Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.07.2025
22:03Rekordní S&P 500 a Nasdaq, ale propad Netflixu kazí optimismus  
17:14Bank of America: USA už investory tolik nelákají. Tvoří se tam bublina
15:45Kdysi Fink označil Bitcoin za pračku peněz, teď si mne ruce. BlackRock eviduje masivní příliv do kryptoměnových ETF
14:59Další verze americké výjimečnosti
13:39Celní dohoda s USA bude podle Merze nesymetrická, jednání vrcholí
13:24Perly týdne: Zvedají se celní inflační tlaky, umělá inteligence se začne ukazovat v ziscích
13:23Saab těží ze zbrojního boomu. Ve 2Q překonal odhady a navýšil celoroční výhled
12:30Stát zaplatí firmě KHNP za dva bloky Dukovan 407 miliard a 15 miliard za palivo
10:41Akcie Netflix i přes silné výsledky doplácejí na prémiovou valuaci  
10:25Akcie pokračují v růstu před spotřebitelskou důvěrou a holubičím komentářem z Fedu  
10:10M2C oznámila kontakt, který má zvýšit příjmy z trhů západní Evropy o dvě třetiny
9:14Netflix šlape na plyn: Rekordní zisky, vylepšený výhled i nové hity
8:54Rozbřesk: Zdražování potravin zůstává v Česku nadprůměrné
8:49ČEZ plánuje SMR v Temelíně, Meta pokračuje v náboru AI expertů z Applu a futures jsou v zeleném  
6:43Velká dohoda s Čínou? Trumpův obrat u Nvidie k ní možná otevírá dveře
17.07.2025
22:02Dynamické pokračování trendu na indexech v USA  
17:23Traders Talk: Trhy se třesou s Powellovou židlí, volatilita nahrává bankám a ASML jako skrytá šance
17:14Vítězí obrana, prohrávají zemědělci a příroda, hodnotí rozpočet EU server Politico
16:27Uber a Lucid spojují síly, chtějí zaplavit svět autonomními taxíky. Akcie automobilky prudce rostou
16:11Když si soused dá k obědu kuře a vy nic…

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data