Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nadšení ze startu Netflixu už brzy přestane stačit, musí začít vydělávat ...

Nadšení ze startu Netflixu už brzy přestane stačit, musí začít vydělávat ...

19.05.2016 12:45
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Když Netflix začínal s půjčováním DVD nosičů poštou, ještě málo lidí tušilo, jakou revoluci v přenosu obsahu tato společnost učiní. Ale celý příběh vlastně začal ještě dříve s vynálezem televize. Toto médium se nadobro usídlilo ve většině domácností vyspělého světa a poskytovalo jak informace, tak zábavu. Netrvalo dlouho a toto médium se začalo používat jako nosič reklamy. To přetrvalo do dnešních dnů. Jistě znáte ty nekonečné minuty reklam při filmech nebo tzv. „commercial breaks“ při hokejových utkáních, kdy si můžete vyřídit řadu jiných činnosti než sledovat určitý pořad, film nebo dokument.

Netflix se k dodávání obsahu přes internet dostal v podstatě z donucení, kdy mu jednotlivá studia účtovala stále vyšší a vyšší licenční poplatky. Tak Netflix započal dodávat obsah klientům přes internet. To se stalo velmi populární a v podstatě hlavním byznysem celé firmy. Společnost dnes produkuje svoje vlastní seriály a filmy dokonce v různých jazykových mutacích.

Co ovšem pomohlo Netflixu na výsluní a co jeho start akceleroval, mohl být hlad po kontrole nad tím, co člověk sleduje. A zároveň možnost sledovat oblíbený obsah bez reklam kdykoliv. Trochu to připomíná model volného obsahu zdarma prošpikovaného a olepeného reklamou s možností vypnutí těchto reklam za nějakou i sebemenší platbu. Tento model se docela opakuje na internetu.

Za zmínku stojí dozajista YouTube od Alphabet, kde si před každým videem prohlédnete nějakou tu reklamu. Alternativou je zaplatit si balíček YouTube Red a získat sadu výhod. Obdobně se můžeme dívat na jednoduché nástroje na tvorbu webových stránek, které následně zobrazují automaticky reklamu na vaší webové stránce. Pokud je chcete vypnout, musíte si zaplatit měsíční předplatné.

V tomto pohledu byl teoreticky Netflix hodně podobný, ovšem dodával lidem velkou databázi hodně populárních filmů nebo seriálů bez reklam a lidé za to byli tak ochotni platit rovnou.

Dílem této změny byly i technologické změny. S rychlostí internetu běžnou například kolem roku 2000 by sledování videa ve vysokém rozlišení bylo při nejlepším obtížné. Dnes s novými možnostmi se dá dívat v HD rozlišení i na mobilních zařízeních.

Jak už to tak bývá Netflix byl na správném místě ve správnou dobu. Timing vstupu na trh je velké umění. Přijít příliš brzy, budou se vám smát a říkat, že to nefunguje nebo to nikdo nepotřebuje, přijít pozdě by znamenalo nemít dominantní pozici.

Myslím si, že o Netflixu ještě uslyšíme, už jen proto, že vede masivní expanzi na evropské trhy včetně toho českého. Hlavním důvodem proč o něm ještě uslyšíme je ten, že se mohl přiblížit kritické hodnotě počtu uživatelů, ze kterých teprve teď začne sbírat plody práce několika posledních let.

Ostatně bylo by i na čase, analytici omlouvají mladé rozvíjející se firmy jejich náklady na expanze, ale běžného akcionáře více zajímá hodnota akcie a výše dividendy. Situace se zdá být zatím stabilní, ale hliněné nohy v podobě nadšení a vysokých očekávání, které podpírají zatím vysoké valuace (P/E 312,80) by měly co nejdříve dostat pevnější základy v podobě vyšších tržeb a reálných toků peněz ( cashflow z operativní činnosti ke konci 1Q16 stále v záporu 127 mil. USD). Jen tak se může hodnota akcie vyhnout rozsáhlejšímu výprodeji.

Foto: Yvonne Esperanza - CC BY 2.0


Čtěte více:

Netflix začal snižovat rozsah své filmotéky. Mění strategii?
06.04.2016 12:52
Společnost Netflix, jeden z největších provozovatelů služby videa na v...
Výsledky Netflix v 1Q16 - Netflix roste, expanduje; výhled je slabší, což investory nepotěšilo
19.04.2016 13:50
Poskytovatel video obsahu Netflix včera po uzavření americké seance př...
Co se děje s Netflixem, ptají se investoři
18.05.2016 15:07
Jednou si nahoře, jindy dole. I tak by se dala popsat výkonnost akcií ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
10.05.2024
22:05Warren Buffett výrazněji promluvil do obchodování s Applem  
17:36Likvidita a akcie v letošním roce – jiný a přitom stále stejný příběh
16:58Spotřebitelé čekají vyšší inflaci a kazí tím investorům závěr týdne  
15:15Japonská automobilka Honda zvýšila celoroční zisk o 70 procent na rekord
15:01Počet vážně ohrožených hypoték v USA roste?
13:22Akcie Novavax dramaticky rostou na dohodě se Sanofi na kombinaci vakcíny proti covid-19 a chřipce
12:51Perly týdne: Tři hlavní investiční příběhy současnosti
11:35Výsledky Groupon: Tržby se konečně po 8 letech vrátily k růstu  
10:42Růstový sentiment se drží, přispívá i Čína  
10:12Gen očekává pro fiskální rok 2025 příjmy u 4 miliard dolarů. Roli prezidenta opouští Ondřej Vlček
9:25Nezaměstnanost v ČR v dubnu klesla na 3,7 procenta, volných míst ubylo
9:07Britská ekonomika se ve čtvrtletí vymanila z recese, vzrostla o 0,6 procenta
8:52Evropa míří k pozitivnímu zahájení, podle Spurného je i v Česku ve hře slovenský model sektorové daně  
8:51Rozbřesk: Spotřebitelé začínají (konečně!) utrácet. Korunu povzbudil silný maloobchod, vyhlíží zápis ze zasedání ČNB
8:19USA chystají cla na dovoz elektromobilů z Číny, píše Bloomberg
09.05.2024
22:01Slabý trh práce pomohl trhům  
18:03Zlato a akcie – cykly a trend
16:54Snížení sazeb se blíží, naznačuje BoE. Také data vyzněla příznivě  
16:48Japonská automobilka Nissan téměř zdvojnásobila celoroční zisk
16:05Evropský ziskový motor se s recesí ve zpětném zrcátku roztáčí, stratégové Citi vidí signál k dalšímu zlepšení

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data