Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Sell first, think later; co se vlastně ve VW stalo? (+ komentář analytika)

Sell first, think later; co se vlastně ve VW stalo? (+ komentář analytika)

23.09.2015 17:00
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Poslední dny starým kontinentem respektive automobilkou Volkswagen otřásá skandál nebývalých rozměrů. Akcie ztratila neuvěřitelnou třeti své tržní hodnoty za poslední tři dny.

vw

Začalo to tím, že americký regulátor pro automobilový trh oznámil, že Volkswagen podváděl s emisemi. Instaloval do vozů zařízení, které bylo schopné ovlivnit měření emisí při reálném provozu. Volkswagen pod tíhou důkazů přiznal, že to tak skutečně je. A že problém se může týkat až 11 milionů vozů po celém světě.

Kolik VW může zaplatit?
Finanční implikace z celého zjištění dosud nejsou známy. Přesto se spekuluje o eventuálně možné pokutě od EPA v objemu 18 mld. USD. To je ale spíše částka v teoretické rovině. Volkswagenu pomohlo prakticky okamžité doznání viny a to, že okamžitě začal spolupracovat s vyšetřovateli. Jde jen o to jak velkou “slevu” mu regulátor poskytne za součinnost.

Odhad reálné pokuty se dá velmi povrchně odhadnout od nedávno ukončených řízení jiných automobilek. General Motors souhlasilo, že zaplatí 900 mil. USD ve federálním vyšetřování problémů se zapalováním, které jsou spojené s nejméně 124 smrtelnými nehodami a svoláváním 2,69 mil. vozů.

Ještě předtím Toyota zaplatila 1,2 mld. USD v řízení, kdy její vozy spontálně začaly zrychlovat a tak ohrožovat jak okolí, tak posádku daného vozu. Rozsah problém s jakým se potýká VW je nepopsatelně vyšší, na druhou stranu vozy VW nikomu nepřivodily smrt nebo nebyly potenciálně životu nebezpečné.

Proto se dá očekávat, že prvně avizovaného objemu pokuty reálná částka s velkou pravděpodobností nedosáhne. Vedle toho ještě VW bude muset zaplatit za škody způsobené na životním prostředí a vůči dalším i komerčním subjektům. Tam se dá očekávat dalších několik jednotek miliard další plateb. Kolik jich bude skutečně je velkou otázkou.

Klíčové bude zda-li VW dokáže rozložit platby těchto pokut a plateb do delšího časového období jako to zvládla společnost BP když se její ropná věž postarala o jednu z největších škod na životním prostředí v historii.

Software v dnešních autech řídí prakticky všechno od motoru, přes diagnostiku, rádio, centrální zamykání, inteligentní senzory, okna až po zařízení, které pomáhá autu kontrolovat množství vypouštěných škodlivin do ovzduší. Takový systém může být leckdy složitější než software pro letadla. Zdrojové kódy obsahuji i přes 20 milionů řádků kódu.

U naftových motorů je v rámci celého vedení výfukových plynů umístěna řada senzorů, které kontrolují množství škodlivin ve výfukových plynech.

Následně podle těchto dat upravují množství vzduchu a paliva vstřikovaného do spalovacího prostoru motoru, tak aby systém dosáhl zákonem stanovených norem obsahu oxidu uhelnatého a zejména pak pro diesel problematického oxidu dusíku. Společně s tím mozek auta čte akceleraci, výkon a další veličiny, které jsou podstatné pro výpočet a míchání vzduchu a paliva.

ve

Měření a kontrola objemu škodlivin si vybírá daň na výkonu vozu a schopnosti prudce akcelerovat. Zatím není jasné, zda-li software od VW specificky sledoval rotování kol, používání akcelerátoru a otáčení volantem a tedy detekoval zda je vůz na ulici nebo na testovacích válcích v laboratoři testovací stanice emisí a podle toho upravoval objem vylučovaných emisí.

Pokud například software detekoval, že řidič dlouho nekroutí volantem, mohl tak odhalit, že je právě testován na emise a tak upravit výkon vozu, aby produkoval méně emisí. Volkswagen přesně nespecifikoval, která součátka nebo software je za rozdíl zodpovědná. Řekl jen, že se jedná o motory typu EA189, ty jsou montovány například do modelu Jetta.

