Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Akciové inferno pokračuje i v pondělí, padá všechno a všude!

Akciové inferno pokračuje i v pondělí, padá všechno a všude!

24.08.2015 9:46
Autor: Michal Putna, Patria Online

Prodejní panika na světových trzích pokračuje. Obavy ze zpomalování Číny se prohlubují, komunistická vláda evidentně není schopna situaci řešit a strach se šíří dál do světa. Po pátečním výplachu se opět všechny trhy zabarvily do ruda. Dnešní akciový výplach započal již v Asii, index Shanghai Composite odepsal 8,5 % a výrazné ztráty si připisují i ostatní asijské trhy, viz tabulka. Podrobněji o asijském propadu ZDE.

asie

Pod výrazný tlak prodejců se dostávají opět také komodity. Ropa WTI se obchoduje dokonce pod úrovní 40 USD za barel a aktuálně odepisuje přes 3 % na 39 USD/barel. Klesá také cena kontraktu na ropu typu Brent (-2,5 % na 44,2 USD/barel). Více o vývoji cen ropy ZDE.

S padající ropou se opět do velkých obtíží dostává ruský rubl, který hned po ránu mohutně oslabuje o 2,7 % na 71 USDRUB. Ruská měna se tak pohybuje na dostřel svých historických minim, kde se nacházela na přelomu letošního roku, když vrcholila měnová krize. Moskvě kvůli zlevňující ropě utíkají příjmy z exportu černého zlata a rubl se dostává opět pod tlak. V posledním měsíci je závislost rublu (modrá) na ceně ropy Brent (žlutá) obzvláště dobře patrná, viz graf níže.

rubl

Kromě ropy, padají také ceny ostatních (hlavních) komodit, viz tabulka.

komodity

Prodejci tlačí do záporu také všechny evropské indexy, které ztrácejí v průměru okolo 2,5 % své hodnoty. Jedná se již o třetí den v řadě, kdy (nejen evropské) trhy takto prudce klesají a ve velkém mažou letošní tučné zisky. Například německý DAX je od začátku roku v plusu pouhých 0,3 %, zatímco před týdnem se těšil z téměř pětinového růstu.

Výnosy evropských dluhopisů (zejména na delším konci křivky) klesají, výjimkou je Řecko a periferní země EMU (Portugalsko, Španělsko, Itálie). Výnosy státního dluhu jdou dolů též v USA, když investoři poptávají jistotu a naopak redukují rizikové akciové pozice.


Čtěte více:

Čínský akciový kolaps: Shanghai Composite dnes až -9 %, státní zásahy selhaly
24.08.2015 9:15
Opatření čínské vlády na podporu trhu nedokázaly utišit obavy investor...
Strach z Číny na poptávkové straně a strach z íránské produkce na nabídkové straně tlačí ceny ropy znovu dolů
24.08.2015 9:20
Futures na ropu Brent dnes ráno atakovaly nová 6,5letá minima, když p...
Technická analýza - Čína tlačí dolar do defenzivy
24.08.2015 9:26
EURUSD: Euro výrazně připisuje zisky a posiluje tak k úrovni 1,1463 E...

Váš názor
  • Reuters má jiná data než xioluodu :o).
    27.08.2015 22:12

    "...Sílící hospodářská krize v Rusku a zpomalení růstu čínské ekonomiky, které vyděsilo trhy po celém světě, způsobily zastavení nebo odložení společných projektů obou zemí v různých sektorech od plynovodů po elektrárenské sítě v hodnotě zhruba 113 miliard USD (2,7 bilionu Kč). Zdroje z průmyslu a analytici varují, že některé projekty mohou být odloženy na neurčito, napsala agentura Reuters. To ohrožuje strategii ruského prezidenta Vladimira Putina, která počítá s větší orientací Ruska na Asii...."
    ..
  • Omluva Patrii
    24.08.2015 15:35

    tak teď už ted titulek sedí :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
  • Keep panic and freak out!
    24.08.2015 15:33

