EcoBlue. Tak se jmenuje nový dieselový agregát od automobilky , který má podle jejich inženýrů změnit vnímání zákazníků na naftové motory. „Nový motor zvýší účinnost paliva a snižuje emise CO2 o více než deset procent v modelu Tranzit, který je evropským doslova „bestsellerem“ užitkového vozidla a snižuje výrazně náklady našich zákazníků,“ citovaly světové agentury Jima Farleyho, předsedu představenstva a generální ředitele Europe. Automobilka by mohla nové motory začít nabízet od druhé poloviny roku 2016.
Technické specifikace o novém motoru říkají následující: EcoBlue je moderním vznětovým motorem, který nabídne optimalizovanou účinnost paliva, zvyšuje hospodárnost s palivem až o 13 % a snížuje emise CO2 a NOx. Motor se bude instalovat do nových modelů Transit a Transit Custom, má ale i své varianty, například v Indii, kde se jednolitrový EcoBlue motor instaluje do modelů Trend+ a Titanium+.
A i když automobilka nepřichází s novým naftovým motorem zrovna v ideálním čase, nebála se ho představit jako inovaci, která změní pravidla zavedené hry, tedy doslova „Game Changer“. Aby splnil motor EcoBlue normy Euro 6, získal i možnost vstřikování močoviny do výfukového systému a snížil emise oxidů dusíku o 55 %. Automobilka věří, že ve srovnání s aktuálními motory 2.0 TDCI a 2.2 TDCI v osobních vozech , nový motor přinese nižší spotřebu, vyšší kultivovanost a lepší dynamiku.
Nová motorová jednotka je prošpikována pokročilými technologiemi, které zahrnují integrovaný systém sání paliva, nízkou setrvačnost turbodmychadla, které je sestaveno z materiálů, ze kterých se montují rakety pro vysokoteplotní aplikace a zcela nový systém vstřikování paliva pod vysokým tlakem. Jednotku vyvíjela automobilka ve Velké Británii a Německu. Podle Peteho Reyese, šéfa Motor Europe pro užitková vozidla bylo výzvou vzít nejprodávanější model užitkového vozu Transit a ještě více zlevnit jeho provoz, zvýšit výkon, a zvýšit čistotu emisí.