Zatím není zcela jasné, kde byla chyba Volkswagenu
Experti a techničtí inženýři uvádí, že není zcela jisté zda-li je to práce přímo Volkswagenu, zda-li přímo vyráběl daný software. I jen kalibrace součástky od subdodavatele by mohla být dostatečně velkým důvodem proč se projevily tak velké rozdíly mezi reálným použitím a “laboratorním testováním”, říkají konstruktéři.

Německá společnost Robert Bosch, která vyrábí řadu komponentů pro Volkswagen říká, že řada jejich produktů je nyní testována. Bosch říká, že jeho systém dokáže eliminovat určité množství emisí za každé jízdní situace, ale zodpovědnost za správnou integraci a kalibraci pořád leží na dodavateli celku a systému - tedy na Volkswagenu.

Analytik Patria Finance Branislav Soták k VW skandálu uvedl následující:
“Negativní informace, které jsme měli možnost sledovat v posledních dnech v rámci americké části kauzy jsou již inkorporovány do ceny akcie. Největším otazníkem nyní zůstává, jak velké budou kompenzace vůči soukromým osobám a firmám a také do jakého rozměru se celý skandál může rozvinout. Jedním z problémů je také to, že zatím přesně nevíme kolik vozů se problém dotýká.

Řada soukromých subjektů v USA již připravuje žaloby vůči Volkswagenu kvůli kompenzacím ztrát, protože hodnota jejich flotily vozů měly ještě před týdnem o řád vyšší hodnotu než mají dnes. Neexistuje však validní cesta, jak vyčíslit nebo odhadnout výši těchto kompenzací. Jedním z problémů je také to, že zatím přesně nevíme kolik vozů se problém dotýká.

Další kategorií poškozených, kteří mohou VW žalovat, jsou samotní akcionáři jímž se snížila hodnota jejich investic asi o třetinu kvůli výše zmíněnému skandálu. V neposlední řadě je tu solidní trhlina v důvěře spotřebitelů ve výrobky automobilky. Tato forma škody může být dokonce nevyčíslitelná. Společnost si připravila stranou 6,5 mld. EUR jako rezervu na krytí případných závazků, ty budou účtované a ovlivní výsledek hospodaření společnosti ve třetím čtvrtletí tohoto roku a také výhled výsledků pro FY15.”

Zdroj: WSJ, Bloomberg, Reuters

 


Čtěte více:

Korea po skandálu s emisemi překontroluje vozy VW a Audi
22.09.2015 8:14
Jihokorejská vláda oznámila, že překontroluje emise vozů VW a Audi s n...
Dny, které mohou zlomit VW vaz; akcie oslabovala o více než 20 %
22.09.2015 12:12
Akcie společnosti Volkswagen druhý den v řadě silně oslabuje. Jde toti...

Váš názor
  • Milá Kalko
    25.09.2015 19:21

    Zkuste to se trochu zamyslet, a zjistit o co go, než něco napíšete. Ten Boehner není vyhazován, ale sám odchází protože je to levičák, kterého v kongresu drží sám velký O'Bama. Kongres je něco jako náš senát. A odstupuje protože nedokáže čelit a odpovídat na otázky republikánů týkajícíc se jeho neustálého a bez odůvodnění propsazování nápadů, které brzdí rozvoj a růst průmyslu. Navíc ale uznává že v 65 letech je jeho job velice stresujíci a on by měl uvolnit svoje místo někomu mladšímu a podle jeho vlastních slov, si začít užívat zaslouženého odpočinku. Není zkrátka v tak záviděníhodné kondici jako někteří naši staříci kteří se vybelhaji do 5ti schodů jen za pomoci jiných a s myšlením na tom nejsou o moc lépe. Takže to vase "vyletěl" je zase velice zavádějící. Pak se nedivte že už ani Patria nemá velký zájem o vaše polopravdy a výmysly a nechce tady mrhat prostorem pro názory jiných, které někam vedou. Vy jste konec jednosměrné slepé ulice.
    Mn
  • Být to u nás a Zeman CEO Volkswagenu
    25.09.2015 17:18

    tak se to potáhne 3-5 let a bude se čekat na prověrky ředitelů. Proč v Německu vyletí na dlažbu i ten nejvyšší bafun'ář na hodinu ? Neměli bysme trochu pozměnit ty naše zákony. Třeba by se ti na vedoucích mistech i kancléři chovali zodpovědněji a my byli o kus dál.
    .
  • El,Keris
    24.09.2015 9:44

