Automobilový výrobce dnes reportoval své hospodářské výsledky za 3Q letošního roku. Nejdůležitější a příznivý závěr zní - na všech klíčových úrovních překonal konsensuální odhady analytiků.
Tržby vyšplhaly na 33,1 mld. EUR při očekávání 32,1 mld. EUR. Meziročně se jedná o nárůst o 10 %, což je odrazem vyšších tržeb realizovaných v klíčové oblasti osobních vozů (Mercedens-Benz Cars), které stouply na 18,7 mld. EUR (y/y 13%). Příčinu lze hledat jak ve větším prodaném objemu (celkový počet prodaných aut stoupl meziročně o 9 %), který hnala především poptávka z Číny a USA, tak také v lepším nacenění produktů. tak profituje z v průběhu roku uvedených modelových řad osobních vozů, které nesou vyšší marži díky jejich zásahu v luxusním segmentu. Kromě vlajkové lodi, tedy divize osobních vozů, se dařilo i v ostatních segmentech podnikání. Meziroční pokles tržeb tak ve výsledku hlásí pouze divize zabývající se výrobou a prodejem autobusů. Malou kaňkou a varováním pro další období pak může být rychlejší růst zásob (ve srovnání s tržbami), který by mohl signalizovat negativní změnu v prodejním cyklu.
Na úrovni provozního zisku společnost těžila z pokračující snahy o zvýšení své produkční efektivity, když EBIT dosáhl 3,732 mld. EUR a překonal konsensus nastavený na 2,58 mld. EUR. Obdobně potěšil také EBIT z pokračujících operací, který vyskočil na 2,787 mld. EUR, přestože trh počítal s 2,56 mld. EUR. Společnost tak těžila z již zmiňované úpravy svého produktového mixu v segmentu automobilů (na provozním zisku EBIT se podílí ze 42 %), ale také zvýšené profitability ostatních divizí, která se projevila v meziročním zvýšení ukazatele návratnosti tržeb.
Čistý zisk přiřaditelný akcionářům ve 3Q dosáhl 2,82 mld. EUR, při přepočtu na akcii se hodnota vyšplhala na 2,56 EUR.
Co se týče výhledu na další období – potvrdil, že v letošním roce počítá s výrazným nárůstem provozního zisku i celkových prodejů. U osobních vozů tak očekává prodej více jak 1,6 mil. vozů značky Mercedes. Důležitou roli pak může sehrát také výkonnost druhé nejvýraznější divize - trucků, jejichž prodeje v Evropě zápasí s blížící se emisní regulací (plánovaná na letošní rok), která dle vyjádření samotného Mercedesu přesouvá nákupy trucků do dalších období. Otázkou je také, jak se popasuje s elektrickými vozy. Jejich uvedení zatím nebylo konkretizováno, avšak po prodeji podílu v Tesle se stále více očekává zapojení německé automobilku do "zbrojení" v elektrickém segmentu, které pak dle Manager Magazin již plánuje.