Evropa:
Akcie Tesca dnes ztrácí 1,5 %. Podle zpráv totiž skupina soukromých investorů odhaduje hodnotu Dunnhumby (zákaznická datová jednotka patřící Tescu), o které hodlá usilovat hned několik zájemců, na jednu miliardu liber. Samotné již dříve avizovalo, že vidí férovou cenu na dvojnásobné cifře.
Ještě hůře si vedou akcie likérky Ricard (DIP), které ztrácejí 5 % poté, co společnost uvedla, že se marže nadále nachází pod tlakem. Pro luxusnější likérky hraje klíčovou roli nacenění produktů (ostatně samotné vedení označilo cenotvorbu za stávající problém ovlivňující marže). Tomu příliš nenahrává ochlazená dynamiky růstu v Číně a utlumená spotřeba v USA. Oba faktory se totiž negativně projevují v koncové poptávce po alkoholických nápojích. U luxusnějších likérek je pak vliv daleko zřetelnější, když prvotní odklon poptávky začíná právě od dražších značek směrem k levnějším produktům. Nicméně Ricard ujistil, že nadále vyhlíží v střednědobém horizontu dosažení lepší struktury cenového/produktového mixu, čímž dojde k expanzi marží.
USA:
CEO Southwest Airlines Gary Kelly včera v rozhovoru uvedl, že letošní plánované navýšení kapacit bude dosahovat 7 %. Původní záměr společnosti mluvil o pásmu 7 – 8 %. Ještě příznivěji v kontextu leteckého průmyslu vyznívá informace, že Southwest zvažuje navýšení svého cíle pro ROCI před zdaněním ze stávající úrovně 15 %. Přepravce tudíž hledá cesta k vylepšení své profitability. Snaha o dosažení vyšší úrovně ziskovosti pak nicméně koliduje s navyšováním kapacit, jehož důsledkem může být obdobný krok ze strany ostatních konkurentů. Pokud by totiž i další přepravci nastoupily na vlnu rozšiřování svých letových kapacit, logickým vyústěním by byl tlak na ceny letenek, a tedy nepříznivý dopad na již zmiňovanou profitabilitu. Takový trend by následně vymazal (minimálně z části) pozitivní vliv plynoucí z nižších cen ropy, jenž by se měl po vypršení hedgeovacích kontraktů odrážet v rostoucí ziskovosti.
Květnové prodeje vozů automobilky v USA stouply meziročně o 3 % (vs kons. 0,1 %). Odhady navíc mluví o růstu průměrné ceny prodaných modelů yoy o 1,6 %. Fiat-Chrysler zvýšil prodeje o 4 % (proti 2,6 %), když se těší pokračujícímu přesunu od tradičních osobních aut směrem k SUV, což by mělo taktéž tlačit výše průměrnou cenu. prodal o 1,3 % méně než loni (odhad -3,1 %). Akcie významněji nereagují.
Dlouhodobé investiční příležitosti (DIP) představují ucelený produkt sestavovaný analytickým týmem Patria Finance. V jeho rámci je po důkladném zvážení vyhlídek sektoru, stávající valuace a růstového potenciálu sestavován seznam nejzajímavějších titulů z amerických a evropských trhů, u nichž existuje potenciál atraktivního zhodnocení. Více informaci i kompletní seznam mohou klienti Patria Finance získat po přihlášení ZDE.