    Kuci. Jedu z palírny, tekla jedna ku 13,5... Paráda. Musím poděkovat Putinovi. Kdyby , ale tekla jen tak 1 ku 8, byla byto práce amerických záškodníků. Ze sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak. Američanům nenaléváme. Na zdraví a hezký protiamerický den. Oni Těmi svými bombami distali VW na kolena.
    Velkamedvědice
    • Re:VM
      24.09.2015 11:06

      Jak dlouho to zrálo(?), není na to příliš brzy. Je to bez emisí? Jak bohatá je směs. Je to půl na půl? Odhalit režim exhal testu je pro řídící jednotku velmi jednoduché, je přesně definován. Překvapuje mne že to tak rychle přiznali, protože to by byl opravdu sprostý podvod. Klobouk dolů před člověkem, který na to přišel, to už tak jednoduché není.
      lime
      •  
        24.09.2015 11:33

        ....že to okamžitě přiznali je podle mě okamžité správné manažerské rozhodnutí - nelze zapírat tam, kde pravda stejně vyjde najevo, ale doznání viny může vít kladný vliv na výši pokuty....kéž by EU byla řízena jako vww....
        keris
        •  
          24.09.2015 11:42

          Okamžitě přiznali? Naivko. První na to přišel nějaký výzkumník z univerzity už před rokem a půl a od té doby chce po VW nějaké vysvětlení. Dostal jich mnoho, ale pokaždé to vysvětlení nesedělo. zatloukali, zatloukali, zatloukali. Pak to začaly řešit federální úřady, těm taky zapírali několik měsíců a přestali až když měly úřady v ruce jasný důkaz, totiž rozklíčovaný kód z řídící jednotky.
          ..
          •  
            24.09.2015 11:56

            Takže po důkazu se okamžitě kompetentních se přiznali a zmírní tím pokutu.
            Velkamedvědice
          •  
            24.09.2015 11:45

            ...tys o tom věděl taky?
            keris
            •  
              24.09.2015 12:27

              Ne, ale celé to vyšetřování rozhodně nebylo tajné.
              ..
              •  
                24.09.2015 12:42

                ...no tak se přiznali v momentě, kdy nemělo cenu dál zatloukat....co na tom, někdo zapírá furt pořád stále imrvére....na rozhodování o výši pokuty to vliv určitě mít bude pozitivní...mohli přece ve lhaní pokračovat, svádět to na bosche a já nevím na co všechno...
                keris
        • Keris
          24.09.2015 11:36

          Souhlas. Jinak mi pořád nikdo nevysvětlil to načasování. Když byto prasklo před půl rokem nebo za půl roku, v čem spočívá ta emrická špinavost. Nechápu rozdíl, jsme pomalejší.
          Velkamedvědice
          • Re: Keris
            24.09.2015 11:44

            ....přece jsem ti napsal, že trochu o tom pojednává příspěvek z 5.17, osobně si myslím totéž
            keris
            • Keris
              24.09.2015 11:54

              To je ovšem nesmyslný příspěvek. Za prve autor nerozumí fyzice a co se týče politiky, to samé můžeš říct před půl rokem a za půl roku, pokud seš přesvědčen, že německo roste více než USA, což není pravda. Takže si nevysvětlil nic.
              Velkamedvědice
      •  
        24.09.2015 11:14

        Dva týdny a už se vracela.. Byli to dvě 90, v jedné bylo kilo cukru, v druhé nic..Švestka napůl s jabkem. Neuvěřitelně hladká a zaoblená. Už teď necítím metyl. Letos jsem už pálil špendlík, hrušku, hruškošvestku, jabko a teď švestkojabko a řekl bych, že je nejlepší..Ta švestka ovoní natolik podřadnější destilát z jabka, že málokodo pozná, že to není čistá švestka. Vyskočku jsem přes 40% a začala týct nad 75% !! Celá tyčinka ponořená. Zadařilo se. Daleko lepší než ten letošní špendlík, co jsme řešili..
        Velkamedvědice
    • Re: El,Keris
      24.09.2015 9:47

      Tak jo...kde jinak vidíš tu nenávist...třeba u mě??????
      el mrcoch
      • El
        24.09.2015 10:01

        Já to tobě nepsal. Psal jsem úplně někomu jinému. Ale tekla slušně a je výborná. Škoda, že nemůžeš ochutnat. PS Stejně mi nejde do hlavy do načasování toho amerického kocoura. Celá léta nic, a najednou, když M. pozve syrské zbohatlíky válícíí se u bazénů s drinkem, se vykálí. Musem to promyslet. o)
        Velkamedvědice
  •  
    24.09.2015 7:38