    Tímto heslem se teď všichni řídí, viz otiskování blábolů typu "A former adviser to Gordon Brown, UK prime minister during the 2007-08 crisis, reckons the Chinese stock market crash means catastrophic times are ahead: "Advice on the looming crash, No.1: get hard cash in a safe place now; don't assume banks & cashpoints will be open, or bank cards will work.""
    Giuseppe_akcie
  • Na lusšný cajdák
    24.08.2015 15:33

    to vypadá, když šly futra o limit dolu :o(
    Mike -Green D. is killing Europe
  • Pohoda ne
    24.08.2015 15:03

    benzín vypadá, že bude zase za 25 kaček, tak to je celkem dobrá zpráva ne :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
  • Civilizace Západu
    24.08.2015 14:47

    To :tk V úpadku západní civilizace máš pravdu. Je možné ,aby měla nějakou budoucnost civilizace, kde si z důvodu osobního pohodlí a udržení vysokého životního standardu raději pořídí mladé rodiny dva psy a dvě auta místo dvou dětí ? Moje tchýně se narodila roku 1941 .3 týdny po útoku Wehrmachtu na Rusko a v době příprav na zprovoznění lágru pro Židy v Osvětimi. Její rodiče věděli co je důležité i v těžké době Protaktorátu. Dnes je důležitá už jen dovolená ,pes a auto. Takže končíme.
    xiluodu
    • Re: Civilizace Západu
      24.08.2015 14:54

      hele předhrado, proč to furt řešíš? Není lepší si jít za.íchat, na tenis, do hospody, k vodě?
      db
    • Re: Civilizace Západu
      24.08.2015 14:52

      Já bych to doplnil, to není jenom o západní civilizaci, ale i třeba o některých arabských ropných civilzací, nebo nakonec i o některých rozmařilých zbohatlících na východě nebo Číně. Jinak nejlépe ještě si to pořídít na úvěr. V té době jak popisuješ například drtivá většina lidí žila v barácích a měla na to, dnes se do baráků cpou i lidi, kteří si jenom myslí, že na to mají.
      tk69
  •  
    24.08.2015 13:33

    Histerii na trzích organizují velcí hráči aby mohli levně nakoupit.
    juniper
  • 1880-1914
    24.08.2015 13:16

    TO:gp Za válku už jaksi zlatý standard nemůže. Za tu můžou politici, dříve jako dnes .Viz. G.W.Bush. Válka pak samozřejmě přinesla onu hyperinflaci, bez války by inflace nebyla, nebyl by ani hlad. Díky napojení měny na zlato svět prakticky neznal inflaci 200 let v 18 a 19 století. Tu zná až naše generace. Můj děda si roku 1914 kupoval nové boty za 10 korun, já po 100 letech za 2000. Za 100 let se u nás zvedly ceny 200 krát. Vláda může všechno, zrušit penze, vyhlásit válku, zavřít továrny, vyhladit barevné, zakázat luxus,...atd. To vše jsme už zažili.
    xiluodu
    • Re: 1880-1914
      24.08.2015 14:54

      Ale kolik měsíců musel na ty boty dělat ? Ty jsi jeden z těch co by chtěli pracovat jako za socialisnu a brat plat jako v kapitalizmu.:o))
      ..
      • 1914 -2015
        24.08.2015 17:42

        To :.. On na ty boty nemusel dělat o mnoho déle, jak lidé dnes. Dnes hůře placení pracující, třeba prodavači v hypermakketech mají kolem 11 000 hrubého, což je 9000 čistého. Pronájem garzonky nebo 1 + 1 je dnes běžně 5000 Kč + energie a voda. To jsou další 3000 Kč. Z výplaty zbude 1000 kč na jídlo ,léky, oblečení, jízdenky MHD. Takže roku 2015 v ČR existují desítky /stovky/ tisíc poctivě pracujících, kteří sami nemůžou ani bydlet v garzonce. Nemají na to. Stejně jako by na to asi neměli roku 1914. Takže za 100 let žádný obří pokrok.
        xiluodu
  • Zlatý standart II
    24.08.2015 12:00

