Finanční skupina Ant Financial čínské ecommerce skupiny Alibaba získala přes 4,5 mld. USD v dalším kole financování této rychle rostoucí společnosti. Jedná se tak globálně o největší private placement operaci internetové společnosti.
Na části financování se podílely také instituce jako China Investment Corp, což je čínský fond nebo také dceřiná společnost China Construction Bank, což je druhý největší věřitel v zemi počítáno podle objemu aktiv.
Podle toho, co bylo nabízeno a kolik za to společnost Ant Financial získala, spočítali v China Business News, že by celá společnost měla mít hodnotu cca 60 mld. USD. Tato valuace tak umístila Ant Financial mezi nejhodnotnější světové technologické společnosti po bok výrobce mobilních telefonů Xiaomi nebo například vedle amerického Uberu – ridesharingové služby.
Ant Financial Services Group v sobě agreguje několik v Číně používaných služeb jako je Alipay, což je online služba pro mobilní platby. Další součástí je MYBank, online poskytovatel půjček, který cílí na malé podniky a fyzické osoby. Dále do skupiny patří Sesame Credit, což je experimentální ratingová služba pro úvěry, kterou používá primárně Alibaba. Do skupiny dále patří i Tianhong Asset Management, což je fond propojený právě s Alipay a další firmy.
Peníze, které společnost získala, chce Ant Financial použít na investice do svojí infrastruktury jako cloud computing a řízení rizik, které by měly společnosti poskytnout dostatečné momentum a jistotu pro dlouhodobý růst společnosti v dlouhém horizontu. Ant Financial se chce více prosadit jak na nerozvinutém čínském trhu ve vnitřní Číně, tak má ambice prosadit se na mezinárodních trzích.
Podle interních údajů používá služby Ant Financial již přes 450 milionů uživatelů a jejich počet roste. Ze zmíněných 450 milionů jich je 140 milionů ve venkovských oblastech. Ukrývá se tam tak obrovský potenciál pro malé platby a mikroplatby.
Přestože se chce firma dále zabývat online financemi i přes změny v regulaci kvůli rizikům a podvodům, které odhalila centrální banka, zůstává klíčovým byznysem skupiny provádění transakcí v Alipay pro obchodníky a malé individuální uživatele. To je stále největším zdrojem tržeb společnosti. Navíc počet uživatelů roste s tím, jak stále více Číňanů doslova přeskakuje éru platebních karet a rovnou se zapojují do online plateb bez fyzického nosiče.
Podle společnosti iResearch porostou online platby v roce 2016 tempem okolo 33 %, který by měl následovat silný výkon v roce 2015, který dosáhl 46 %. Rok 2016 má být dalším silným rokem, nicméně tempo růstu budu postupně klesat.
Zdroj: FT