Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
4 důvody proč je nový koncept Porsche Mission E “Tesla-killer”

4 důvody proč je nový koncept Porsche Mission E “Tesla-killer”

16.09.2015 11:30
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Porsche, tradiční výrobce supersportů s tradicí 911, představil včera na autosalónu ve Frankfurtu nový vůz na elektřinu jménem Mission E. Kompletně elektrický vůz se může stát velmi solidní konkurencí pro Teslu Motors. Porsche jde proti svým tradicím a dokonce říká, že technologie nebo i samotný koncept Mission E je pro automobilku důležitý. Zdá se tak, že firma elektrickou budoucnost nebere na lehkou váhu.

Vůz Porsche je menší pro 4 cestující, štíhlejší a nižší. Přesto si o srovnání s Modelem S přímo říká. 

  • Má větší dojezd. Nový vůz Porsche má mít možnost dojet na jedno nabití až 500 km. To překonává výkon vozu Tesla Model S, který je schopen jet na jedno nabití 420 km.
  • Nabije se za 15 minut na 80 %. Kdežto Tesle trvá plnou půlhodinu dosáhnout nabití pro jízdu alespoň na 270 km. Technologie kterou Porsche používá systém s dvojnásobným objemem voltů než ostatní vozy. To podle Porsche pomohlo snížit nabíjecí čas a váhu vozu. Vůz může být nabíjen i z domácí sítě pouhým zajetím do garáže přímo nad nabíjecí platformu - žádné zapojování, žádné kabely.
  • Porsche má klientelu střední třídy v Číně a ta má ráda prémiové značky. Podle šéfa Porsche Matthiase Mullera není zpomalení v Číně pro Porsche problém, řekl to v rozhovoru pro CNBC. Podle něj Porsche nabízí prémiový produkt, který se v Číně dobře chytl a je dobře připraven i na konkurenci od ostatních výrobců. Jedinou nevýhodou Porsche podle jejího šéfa je to, že nemůže jít příliš s cenou dolů. Řeč padla i na další trhy EM a eventuální volatilitu jejich měn. Ani to by podle šéfa Porsche nemělo být příliš negativní dopad. Firma je hedgeovaná pro tento a další rok v těch nejvýznamějších měnách z EM kde působí a zbytek je již mimo kontrolu společnosti. Porsche by rádo prodalo ještě letos 200 000 vozů. Důvodem proč si tak věří je, slušná poptávka po SUV modelu Macan compact a modelu Cayeene.
  • Design vozu se směle vyrovná a možná i překoná Model S. Stejně jako Tesla umístilo Porsche těžiště svého vozu co nejníže, takže se dá očekávat, že bateriový systém je uložený v podlaze. Přestože Porsche uvedlo, že udělalo vše pro to, aby vůz byl co nejlehčí při zachování bezpečnosti neuvedlo kolik opravdu váží. Na druhou stranu uvedlo, že vůz je vyroben z kombinace hliníku, uhlíku a ušlechtilé oceli. Přední i zadní světla využívají nejnovějších technologií OLED s minimální spotřebou. Tělo vozu prošlo zkouškami aerodynamiky a vůz má kompletně nový od píky postavený systém kol. Vnitřní vybavení vozu je také na cutting-edge úrovni.

Cenovka zatím není známá, ale dá se očekávat, že bude vysoká. V minulosti Porsche předvedlo, že elektrická nebo hybridní auta umí, ale s vysokou cenou - stejný příběh je to u hybridního modelu Porsche 918 Spyder. Někteří automobiloví odborníci očekávají, že cena by měla být konkurence schopná aktuální cenovce na Modelu S. Tedy někde přes 100 000 USD.

Jedinou nevýhodou vozu Mission E je, že by měl být dostupný na trhu až za pět let. Pět let nebo-li konec této dekády je ještě pěkně dlouhá doba, kdy Tesla může přijít s další iterací svých vozů a úplně změnit tržní prostředí. Navíc do boje o místo na trhu elektrických vozů může promluvit ještě další hráč jako třeba GM, Toyota nebo BMW, které také experimentuje s elektrickými vozy.

Na druhou stranu, šéf výzkumu a vývoje Porsche Wolfgang Hatz řekl, že firma bere Mission E velmi vážně. Podle něj je to pohled do budoucnosti jak bude Porsche vypadat. Implikace pro firmu mohou být podle něj stejně závažné jako když před 50 lety firma uvedla svůj legendární koncept 911.

