Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor ve druhém čtvrtletí klesl proti stejnému období loni o skoro sedm procent na 2,24 bilionu wonů (44,6 miliardy Kč). Jde o největší pokles za posledních pět kvartálů. Společnost dosáhla solidního prodeje vozidel v Číně a na domácím trhu, zastínilo jej však prudké zhodnocení domácí měny a slevy, na které firma láká zákazníky v USA. Zisk na akcii byl v 2Q 10190 KRW při očekávání 9149 KRW.
Hyundai Motor je spolu se svou dceřinou společností Kia Motors pátým největším výrobcem aut na světě. Analytici podle agentury Reuters předpokládali, že čistý zisk firmy za tři měsíce do konce června dosáhne 2,33 bilionu wonů.
Pokles čistého zisku je největší od začátku loňského roku. Na automobilku tehdy dolehly rozsáhlé svolávací akce ve Spojených státech a spory se zaměstnanci ohledně podmínek práce v domácím prostředí. Čistý zisk jí tak v loňském prvním čtvrtletí klesl o 16 procent.
Hodnota jihokorejského wonu vůči americkému dolaru ve druhém čtvrtletí meziročně stoupla o 12,9 procenta. To při převodu zpět na domácí měnu podkopává zahraniční zisky jihokorejských firem.
Zdroj: ČTK, Bloomberg