Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Michael Kors, Ralph Lauren, Coach: Osudová chyba ničí jejich byznys

Michael Kors, Ralph Lauren, Coach: Osudová chyba ničí jejich byznys

09.07.2015 17:18
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Mnoho maloobchodních módních značek v současné době prožívá krizi. Co mají ale společného Michael Kors, Coach a Ralph Lauren? Všechny tři společnosti v nedávné době zveřejnily neuspokojivé výsledky hospodaření a jejich akcie v posledním roce ztrácely. To však není to jediné, co je spojuje. Všechny tři módní firmy udělaly jednu klíčovou chybu, která se jim nevyplatila a z velké části stojí za jejich momentálními problémy. Všechny tři otevřely příliš mnoho outletových obchodů. Ačkoliv prodeje v takových outletech krátkodobě nějaké ty dolary přinesou, po čase mohou kazit vnímání značky spotřebitelem.


Příliš mnoho outletů…

Výhodou outletů je bezesporu jejich širší záběr, co se spektra zákazníků týče, prodávají totiž zboží za nižší cenu než klasické butiky a obchodní domy. Přílišná popularita však není v segmentu trendy módních značek zrovna žádoucí, naopak pro ně může být doslova hřebíčkem do rakve, zvláště u „lepších“ značek orientovaných na mladší zákazníky, kterými jak Ralph Lauren, tak i Michael Kors nebo Coach z velké části jsou.

Coach graph.png

Akcie Coach od počátku tohoto roku.

Tyto tři společnosti mají společnou ještě jednu věc – několik značek různých cenových úrovní. Například Kors má luxusní značku, kterou prodává v obchodních domech, značku střední třídy a speciální brand přímo pro zlevněné outletové prodeje. Proč by tedy měl spotřebitel platit 300 dolarů za kabelku Coach nebo Kors, když si ji může pořídit v outletu za polovinu ceny. Nejlépe nebezpečí prodejů v outletech ilustruje právě Michael kors. Kabelky a hodinky přinesly v posledních letech značce Kors nevídanou popularitu, momentálně však bojuje se zpomalením růstu a počítá se slabším výhledem do budoucna. Akcie Michael Kors se za poslední rok propadly o více než 50 procent. Podle nedávné zprávy Morgan Stanley, i přes celkovou silu sektoru oděvů je MK v současnosti jediným specializovaným maloobchodníkem v tomto odvětví, který se neobchoduje nad pětiletým mediánem.

MK cover.jpg.png

Akcie Michael kors za poslední rok.

Michael Kors je nyní k dispozici na 4133 místech po celém světě a to nejen ve specializovaných buticích, ale i obchodních domech a právě outletech. Pro srovnání, na počátku roku 2013 to bylo „pouze“ 2913 obchodů. A Michael Kors několikrát zmínil, že by na seznam prodejních míst mohl přidat další stovky obchodů. Krátkodobě tato strategie možná fungovala, v dlouhodobém horizontu však značce škodí.

RL cover.png

Akcie Ralph Lauren od počátku tohoto roku.

Kors je stejně jako Ralph Lauren nebo Coach považován za značku, u které zákazníci platí prémii za to, že kupuji konkrétní brand. Takovou značku však lze považovat za dostatečně zajímavou pouze, pokud jí nemá každý. Outletovými prodeji si tak všechny tyto značky svým způsobem sráží reputaci prodávaného zboží. Navíc některé produkty, které se v outletech prodávají, nikdy ve standardním butiku k dostání nebyly a byly vyrobeny přímo pro zlevněné prodeje. Nejen Michael Kors, ale i Coach a Ralph Lauren by se tak měly soustředit na to, jak zákazníky přimět, aby byli ochotni platit prémii za značku. Mnozí se dnes domnívají, že doba například Michaela Korse jednoduše pominula a toto jméno již zdaleka nemá stejnou hodnotu jako před časem.


V amerických žebříčcích tržeb se stále všechny 3 značky drží vysoko…

Navzdory problémům z poslední doby se všechny tři značky stále umís‘ťují v top desítce žebříčku módních značek sestaveném webovou stránkou Fashionista podle tržeb v USA. Ralph Lauren se s ročními tržbami téměř 8 miliard dolarů umístil na druhém místě hned za nejpopulárnějším Nike. Lauren je Američany oblíben dlouhodobě, drží se svého stylu, hodnot a strategií, které většinou fungují. Šestý skončil Michael Kors, který navzdory propadu hlavně v posledním roce nadále vykazuje v USA tržby ve výši více než 4 miliard dolarů. Pokles nejen u Michaela Korse dopadá již i na obchodní domy, které Korse nebo i Coach prodávají ve velkém. Coach na místě sedmém je na tom podobně z hlediska tržeb, nedávno ohlášené tržby módního domu však stejně jako u Michaela Korse zklamaly. Stejně jako Kors je nyní i Coach ovlivněn odlivem generace přelomu tisíciletí od utrácení za luxusnější zboží.