Akcie společnosti Porsche AG na německé burze je aktuálně 63,2 EUR za jednu akcii. Společnost v posledních několika měsících prodělala poměrně dlouhodobý setrvalý pokles od konce března, kdy byla ještě na 90 - 95 EUR za jeden kus. Zdá se, že hladina 60 EUR za jeden kus akcie zafungovala jako solidní technická podpora.

porsche 

Zdroj: BI, Bloomberg, Gizmod, Yahoo Finance, CNBC


Čtěte více:

Weidmann (Bundesbank): Přistěhovalci jsou šance k ekonomickému růstu
16.09.2015 9:21
Přistěhovalci představují pro Německo šanci k dalšímu hospodářskému ro...
ČR - Levná ropa sráží výrobní ceny
16.09.2015 9:42
Propad cen ropy na světových trzích se přímo promítá do cen v průmysl...
Dolar zůstává díky růstu akcií na koni, posiluje hlavně proti euru
16.09.2015 9:50
Akciové trhy míří vzhůru jak v Asii, tak po otevření v Evropě. Jejich ...

Váš názor
  •  
    22.09.2015 16:40

    Jo a ještě k tomu prodeji, v jinem clanku se zde pise, ze v srpnu Porsche celosvetove prodalo necelych 18.000 vozu, takze prodat 200.000 vozu do konce roku je jasne nerealne ! Zase jen chvastani...
    Kat
  • NEREALIZOVATELNY VYMYSL
    22.09.2015 16:34

    Když slysim slovo - KONCEPT, vybavi se mi - NEREALIZOVATELNY VYMYSL tak pro sberatele. 90% tzv. konceptu nikdy neprislo do vyroby...Jen delaji ramena a nic z toho nebude. Mozna za pet let prijdou az jako poslední ze všech konkurentu s nejakym typem elektroauta, ale tento to zarucene nebude.
    Kat
  • Auto je to opravdu pěkné, ale Tesla killer ne.
    16.09.2015 14:21

    Nabíjení 2x násobkem napětí, když nejsou v dostatečném množství k dispozici 400V zdroje, je hodně diskutabilní. Cena bude vysoká. V době, kdy by tohle mohlo jít na trh, bude mít Tesla už 3 typy aut a dostavěnou Gigafactory, takže dojezd 500+ bude i jejich priorita. Síť superchagerů je jasná výhoda. Porsche bude mít úspěch, ale jen u omezeného množství movitých zákazníků, pro které není Tesla dostatečně nóbl. I další automobilky už pochopily, že elektromobil je budoucnost a Porsche není samo, kdo se bude chtít přiživit, takže jedině dobře pro nás všechny, že vzniká další konkurence. Co to udělá s cenou elektřiny, nebo nějaké další speciální daně za ujeté km mne bohužel trochu děsí
    TeslaTrader
Aktuální komentáře
01.05.2024
22:02Tisková konference předsedy Powella přinesla na trh volatilitu  
20:25Fed není spokojen se směřováním inflace k cíli. Nezměnil sazby, ubral z tempa redukce bilance a dolar po váhání ztrácí
17:21Dolar, euro a koruna v příštím roce. A svět s pestřejšími inflačními vzorci?
13:45Jakub Blaha k Amazonu (+2 %) po 1Q24: Tržby cloudové divize letos přesáhnou 100 miliard dolarů  
11:14Jakub Blaha: Tržby společnosti Starbucks klesly poprvé od roku 2020  
10:14Pro arte, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.: Výroční zpráva k 31. 12. 2023
8:51HSBC: Silná ekonomika bude akciím dál pomáhat, důležitý je příběh klesající inflace
30.04.2024
22:01První den zasedání FEDu zámořské trhy poklesly  
21:35SALUTEM FUND SICAV, a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
21:25J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
21:05AMISTA investiční společnost, a.s.: FOCUS INVEST, investiční fond s proměnným zákl. kapitálem, a.s. - Výroční zpráva 2023
21:00AMISTA investiční společnost, a.s.: Maloja Investment SICAV a.s. - Výroční zpráva za rok 2023
20:52AMISTA investiční společnost, a.s.: Outulný investiční fond s proměnným základním kapitálem, a. s - Výroční zpráva 2023
20:44J&T ARCH CONVERTIBLE SICAV, a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
20:42AMISTA investiční společnost, a.s.: COMES invest, invest. fond s proměn. zákl. kapitálem, a.s. - Výroční zpráva za rok 2023
17:55Kdy se konečně dostaví napřimování výnosové křivky?
17:44Footshop a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
17:27Pale Fire Financing a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
17:25Japonsko bojuje za silnější jen, ale trhy mu to nevěří  
17:13Akciové trhy zmítané výsledkovou sezónou  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30CZ - PMI v průmyslu
9:55DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:30CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.