Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
02.05.2024
16:13Výsledky AMD (-2 %): Sice rychlý progres, ale přemrštěná očekávání  
14:40ČNB podle očekávání snížila sazby o 50 bazických bodů na 5,25 %
14:19Než otevře Wall Street: Carvana, DoorDash  
12:53Aktuální výsledková sezóna značí, že konec hospodářské recese v Evropě je na dohled
12:50Farmaceutická firma Novo Nordisk zvýšila čtvrtletní zisk a zlepšila výhled
11:49OECD zlepšila výhled růstu globální ekonomiky na letošní rok na 3,1 procenta
11:39Námořní dopravce Maersk má nižší čtvrtletní zisk, zlepšil ale celoroční výhled
11:34Energetické firmě Shell klesl čtvrtletní zisk o pětinu, překonal však očekávání
10:56Co si bereme z mixu dat, výsledků a jednání Fedu?  
9:45Setkání s analytikem a makléřem Patria Finance v Olomouci v pondělí 6.5.
9:08Rozbřesk: ČNB představí novou prognózu a “prověrku” přirozené úrokové míry
8:55ČNB dnes nejspíše opět sníží sazby, Fed signalizoval obavy z inflace a futures jsou v zeleném  
01.05.2024
22:02Tisková konference předsedy Powella přinesla na trh volatilitu  
20:25Fed není spokojen se směřováním inflace k cíli. Nezměnil sazby, ubral z tempa redukce bilance a dolar po váhání ztrácí
17:21Dolar, euro a koruna v příštím roce. A svět s pestřejšími inflačními vzorci?
13:45Jakub Blaha k Amazonu (+2 %) po 1Q24: Tržby cloudové divize letos přesáhnou 100 miliard dolarů  
11:14Jakub Blaha: Tržby společnosti Starbucks klesly poprvé od roku 2020  
10:14Pro arte, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.: Výroční zpráva k 31. 12. 2023
8:51HSBC: Silná ekonomika bude akciím dál pomáhat, důležitý je příběh klesající inflace
30.04.2024
22:01První den zasedání FEDu zámořské trhy poklesly  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30CZ - PMI v průmyslu
9:55DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:30CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.