Zdroj: BI, BBG


Čtěte více:

Alcoa zahájila americkou výsledkovou sezónu - restrukturalizace v plném proudu
09.07.2015 10:19
Americká výsledková sezóna oficiálně odstartovala. O výkop se jako už ...
Hype je pryč; uživatelé neví co s Apple Watch - blíží se propadák?
09.07.2015 13:35
Když byl v březnu oznámen oficiální datum pro prodej a datum pro první...
Nezaměstnanost v Řecku se „snížila“, více než čtvrtina Řeků zůstává bez práce
09.07.2015 15:54
Řecká míra nezaměstnanosti se v dubnu m/m prakticky nezměnila a skonč...

Váš názor
  • Značkové zboží má budoucnost
    10.07.2015 10:47

    zejména z toho důvodu, že zakomplexovaných ve světě rapidně přibývá. Vstupenkou do společnosti již není charakter či to, čeho člověk dosáhl, nýbrž má li značkové hodinky či kabelku. A tak vidíme na ulici čim dál více tlustých dam, které se z mizerných charakterových vlastností více starají o svoji luxusní kabelku, než o své lenorou zdevastované tělo. A tak mnoho, žen nesoucích se na vysokých (pod masou jejich špeků) prohýbajících se podpatcích luxusních botiček, působí v drahém luxusním outfitu spíše směšně až odpudivě. Brandu zdar!
    jiri
Aktuální komentáře
08.05.2024
22:00Akcie na Wall Street nenašly jasný směr; Uber po výsledcích -5 %  
16:26Změny inflačních režimů a jedna akciová „technická“
12:13JPMorgan to vidí na hladké přistání bez zvedání sazeb
8:34Automobilová jednička Toyota zvýšila celoroční zisk i tržby na rekord, čeká ale pokles provozního zisku kvůli investicím
7:20Windlad: Technologie jsou dlouhodobými investicemi. Nejde o to, rychle je otáčet se ziskem, ale o budování hodnotných firem
07.05.2024
22:01Indexy na Wall Street dnes bez větších změn  
17:28Potenciál nových technologií a valuace více komoditizovaných sektorů
17:13Wall Street je po rychlém nárůstu opatrná, ačkoli dluhopisům se dál daří  
17:05NET4GAS, s.r.o.: Zveřejnění vnitřní informace
15:56Povolovací procesy pro stavbu jaderných bloků v Česku se zřejmě zrychlí
15:40Akcie Disney klesají (-9 %) kvůli menšímu přírůstku předplatitelů a slabšímu výhledu zisku  
15:19Summers: Fed si byl příliš jist nejistou věcí, dolar je mimořádně silný
14:24Výrobce sportovních vozů Ferrari v prvním čtvrtletí zvýšil zisk o 19 procent
14:03Streamingové služby Disney jsou poprvé v zisku, firma zvýšila celoroční výhled
13:34Zalando se ve čtvrtletí vrátilo k růstu, pomohly prémiové značky
12:31Tři americké akcie, které by mohly po výsledcích tento týden zaznamenat velké pohyby
10:58Růst akcií pokračuje s přispěním výsledků evropských bank, koruna je i po datech v klidu  
10:49Relativní atraktivita akcií v Evropě není jen otázkou valuací
10:14Stavební výroba se v březnu meziročně propadla o 8,3 pct, nejvíce za tři roky
10:11Březnový průmysl citelně zaostal za očekáváním, meziročně klesl o 2,7 procenta

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Airbnb Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Anheuser-Busch InBev SA/NV (03/24 Q1, Bef-mkt)
ARM Holdings PLC (03/24 Q4, Aft-mkt)
Fluence Energy Inc (03/24 Q2, Aft-mkt)
Henkel AG & Co KGaA (03/24 Q1, Bef-mkt)
Siemens Energy AG (03/24 Q2, Bef-mkt)
Vistra Corp (03/24 Q1, Bef-mkt)
7:30Alstom SA (03/24 Q4)
7:30Bayerische Motoren Werke AG (03/24 Q1)
7:30Continental AG (03/24 Q1)
7:30Skanska AB (03/24 Q1)
7:45Koninklijke Ahold Delhaize NV (03/24 Q1)
8:00DE - Průmyslová výroba, y/y
8:00Puma SE (03/24 Q1)
8:00Verbund AG (03/24 Q1)
9:00Endesa SA (03/24 Q1)