Americký výrobce slazených nápojů a největší soupeř Inc. dnes ohlásil své výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku. Zisk na akcii dosáhl 1,36 USD na jednu akcii. To je lepší výsledek než očekával Wall Street. Jeho očekávání bylo na úrovni 1,289 USD. Překvapení má tedy hodnotu 5,5 %. Po započítání mimořádných položek se zisk dostal na úroveň 1,32 USD na akcii.
Meziročně si polepšila, co se týče zisku o 10 %, když ve stejném období loňského roku zisk na akcii dosáhl na 1,24 USD na akcii. Celkový čistý zisk vzrostl o 5% k dvěma miliardám dolarů z předchozích 1,91 mld. USD.
Tržby společnosti si také vedly lépe, než se čekalo, když dosáhly na 17,21 mld. USD a předstihly tak očekávání 17,08 USD o zhruba 0,8 %. Meziročně jde o zlepšení o 2 % a proti 2Q14 se tržby zvedly o 2 % z předchozích 16,89 mld. USD.
CEO společnosti Indra Nooyi posekala náklady a zvyšoval ceny produktů. To pomohlo vylepšit zisk celé společnosti. Efektivní naceňování produktů společnosti v posledním čtvrtletí pomohlo zvýšit zisk o 3%. Dokázal také odstínit aktivistické investora Nelsona Peitze, který volal po tom, aby se rozdělila na dvě společnosti – specializované na nápoje a druhá na občerstvení. CEO a další členové vysokého managementu tuto žádost odmítli s tím, že současná struktura společnosti přináší největší užitek akcionářům.
Tržby brazilské divize občerstvení vzrostly o 6,3 % na 2,18 mld. USD, zatímco prodeje společnosti v Asii, na Středním východě a Africe vzrostly dokonce o 11 % na 1,78 mld. USD. Divize Severní Ameriky zvýšila svoje tržby o 3 % na 3,52 mld. USD a v Evropě se prodeje propadly o 11 % na 1,78 mld. USD.
v oblasti nápojů nemůže najít lék na klesající prodeje slazených nápojů. Společnosti se nedaří zvrátit trend zdravého stravování, kdy spotřebitelé mění slazené drinky kvůli vysokému obsahu kalorií a cukrů. Spotřebitelé tak začali více vnímat rizika spojená s nadměrným příjmem a také s umělými sladidly.
tomu jde naproti, když minulý týden představila novou , která používá pro slazení přírodní stévii. Tím by mělo být dosaženo nižšího objemu kalorií o třetinu proti konvenčnímu nápoji společnosti.
Konsensus cílové ceny pro následujících 12M je na úrovni 98,4 USD. Poslední cena ze včerejšího obchodování je 93,94 USD v premarketu (předobchodní fázi) se akcie obchoduje za 94,89 USD. Cena tak roste asi o 0,95 %.
Obchodování v předobchodní části si můžete prohlédnout zde:

Zdroj: Bloomberg