Dnes svoje výsledky za rok 2014 představila také společnost a dosáhla svých nastavených cílů. předvedla operativní zisk ve výši 954 mil. EUR což je o 255 mil. EUR neboli 37 % lepší výsledek než v roce 2013. si pro rok 2014 vytyčila dosáhnout 1 mld. EUR operativního zisku, to však nebylo možné kvůli neočekávaným vlivům jako stávky pilotů, které sužovaly Lufthansu během uplynulého roku.
Celkové tržby Lufthansy dosáhly 30 mld. EUR, což téměř naplnilo očekávání analytiků bez 100 milionů. Ve srovnání s rokem 2013 a 2012 se prakticky žádná změna před desetinou čárkou nekonala. Tržby jsou tak potřetí v řadě “flat”. Tržby v roce 2014 byly pozitivně ovlivněny poklesem nákladů na letecké palivo v objemu 364 mil. EUR a dalším benefitem ve výši 351 mil. EUR představovaly změny v nastavení politiky odepisování majetku Group.
Na výsledku společnosti se negativně podepsaly stávky pilotů a bezpečnostního personálu jak jsme předestřeli již dříve. Celkový finanční dopad na výsledky firmy dosahuje 232 mil. EUR v celém roce (z toho 62 mil. EUR jen v prosinci 2014). Upravený operativní výsledek o jednorázové položky spojené s restrukturalizací a náklady na projekty a další dosáhl 1,2 mld. EUR.
Čistý zisk společnosti propadl na 55 mil. EUR (-82 % yoy). Propad měl hned několik příčin - jedním z nich bylo i snížení hodnoty poukázek na akcie společnosti JetBlue a také změna hodnoty cen opcí v hedge pozicích společnosti navázané na ceny leteckého paliva.
Kapitálové výdaje dosáhly výše 2,77 mld. EUR (+11,1 % yoy) hlavně kvůli pořizování nových moderních letadel, vylepšování vybavení kabiny současných letounů a přípravy na zlepšování prémiových služeb aerolinek. Šéf firmy Spohr zmínil, že nyní co potřebuje, je konkurenceschopná struktura společnosti a to je podle něho to, na čem pracuje a měla by pracovat dál.
Pro budoucnost firmy podle šéfa společnosti je klíčové přetavit vylepšování služeb a produktů společnosti s velkým důrazem na kvalitu do dobrých finančních výsledků. podle jeho názoru znovu patří mezi světovou elitu aerolinek v očích zákazníků. Nyní se to musí projevit i na zlepšených výsledcích hospodaření.
Výsledky jednotlivých divizí
Divize Passenger Airline Group sestávající z Passenger Airlines, SWISS Airlines a Austrian Airlines poskytuje spojení po celém světě. Portfolio společností obsahuje také low-cost přepravce jako Germanwings a další podíly na podobných společnostech. Tržby této divize přinesly společnosti 23,3 mld. EUR (-0,8 % yoy) a operativní zisk byl 553 mil. EUR (+7,8 % yoy). Druhá největší divize podle tržeb - MRO - je světově uznávaný hráč na poli poskytování údržby a oprav pro leteckou techniku. Tržby vzrostly na 4,33 mld. EUR (+3,8 % yoy) a operativní výsledek pokles o 3 % yoy na 392 mil. EUR. Divize Cateringu zvýšila tržby o 4,7 % na 2,63 mld. EUR a operativní výsledek klesl o 4,8 % na 100 mil. EUR.
Cargo, nákladní přepravce skupiny, ukázal tržby 2,43 mld. EUR (-0,3 % yoy) a oper. výsledek 100 mil. EUR (+26,6 % yoy). Poslední co do velikosti je IT Services divize, vystupující jako konzultant v leteckém segmentu. Tržby byly 646 mil. EUR a oper. zisk 37 mil. EUR.
Výhled pro 2015
očekává, že se v roce 2015 podaří zlepšit výkon skupiny. Lufthansa Group také přijme a začne publikovat EBIT a upravený EBIT. Firma tak představuje svůj výhled již v tomto ukazateli, tedy očekává že upravený EBIT dosáhne 1,5 mld. EUR, když upravený EBIT pro rok 2014 dosáhl 1,2 mld. EUR. plánuje ještě zvýšit kapitálové investice na hodnotu 2,9 mld. EUR, načež pro rok 2016 a 2017 je zastropovává na 2,5 mld. EUR každý rok.
Akcie na zveřejněné informace reaguje poklesem o 2,43 % na 13,06 EUR.

Zdroj: firemní data, Bloomberg