, jeden z největších amerických řetězců s elektronikou ohlásil svoje výsledky za 4. kvartál fiskálního roku 2015, který skončil 31. ledna 2015.
Upravený zisk na akcii ve 4Q15 dosáhl výše 1,48 USD (+19 % yoy) při očekávání 1,35 USD a zisk překonává očekávání tak o téměř 10 %. Do tohoto kvartálu spadá většina předvánočních nákupů. Za celý rok 2015 se společnosti podařilo přinést upravený zisk na akcii ve výši 2,6 USD což meziročně o 26 % lepší výsledek.
U tržeb firma lehce zaostala za očekáváním když dosáhla v zmíněném čtvrtletí 14,2 mld. (-2 % yoy) při očekávání 14,33 mld. USD. Za celý rok 2015 měla tržby ve výši 40,33 mld. USD, čímž zaostala za tržbami roku 2014 o cca. 300 mil. USD. Většinu svých tržeb přináší domácí trh v USA, když v roce 2015 byl zodpovědný za 36 mld. tržeb z celkového objemu a rostl tak na významu pro celkový výsledek společnosti. Hlavními tahouny co se produktů týče pro tržby byly chytré telefony a ploché televize. Na druhou stranu slabou stránkou, která kompenzovala dobrý výsledek úspěšných produktů, byly tablety.
Příjemně překvapila vylepšená hrubá marže, která ve 4Q15 dosáhla 21,3 % přičemž ve stejném období minulého roku byla 20,2 %.
Firmě se dařilo bojovat proti dvěma hlavním problémům, které si vytyčila v listopadu roku 2012. Ve fiskálním roce 2015 firma stabilizovala tržby a dokázala snížit náklady SG&A zhruba v objemu 420 mil. USD, což vyústilo ve vylepšení poměru operativního příjmu na tržbách z 2,9 % na 3,7 %.
Ve světle dobrých zpráv ohlásilo, že bude přebytečný cash, který ke konci roku činil 3,9 mld. USD, jak již avizovalo dopředu, vracet formou dividend apod. Proto firma vyplatí jednorázovou dividendu a obnovuje svůj program zpětného odkupu akcií.
Firma také ohlásila, že dokončila prodej řetězce obchodů Five Star v Číně. Akce byly dopředu avizovaná již v prosinci roku 2014.
V roce 2016 se chce , podle jejího šéfa, zaměřit na další zvyšování poměru oper. příjmu na tržbách a také na investice, které by zajistily dlouhodobou budoucnost společnosti. Firma již před nějakou dobou oznámila svou novou strategii, která je založená na službách zákazníkům a pohodlnosti nákupu za konkurenceschopné ceny. očekává, že bude odvětví čelit tlakům díky deflačnímu prostředí a slabé poptávce v určitých kategoriích elektroniky.
Akcie na zveřejněné výsledky zareagovala růstem o 2,17 % na 39,2 USD.
Zdroj: firemní data, Bloomberg, Goldman Sachs