    To:gp Myslím, že zlatý standard není receptem na trvalou stagnaci. České země prožily právě v dobách zlatého standartu 1870-1914 své nejskvělejší období v dějinách. Stavěly se nové fabriky jako o závod ,začala se vyrábět auta , byla zahájena elektrifikace, proběhla výstavba železniční sítě ,objevily se první letadla, ... právě z této doby máme skvělé památky v budovách národního muza, národního divadla, desítek obřích nádraží,...atd. atd. Obyvatel v českých zemích přibývalo pomalu jako v Africe dnes. Čechy 1880-1914 = skvělá, fanastická doba ! Dnes hnijeme zaživa.
    xiluodu
    • Re: Zlatý standart II
      24.08.2015 13:23

      To nemělo se zlatým standartem co dělat. Tomu se říkalo průmyslová revoluce. Rozvoj energetiky, průmyslu, počátek ropy..... . Dnes se již vše vyčerpalo. Začalo to zemědělstvím, pak to přešlo právě na průmysl, z toho na služby, a nakonec na státní výdaje. Dnes je vše vyčerpáno, už bohužel není kam jít, už to může skončit buď totálním úpadkem a živořením a nebo válkou. Čeká nás kolaps civilizace ať se nám to nebo politikům líbí nebo nelíbí.
      tk69
    • Re: Zlatý standart II
      24.08.2015 12:10

      A jak ta úžasná doba 1870-1914 skončila? Totálním krachem, hyperinflací, válkou a hladem. Vskutku skvělá vizitka. Co je na zlatém standardu tak přitažlivého, když ho může vláda během hodiny hlasováním v parlamentu zrušit?
      ..
  • akciové inferno ?
    24.08.2015 11:51

    jaký nadpis bude na konci roku až třeba budeme o dalších 25% níže ? :o) ještě "nedávno" byl daxík na 6000 a DJI na 11000 :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
  • Zlatý standart
    24.08.2015 10:44

    V časech zlatého standartu do roku 1914 smělo být v oběhu přísně omezené množství papírových bankovek. Toto množství muselo odpovídat hmotnosti zlata uloženého ve sklepích centrálbanky. Kovových mincí se to netýkalo, ty byly samy vyrobeny ze stříbra nebo zlata. Například v Praze byly roku 1914 mince 1 K, 2 K a 5 K ze stříbra a 10 K a 20 K ze zlata. Za 10 korun se kupovaly pěkné nové kožené boty. Od roku 1971 vazba měn na zlato neexistuje a tak si může kdejaký jogín dělat s "penězi" co chce. Přihrává tak malou domů své rodině i známým. Pan Singr například nedávno rozhodl, že koruna oslabí ze dne na den o 8 % = z 25 na 27 za Euro. Počítám, že všichni jeho známí si den předem převedli své miliony na účtech z korun do Eur a a pak zase zpět. Vejvar po zaplacení poplatků za převody asi 6 % za 24 hodin. Běžní občané si dnes na účtech zhodnotí úspory o 6 % za nějakých 12 let. Úrok je v podstatě nula. Dobrá práce ! Dnes je ve světě v oběhu takové množství různých finančních derivátů, bankovek, dluhopisů,..atd. atd., že se to zcela utrhlo od reality. Není to ničím kryté, je to prostě hajzlpapír. Dost možná stojíme právě na prahu závěrečného celosvětového kolapsu papírové měny. Pokud nastane, viníci jsou nám známi. Jsou to centrální banky a nejvyšší vládní politici.
    xiluodu
    • Eur za 30 ?
      24.08.2015 11:55

      no by mne zajímalo zda "singrovci" už řeší zda bude posunutí na 28 stačit nebo se půjde ještě dál :o)
      Mike -Green D. is killing Europe
      • Re: Eur za 30 ?
        24.08.2015 15:16

        Díky Singerovi a spol. mám aspoň stabilní měnu, ne jako Zlotý na začátku r. 4,3, v květnu 4 a teď už zase skoro 4,3 ... Koruna spekulanty nezajímá, dnes oslabila z 27,03 na 27,06 ;-)
        Giuseppe_akcie
    • Re: Zlatý standart
      24.08.2015 11:41