    Zaujimave ale je , ze toto sa vraj zistilo uz pred 1,5 rokom .Preco sa to medializuje az teraz?
    Vlado10
  •  
    24.09.2015 6:51

    Vidíš konspiraci asi uplně všude. Pravděpodobně se ti těžko usíná a ze spánku se budíš s depresemi. Ale to je tvoje věc, když tě to tak baví. Co se týká spotřeby, tak to je všeobecně známé, že údaje o spotřebě, co udávají výrobci, jsou měřené v téměř "laboratorních" podmínkách a na silnici jich pravděpodobně nedosáhneš. Údaj o spotřebě je ale více méně pro kupující. Emise se měří a měly by se sedět. (I když víme, že na emisích projde cokoliv a je to jen tahání peněz z lidí.) VW ovšem zašel ještě dál, a do aut zabudoval software, který umí případné vyšší emise při kontrole snížit. Je docela možné, že něco podobného užívali u dieslů i jiní výrobci. To se ještě časem uvidí. Každopádně obrovskej průser, kterej může zničit VW pověst na dlouhá léta.
    qwer
  • VW v tom iste nie je sam
    24.09.2015 5:17

    Vseobecne plati, ze cim viacej paliva spalite, tym viacej skodlivin vyprodukujete. Nakolko VW nie je jedinou automobilkou, kde spotreba udavana vyrobcom je ovela nizsia ako ta skutocna, predpokladam, ze aj vsetky ostatne automobilky na svete klamu ohladne spotreby a aj emisii. Nie je mozne, ze spalite viacej paliva a vyprodukujete menej emisii. Tzv. senzacne odhalenie tykajuce sa VW, by sa urcite naslo aj u inych vyrobcov. Otazka znie, preco je pranierovany prave VW. Ak vezmeme do uvahy sucasnu dlhovu krizu a prebiehajucu menovu vojnu, tak sa priam natiska otazka, ci neprebieha aj hospodarska vojna, kde ucel sväti prostriedky. Ak si porovname hospodarsku mizeriu USA, kde statistici konfabuluju cisla podobne ako to robil ZSSR a relativnu hospodarsku stabilitu v Nemecku, a dame si ich do suvislosti s prebiehajucicmi rozhovormi v ramci TTIP, mozme vidiet snahu USA hospodarsky oslabit Nemecko, aby bolo v ramci rozhovorov pristupnejsie a podvolilo sa podmienkam USA. Udalosti poslednych rokov tomu nasvedcuju. Napriklad hospodarske embargo EU vs. Rusko jasne poskodzuje Nemecko. Zo strany USA je vidiet snahu zabranit hospodarskemu prepojeniu Nemecka s Ruskom, kde ekonomicka vyspelost Nemecka a nerastne suroviny v Rusku tvoria pre USA nebezpecny tandem. Vznik napr. Eurazijskej obchodnej unie, by vyrazne eliminoval vplyv USA v Europe a dolar by sa stal pre tieto krajiny zbytocnou pritazou. Bez dolara, ako svetovej obchodnej meny by USA nezvladli financovanie svojej armady. Na zaver by som chcel poznamenat, porovnajte si skutocnu spotrebu svojho automobilu a porovnajte si ju so spotrebou udavanou vyrobcom. Bez ohladu na typ auta a vyrobcu, je skutocna spotreba vyssia. Je podla vas mozne, ze pri vyssej spotrebe mate nizsie emisie?
    eurofisher
    • Re: VW v tom iste nie je sam
      28.09.2015 18:20

      Zjednodušeně: Problém se týká NOx a jejich množství samozřejmě závisí na absolutní velikosti spalované směsi (velké auto vs malé auto) - kvantitativní pohled, ale především je to kvalitativní vlastnost, kterou se odlišuje diesel od benzínu. Princip spočívá v tom, že diesel pracuje s velkým přebytkem vzduchu (chudou směsí), ve které se tak nachází velké množství nadbytečného O2, který se nevyužije ke spálení nafty, ale tento společně s N2 se za vysokých teplot rozkládá na atomární O a N, z čehož vznikají následně NOx. Kromě čištění výfukových plynů se dá problém NOx redukovat v samotném motoru např. opožděním okamžiku vstříknutí paliva, což vede ke snížení maximálních teplot a tím produkce NOx. Avšak toto řešení je za cenu zvýšené spotřeby paliva (tedy emisí CO2). VW se tedy chytrým softwarem snažil rozlišit, kdy se měří emise NOx a na spotřebě tolik nezáleží, a kdy se jedná o běžný provoz, ve kterém vlastník se nezajímá o NOx, ale naopak o spotřebu. Benzínový motor je vybaven škrtící klapkou, která zajišťuje přibližně stálý poměr paliva a vzduchu tak, aby obojího bylo společně tak akorát a tedy se zde nenachází přebytečný kyslík, který by s k hoření netečným N2 vytvářel NOx.
      kadanfm
    • Re: VW v tom iste nie je sam
      24.09.2015 19:30

