Italský výrobce luxusních oděvů a doplňků dnes zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku. Zisk Prady, která prodává pantofle za 695 dolarů nebo peněženky za 860 dolarů, v prvním kvartále zaostal za očekáváním analytiků, poté co se neustále potýká s čínským propadem tržeb. Čistý zisk tak během tří měsíců od února do dubna tohoto roku poklesl ze 105,3 na 58,7 milionů eur. Analytici očekávali čistý zisk ve výši 85,2 mil. eur.
upustila od letošních velkých projektů expanze v Číně a otevře méně prodejen než původně plánovala, zároveň ukončila některé velkoobchodní aktivity a představí více kabelek v cenovém rozmezí od 1000 do 1200 eur ve snaze znovu nastartovat poptávku po razantním zásahu proti korupci a extravaganci právě v Číně. Marže Prady zůstaly v prvním kvartále pod značným tlakem.
Tržby v prvním čtvrtletí vzrostly o 6,5 % na 828,2 milionů eur, pozitivní vliv pohybu měnových kurzů odpovídal 12 %. Slabší euro pomohlo Pradě vykompenzovat malý růst v regionu Asie a Pacfik, který je pro společnost klíčový. Právě trhy v tomto regionu, zvláště pak Hongkong a Macau se na počátku tohoto roku ve srovnání s posledními měsíci roku 2014 nevyznačovaly žádnými jasnými znaky oživení, tento fakt se potom výrazně odráží na provozních výsledcích skupiny. Dařilo se ovšem evropskému trhu. Ten především díky cestovnímu ruchu, který byl podpořen právě slabší společnou měnou, rostl o 10 %. Od loňského dubna se začala zlepšovat situace v Japonsku. Napříč regiony se velmi dobře dařilo značce Miu Miu. Z portfolia produktů se v prvním čtvrtletí nejlépe dařilo divizi obuvi, která výrazně rostla napříč značkami i regiony a to o 19 %.
dle svého vyjádření intenzivně pracuje na rozsáhlém plánu přepravování hodnotového řetězce. Podle tohoto plánu by měla skupina znovu nastartovat růstový trend a zracionalizovat provozní procesy tak, aby zvýšila efektivitu. To vše s cílem dosahování výnosů na úrovni ziskovosti z ještě nedávné doby. Výhledově počítá s nejistým makroekonomickým prostředím a pokračováním výzvy v podobě Hongkongu a Macau. Aby ulevila tlaku na marže, plánuje otevřít méně než 30 prodejen.
Zdroj: , BBG