Výrobci luxusního zboží se dostávají znovu do hledáčku investorů. Patria Direct proto nabízí investici do titulů firem ze segmentu výrobců luxusního zboží. „Nejpádnějším důvodem pro investování do segmentu luxusní spotřeby je stávající hodnota sektoru,“ řekl Branislav Soták, analytik Patria Direct. Neznamená to ale, že všechny investiční tituly či nástroje, spojené s výrobou luxusu, jsou jako investice bezproblémové. Podle Sotáka za pozornost stojí akcie Compagnie Financiere Richemont (CFR), Dufry (DUFN) oboje Švýcarsko, Christian Dior (CDI) (Francie), (61,83 EUR, -0,35%) (Německo) a (80,12 USD, -1,09%) Holdings (USA).
Statistiky říkají, že bezmála čtyři pětiny poptávky po luxusním zboží pochází z Japonska, Evropy, USA a Číny. A samotná Čína představuje zhruba čtvrtinu celkové poptávky. „Klíčem pro budoucí růst poptávky v segmentu luxusního zboží je Čína, a to zejména její střední třída,“ doplnil Soták. Podle něj z dlouhodobého hlediska nahrávají investicím tohoto typu důležité makroekonomické faktory: pokračující solidní růst poptávky od klíčové střední třídy v Číně, který vykazuje meziroční růst o 24 procent, rostoucí objem výdajů na luxusní zboží v „offshore“ centrech jako Macau/Hong-Kong a přesun části poptávky na zahraniční trhy, prostřednictvím turistických aktivit, hlavně v Evropě a USA.
Valuace sektoru luxusního zboží, tedy hodnota oboru, vůči trhu říká, že evropský sektor luxusu je vůči benchmarku v podobě indexu Stoxx Europe 600 nyní vůbec nejlevnější od propuknutí finanční krize v roce 2008. Podle analytiků roční forward P/E poměr (relativní ocenění) luxusního sektoru se nyní pohybuje na úrovni 1,2 násobku P/E Stoxx 600, přičemž průměr od roku 2003 dosahuje zhruba 1,5 násobku. To vše v situaci, kdy návratnost investovaného kapitálu (ROCI) dosahuje až 1,9 násobku ROCI v rámci Stoxx 600 (cca 17 % vs. 9 %). „Aktuální valuace sektoru tudíž implikuje zpomalení růstu tržeb až na nízké jednociferné hodnoty, což není dle našeho názoru namístě,“ vysvětluje Branislav Soták.
Jde totiž podle něj o to, že luxusní zboží stále kupují movití spotřebitelé na rozvinutých trzích (hlavně v USA a Japonsku). Roste i objem střední třídy v Číně, které luxusní zboží nakupuje, a v neposlední řadě odeznívají nepříznivé měnové vlivy, které by měly zařídit alespoň vysoký jednociferný růst tržeb firem z luxusního segmentu. „V kombinaci s rostoucí návratností investovaného kapitálu by pak mělo dojít k přecenění sektoru směrem k dlouhodobým průměrům,“ dodává Branislav Soták. Jste-li aktivním klientem společnosti Patria Direct, můžete sledovat po přihlášení aktuální investiční doporučení týmu analytiků Patria Direct ZDE.