      A kdo seš, že tvrdíš, že USA falšují statisky a německo ne? Další nepodložená pomluva. Dluh USA je nízko úročená hypotéka. Měnová válka nijak nesouvisí s potřebou diversifikace. Proto čína i japonsko rádi kupují USA dluh. Dolar nekončí, i když by se ti to líbilo, maximálně přibude nová reserví měna a nebude tak dominantní. Kdyby se Č9na chtěla najednou zbavit dluhopisů, což nemůže, podmínky jsou dané, tak podrazí nohy samasobě protože je největší věřitel.
      Velkamedvědice
    • Technická poznámka; Re: VW v tom iste nie je sam
      24.09.2015 10:26

      Neplatí, že čím více paliva (u spalovacího motoru) - tím více škodlivin. Hoření je chemická reakce paliva - nafta je složitý uhlovodík a je u něj v motorové naftě mnoho další špíny - a vzduchu, což je dusík, jenom 16% kyslíku a další plyny. Hoří kyslík s vodíkem a to ostatní za vysoké teploty ve spalovacím prostoru reaguje a vytváří spoustu dalších látek... Je to chemie a fyzika, záleží na teplotě, tlaku, hmotnosti, čase, objemu... není to jednoduché jako na trhu - koupit nebo prodat :-) :-) :-( :-(
      Kapitán
      •  
        24.09.2015 10:32

        Máš zcela pravdu, to se mi fanatikovi vysvětlovat ani nechtělo...Čekám, až mi někdo vysvětlí to načasování.
        Velkamedvědice
    • Re: VW v tom iste nie je sam
      24.09.2015 8:28

      To je neuvěřitelné, jak nenávust zstemňuje mysl. Ti srašní američani mohou za to, že němci podvádí. Budem oranýřovat cajty, že chytli zloděje? Ten Mynář bez orověrky bude taky práce CIA.
      Velkamedvědice
      •  
        24.09.2015 19:08

        Neviem cim som si vysluzil u kapitana a vas mazor, ze som fanatik. Mozno mam iba lepsi prehlad ako vy obaja dohromady. Nie somnepriatel USA a Putina a ostatnych diktatorov neznasam. Co som vsak napisal o vztahu USA-Rusko a Nemecko, je mozno blizsie ku pravde ako si viete predstavit. Putin vazne ohrozuje hegemoniu americkeho dolara a tym aj USA v takej podobe v akej ich vidite dnes. Staci sa pozriet na to, ze podpisal dohodu s Cinou a ropu a zemny plyn bude dodavat Cinanom za Yuany. Ak sa zamyslite nad skutocnostou, ze Saddam Husajn chcel za svoju ropu platbu v Eurach a MKaddafi chcel zaviest zlaty dinar a pozadoval platbu za lybijsku ropu v tejto mene a ked si pozriete, ako sa to s Irakom a Lybiou skoncilo, musite sa zamysliet aj nad sucasnou urovnou vztahu USA-Rusko. Ku spalovacim motorom mala poznamka: aj priemerny student chemie a fyziky ovlada nzakladne fyzikalne a chemicke zakony. Cim väcsie mozstvo latky spalite, tym viacej odpadovych produktov vam musi vziknut. Pokial vyrobca automobilu udava spotrebu, ktora je o 2 litre vyssia, ako je to v reale, tak aj vyrobcom udavane mozstvo emisie je falosne. Mudrovat o novych procesoch riadenia spalovania pri takychto parametroch moze iba ignorant. Alebo ste genialnejsi ako Einstein a prisiel ste na nieco noveho, co tieto zakony vyvracia. Najradsej mam ozaj nevzdelanych mudrlantov.
        Eurofisher
        •  
          24.09.2015 19:25

