka (94,91 EUR, 2,63%) hodlá během příštích dvou let zvýšit výrobní kapacitu svých dvou továren v Číně na 400.000 vozů ročně ze současných 300.000 vozů. Uvedl to dnes finanční ředitel firmy Friedrich Eichiner. Dodal, že rovněž zvýší počet modelů vyráběných v Číně ze tří na šest.
"Posilujeme důraz na plnění potřeb a tužeb čínských zákazníků," citovala Eichinera agentura Reuters. Čína se v loňském roce stala největším trhem a vystřídala na této pozici Spojené státy.
Automobilka, která je největším výrobcem luxusních aut na světě, loni zvýšila prodej v Číně o téměř 20 procent na rekordních 390.713 vozů. V USA její prodej stoupl pouze o osm procent na 375.782 vozů. Mnichovská automobilka přidává nový model pod trojkovou řadou.
Poptávku po luxusních vozech v Číně podporují stoupající příjmy obyvatel. Poradenská společnost McKinsey & Co v lednu předpověděla, že průměrné tempo růstu prodeje luxusních vozů v Číně bude do roku 2020 činit 12 procent ročně. Čína by tak měla v roce 2016 vystřídat USA na pozici největšího trhu s luxusními auty na světě.
Ovšem není vše úplně ideální a německá automobilka bude svolávat zhruba 1,6 mil. automobilů celosvětově, aby vyměnila problematické airbagy. Svolávání se týká řady 3, vozů vyprodukovaných mezi květnem 1999 a srpnem 2006. Problémy s podobným systémem airbagů od stejného dodavatele se staly jen okrajově, avšak problémy nezahrnovaly vozy značky , ohlásila společnost ve svém vyjádření na webu.
„Nahrazení všech airbagů je dobrovolné preventivní opatření, které se zaměřuje na zmenšení rizika selhnání airbagu při jeho aktivaci.“ uvedla společnost.
Zdroj: ČTK, Reuters