Anheuser-Busch InBev dnes oznámil, že nabídne na prodej kompletně všechny aktiva SABMilleru, která má v celé střední a východní Evropě, aby si zajistil schválení spojení těchto dvou pivovarů v obchodě v objemu cca 100 mld. USD. Dělá tak vše pro to, aby vznikl jeden superpivovar, který bude mít solidní podíl i na celkové globální produkci piva. Jedno ze tří piv prodaných ve světě bude patřit pod křídla jedné jediné společnosti.
AB InBev by měl konkurenta koupit za zhruba 68 miliard liber. Jedná se o největší transakci pivovarnického odvětví v historii a třetí největší M&A transakcí vůbec. Prodej aktiv by se měl stát součástí rozhodnutí regulatorní evropské autority, tedy konkrétně EK, celý obchod by měl být nakonec kompletně dokončen v druhé polovině tohoto roku.
, který má aktiva v ČR, Maďarsku, Polsku a Slovenku, nabídne k prodeji pivovar Kompania Piwowarska, Dreher Breweries a slovenský pivovar Topvar a také český Plzeňský Prazdroj. Tato divestice tak přibude k již odsouhlasenému prodeji značek Peroni, Grolsch a Meantime a dalších aktiv, které se vztahují k těmto značkám.
Pro tyto tři značky (Peroni, Grolsch a Meantime) se již našel kupec, akceptoval nabídku japonské pivovarnické společnosti Asahi Group. Kupující společnost oznámila, že měla exkluzivní jednání právě přímo se SABMillerem a za značky zaplatí 2,55 mld. EUR. Motivem Asahi je snaha kompenzovat pomalý růst domácího japonského trhu.
Jakýkoliv prodej aktiv SABMilleru by měl ovšem následovat až po úspěšném dokončení spojení obou velkých pivovarů a AB InBev.
Zdroj: Reuters
Foto: Blondinrikard Fröberg - CC BY 2.0