          A kromě toho, když tady tvrdíš, že podvádí při emisích všechny , tak to klidně můžou němco Fordu vrátit, že?? Povod je podvod.
          Velkamedvědice
          •  
            24.09.2015 19:31

            Máš důkazy, že Ford podvádí, nebo pomlouváš?
            Velkamedvědice
        •  
          24.09.2015 19:21

          Fyziku Tě učit nebudu. O rusku jsem nepsal nic. Tak mi vysvětli ten rozdíl s načasováním Jaký je to rozdíl, kdyby to prasklo před rokem nebo až za rok??? Je dobře, že byl podvod odhalen. Fsnarik seš, protože nejsi ochoten přiznat, že jde o problěm VW. Obahajuješ zlodějny, jen proto, že nikdo jiný nebyl tak inteligentí, aba na to přišel. Úměra , že vozidlo s vyšší spotřebou musí mít větší emise není pravdivá , stejně jakože dva motory ze stejnou spotřebou nemohou mít rozlišné emise. Evudentně si přesvědčen, že jedině tvé konspirace nepodložené důkazy jsou pravdivé. Ty by ses raději nechal VW podvádět, já né.
          Velkamedvědice
          •  
            24.09.2015 21:53

            Nie som zastancom ani VW, ani inej automobilky. Mimochodm na VW nejazdim. Porozmyslaj vsak trocha: Ak vyrobca udava spotrebu, ktora je daleko od realu, tak aj emisie, ktore udava sa tykaju spoterby, ktora je udavana vyrobcom. A prave tu vidim kamen urazu. Ukaz mi ktorukolvek automobilku vo svete, kde suhlasi spotreba automobilu sso spotrebou udavanou vyrobcom. Logicky potom musia byt aj emisie pri vyssej spotrebe paliva vyssie. Co sa tyka fyziky a chemie, v tom sa rozhodne nepletiem. Vyjadril som tu svoj nazor, za ktorym si stojim a ktory na rozdiel od ostatnych viem na zaklade fyzikalnych a chemickych zakonov aj relevantne obhajit.
            eurofisher
      •  
        24.09.2015 9:12

        ...ti strašní američani za to nemohou, jde jen o to načasování.....a proč právě zrovna vww....vzhledem k velmi podobným hodnotám spotřeby a výkonu dnešních naftových motorů bych docela předpokládal, že ostatní velké automobilky - ford, renault, bmw atd. to mají obdobně.....ale to všechno jsou opravdu jen fabulace...
        keris
Aktuální komentáře
30.04.2024
22:01První den zasedání FEDu zámořské trhy poklesly  
17:55Kdy se konečně dostaví napřimování výnosové křivky?
17:27Pale Fire Financing a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
17:25Japonsko bojuje za silnější jen, ale trhy mu to nevěří  
17:13Akciové trhy zmítané výsledkovou sezónou  
16:55WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
16:53Česká exportní banka, a.s.: Informace o vyplacení úrokových výnosů
16:50Výsledky PayPal: Akcie rostou poté, co společnost zvýšila celoroční výhled zisku  
16:42SALUTEM FUND SICAV, a.s.: Pozvánka na mimořádnou valnou hromadu
16:30AMISTA investiční společnost, a.s.: STING investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. - Výroční finanční zpráva 2023
15:52Vláda schválila reformu penzí se zvyšováním věku nad 65 let
15:28HPM: Monetizace umělé inteligence s velkým otazníkem
15:26Coca-Cola v prvním čtvrtletí mírně zvýšila tržby i zisk, zlepšila výhled
14:58Hlad po hubnutí trvá, Eli Lilly díky tomu vylepšila výhled
14:40Tržby řetězce restaurací McDonald's zaostaly za odhady, zákazníci šetří
14:36AMISTA investiční společnost, a.s.: INFOND investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. - Výroční finanční zpráva 2023
14:34AMISTA investiční společnost, a.s.: IFIS investiční fond a.s. - Výroční zpráva za rok 2023
14:32ČEZ, a.s.: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2023
14:29AMISTA investiční společnost, a.s.: ASOLERO SICAV a.s. Výroční zpráva za rok 2023
14:04Volkswagen po 1Q24: Značka Audi stáhla provozní marži celé skupiny pod konsensus analytiků  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:15USA - Změna zaměstnanosti (ADP)
16:00USA - Index ISM v průmyslu
16:00USA - Nově otevřená prac. místa
20:00USA - Jednání Fedu, základní sazba