      Zlatý standard je recept na trvalou stagnaci. Počet krizí by se však o něco snížil. Zlatý standard se neosvědčil podobně jako multikulturalismus, přesto ho někteří myslitelé neustále vytahují z hrobu.
      ..
    • Re: Zlatý standart
      24.08.2015 11:33

      Ony byly krize i před rokem 1914, vznik Fedu byl motivován, aby se neopakovala těžká krize z roku 1907. Krize jsou systémovou součástí kapitalismu, ne nějakou vnější chybou. Když se nasytí trhy, tak už nejsou ziskové příležitosti, tak dojde ke krizi, klesnou ceny, zkrachují slabší hráči na trhu, klesnou náklady, bohatí přikoupí akcie za levno a jede se pak zase znova, do další krize. ČR má ve své novodobé historii za sebou už dvě krize, přestože je tu kapitalismus (pokud můžeme dnešní systém tak nazvat) teprve něco přes 20 let, v letech 1997-1998 a v letech 2008-2009. Jsem čekal, že přijde další světová krize, ale tipoval jsem to až na rok 2017 s tím, že spouštěčem bude zvýšení úrokových sazeb Fedem, přišlo to dřív a z jiné světové strany, pokud tedy toto není jen nějaký záchěv.
      Vasek218
    • Re: Zlatý standart
      24.08.2015 11:14

      Naprostý souhlas. Jenže jaké je řešení? Úspěch kapitalizmu stojí na úvěrové expanzi. Ta perfektně funguje při nízké zadluženosti. Když však jsou domácnosti a státy po uši v dluzích, úvěrová expanze končí. Komerční banky nejsou schopny vytvářet nové peníze a tento výpadek musí nahradit centrální banky tištěním peněz. Pokud by existoval v roce 2008 zlatý standart, světová ekonomika by zkolabovala. Banky jsou příčinou mnoha problémů. Na druhé straně, pokud by neexistovaly, ekonomický a vědeckotechnický vývoj by byl příliš pomalý. Vždy je něco za něco.
      Josef
      • Krize kapitalismu
        24.08.2015 11:52

        To : vasek218 Pokud tedy krize byly i v době , kdy neexistovaly centrál banky a jsou i za časů jejich existence, tak proč je vlastně máme ? Nedá se třeba říci, že by FED krizi 1929-33 nějak parádně zvládl. Nebo roku 2008 nechali padnout Lehmany, pak je to vyděsilo a všechny ostatní velké hráče už pak zachránili. Je to v pořádku ? Má být někdo tak velký, že musí být zachráněn, ale sámošku na rohu klidně nechám padnout ? Před pár měsíci švýcarsaká centrálbanka svojí politikou zavinila růst hodnoty CHF o 39 % během 15 minut !!! Ti, co o tom věděli dopředu si opět fantasticky namastili kapsy ! Je to v pořádku ? Nikdy v lidských dějinách žádná papírová nekrytá měna nepřežila, vždy zkolabovala na nulu. Máme se snad domnívat, že nyní žijeme ve výjimečné situaci a náš "hajzlpapír" /měna/ je z oceli ?
        xiluodu
  • hm
    24.08.2015 9:59

    tak státní dluhopisy, to je fakt jistota a hlavně ten výnos.
    tk69
    • Re: hm
      24.08.2015 10:11

      Semele je to jeste vic prijde i o strechu nad hlavou, bankeri, exekutori a dalsi prizivnici se jen prizivej, az budou dochazet chechtaky centralky vytisknou dalsi bezcene papirky a pojede se nanovo daladal stale dokola hold nuzky mezi extremne bohatejma a uplnou chudinou je treba stale vic a vic rozevirat, stredni trida mizi rychleji a rychleji.
      Vysedavac
    • Re: hm
      24.08.2015 10:06

      Lidé radši berou kladnou nulu než riziko z nesystémového vývoje. Německé dluhopisy bezpečně jsou.
      Velkamedvědice
      •  
        24.08.2015 11:35

        Pokud by byla deflace, tak nula se změní na kladný výnos.
        Vasek218
      • Velkamedvědice
        24.08.2015 10:51

