Podle posledních údajů zveřejněných International Data Corporation (IDC) se Spojené království v prvním čtvrtletí roku 2016 stalo největším trh s „detachable“ zařízeními, tedy s odnímatelnou částí (klávesnice + tablet) v západní Evropě. Spojené království předstihlo Německo, které podle očekávání skončilo v roce 2015 jako vedoucí země.
S více než 300 000 prodanými kusů Velká Británie tvořila 23 % celkových prodejů odnímatelných zařízení v Evropě a zdá se, že určitě zůstane v krátkodobém horizontu v horní části žebříčku zemí.
Nepřímo tomu pomohlo zavedení iPad Pro. To totiž poskytlo dodatečný impuls trhu odnímatelných zařízení a rozšířilo zákaznickou základnu. dosáhl podílu na trhu ve výši 21 %.
Urychlení řešení mobility v anglických kancelářích, které doprovází digitální transformaci britských podniků, přispívá ke zvýšení poptávky po těchto typech zařízení. Například modelová řada Surface Pro od vede s více než třetinou trhu.
Tento posun v požadavcích na mobilitu můžeme také vidět ve světě IoT, tedy na trhu propojený zařízení. V tomto aspektu byla poptávka na britských ostrovech v 1Q16 výrazně silnější než tomu bylo v kontinentální části Evropy.
Na straně spotřebitele je hlavním faktorem zvýšení prodejů odnímatelných zařízení zavedení iPadu Pro na trh, který nejen označil vstup společnosti na tento trh, ale také zajistil pozici jasného lídra u spotřebitelů. Z toho těžili i další producenti těchto zařízení, tak jak jsme to viděli i u jiných kategorií zboží jako klasické tablety.
Zavedení menšího iPadu Pro mělo v 1. čtvrtletí pouze omezený účinek, protože iPad byl k dispozici pouze na objednávku a to pouze v posledním týdnu čtvrtletí přes omezenou část prodejních kanálů. Nicméně, větší dopad se očekává od druhého kvartálu.
Phablety i nadále poutají pozornost zákazníků ve Velké Británii. Tržby z prodeje těchto zařízení vzrostly o 35,4 % meziročně v 2Q16 k počtu 1,6 milionu kusů. "Samsung vytvořil kategorii phablet v roce 2012, ale byl to , kdo přinesl tuto subkategorii do záře reflektorů se zahájením prodejů iPhone 6 Plus a iPhone 6S Plus. Obě zařízení pomohly Applu silně zlepšit své postavení v phablet segmentu, kde si drží 44 % podílu na trhu, řekl Francisco Jeronimo, ředitel výzkumu mobilních zařízení v Evropě (IDC EMEA).
Ve Velké Británii je silnou značkou, což se odráží v celém segmentu trhu inteligentních zařízení připojených do sítě - vede na trhu s téměř třetinou z celkového objemu prodejů díky silné poptávce. je na druhém místě ve 1Q16. Prodeje firmy trpí obzvláště slabou poptávkou po standardních chytrých telefonech a tabletech.
Apple a dohromady představují více než polovinu celkového trhu ve Velké Británii. Na třetím místě je, i přes absenci mobilních telefonů ve svém portfoliu, Inc. Firma zlepšila svůj podíl na trhu a zaznamenal jednociferný meziroční růst, díky zlepšené nabídce napříč produktovým spektrem. Lenovo je na čtvrtém místě, pokračuje viditelný nárůst na spotřebitelském trhu. O to menší je poptávka v komerční sféře. To je ovšem důsledek hlavně nesrovnatelné meziroční základny. Top 5 firem uzavírá značka LG. To profituje trojmístného ročního růstu na trhu s běžnými chytrými telefony navzdory poklesu dodávek phabletů. LG si tak postupně vyboxovává určitý podíl na trhu.
Zdroj: IDC
Foto: Karlis Dambrans - CC BY 2.0