        Zdravím Tě, jen bych dodal, že pokud budou centrální banky tisknout peníze, budou bezpečné všechny dluhopisy. Jestliže se přestane tisknout, nebudou bezpečné žádné, ani německé, protože se zhroutí celý dluhopisový trh. Úvěrová expanze je pyramidová hra a ta musí dříve nebo později skončit.
        Josef
        • Re: Velkamedvědice
          24.08.2015 11:11

          Ahoj Josífku! Využiji oslího dluhopisového můstku. Zaujala mě alternativní dluhopisová investice nekoregující s trhy, korporativní dluhopisy, do kterých vidí J & T, protože je emitovala. https://www.jtbank.cz/produkty/dluhopisy.html Riziko diversifikuje pomocí fondů, tyhle dva se mi líbí, cílem, složením , historickým vývojem, https://www.jtbank.cz/produkty/fondy~fondy-money.html?parentId=15227 a https://www.jtbank.cz/produkty/fondy~fondy-bond-cz.html?parentId=15227 v Kč. Lehce stará analýzy jednoho z nich http://www.finez.cz/odborne-clanky/fondy/analyza-fondu-jt-bond Hezký den.
          Velkamedvědice
          • Velkamedvědice
            24.08.2015 11:46

            Pokud jde o investice, je těžké radit. Někdy je výhodnější to, jindy tamto. Korporativní dluhopisy jsou výnosnější za cenu vyššího rizika. Momentálně si toto riziko neuvědomujeme, protože firmy dobře prosperují. Je to díky technickému pokroku, ale také díky tištění peněz. O úmyslech bankéřů je těžké spekulovat a v tom je nejistota všech investic. Obrat v ziskovosti firem bude pomalý. Z tohoto hlediska bych prudké změny v cenách firemních dluhopisů nečekal. Mohou však nastat náhlé změny v globální ekonomice (např. v důsledku problémů v Číně) a ty by strhly i korporace. Možná by se daly firemní dluhopisy vyvážit investicí do zlata. Když nastane ekonomický "konec světa", zlato bude králem. Jenže to zlato Ti mohou zabavit a když budeš riskovat postih a necháš si ho, nic si za něj nekoupíš, protože bude strach ho přijímat.
            Josef
Aktuální komentáře
24.04.2024
21:44Preview výsledků Moneta Money Bank za první čtvrtletí 2024  
17:47Jaké výnosy dluhopisů by dolehly na akcie?
17:34Růst výnosů stupňuje důraz na dobré firemní výsledky. Na slábnoucím jenu roste napětí  
16:34Valná hromada akcionářů Komerční banky schválila hrubou dividendu 82,66 Kč na akcii
14:57Komentář analytika: AT&T překonává odhady zisku díky nárůstu počtu předplatitelů bezdrátového připojení  
14:30Boeing už nejde na přistání. Propad tržeb brzdí a krize kolem 737 MAX polevuje
13:34Technická analýza Netflix: Morning Star formace může odhalovat návrat k růstu  
13:043M FUND MSI SICAV a.s: Výroční finanční zpráva za rok 2023
12:58SAB Finance a.s.: Oznámení o výplatě podílu na zisku
11:46Obrovský zájem investorů o technologické IPO: Na trh jde Rubrik s Microsoftem v zádech
11:45Braňo Soták: ASM International překonala očekávání na všech úrovních a dává polovodičům tolik potřebnou vzpruhu  
11:34Muskovy plány zlepšily sentiment na trzích, další na řadě Meta  
11:09Jakub Blaha: Otřesné výsledky Tesly zažehnány zprávami o autonomii a cenově dostupném modelu  
10:37Komentář: Spotřebitelská nálada na vzestupu
9:18Komentář analytika: Spotify se "prošetřilo" k rekordnímu zisku  
9:11Rozbřesk: Proč Čína prudce zvyšuje zásoby kritických komodit?
9:06Evropa zahájí zeleně, akcionáři KB rozhodnou o dividendě  
8:29Tržby Tesly (+13 %) poprvé za čtyři roky klesly, zisk se snížil o 55 procent
6:15Invesco: Neobvyklé pravdy – Německá želva a americký zajíc
23.04.2024
22:02Wall Street má za sebou druhou rally v řadě; je to již definitivní návrat k růstu?  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m