Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Němci mají proti Tesle své zbraně. Patří k nim hranice s ČR a Čína

Němci mají proti Tesle své zbraně. Patří k nim hranice s ČR a Čína

25.05.2017 12:24
Autor: Redakce, Patria.cz

Silicon Valley rychle mění budoucnost automobilového průmyslu a nutí tradiční výrobce automobilů k masivním investicím do elektromobilů, napojení vozů na internet a jejich vybavení samořídícími prvky a programy. Německo ale hodlá vytasit vlastní zbraň. Nese jméno Silicon Saxony, neboli silikonové Sasko.

Sasko by mělo začít hrát hlavní roli v německých snahách o dosažení vedoucí role při elektrifikaci automobilové dopravy. V této spolkové zemi vyrábí všechny své hybridní vozy Porsche a přesouvá se sem i Volkswagen, BMW a Daimler. Snaží se tím bojovat proti postupu americké Tesly, která zatím stojí na špici vývoje a výroby elektromobilů.

Ministr hospodářství Saska Martin Dulig tvrdí, že tato spolková země je „průkopníkem v oblasti změn ve výrobě automobilů“ a má vše potřebné pro rozvoj a využití budoucích technologií. Zmiňuje také několik výzkumných institucí a specializovaných firem, které by Sasku měly poskytnout konkurenční výhodu ve výrobě baterií, součástek s nízkou hmotností a v dalších oblastech, které budou v budoucnu při výrobě automobilů klíčové.

Na hranicích Saska s Českou republikou také najdeme největší evropský zdroj lithia, které je hlavním prvkem používaným pro výrobu baterií. I proto má tento region potenciál stát se centrem budoucích technologií. Sasko má také za sebou dlouhou historii inovací. V roce 1839 zde byl vynalezen německý parní stroj, v roce 1909 založena společnost Audi a svůj zrod zde měla i řada dalších vynálezů včetně zubní pasty či podprsenky. Dvě světové války ale pro tento region znamenaly katastrofu, protože Drážďany zdevastovaly letecké útoky a pak byla celá země zabrána Sověty.

Až po znovusjednocení Německa začalo Sasko znovu vzkvétat a dnes se k němu přívlastek „Silicon“ hodí i přesto, že je jinak značně nadužíván. Svá centra tu totiž mají velké technologické společnosti jako Infineon či GlobalFoundries. Pro automobilky jde o atraktivní místo i proto, že mzdy jsou tu nízké a svou roli hrají i dotace.

Německé automobilky se namísto elektrifikace dlouho zaměřovaly na expanzi na čínském trhu. Ta například umožnila Daimleru od roku 2010 více než zdvojnásobit své výrobní kapacity z 1 milionu vozů v roce 2010 na 2,25 milionu vozů v roce minulém. Německé automobilky dohromady vyrobily v roce 2016 téměř 15 milionů vozů a všechny dosáhly rekordní provozní ziskovosti. Tesla je naopak stále ztrátová, ale její kapitalizace nedávno převýšila kapitalizaci GM.

Dnes již ale zástupci německých firem jasně hovoří o tom, že budoucností jsou elektromobily. Představuje to pro ně velkou výzvu. Je pro ně těžší plně změnit své výrobní procesy a zároveň investovat do dalšího rozvoje benzínových a naftových motorů, než pro Teslu prudce navyšovat výrobu elektromobilů. Konzultant Richard Gaul, který dříve pracoval pro BMW, k tomu dodává, že i když se Sasko stane centrem elektrifikace v Německu, budoucností je zejména Čína. Němci podle něj dobu nezaspali a nakonec se může ukázat, že i v oblasti elektromobilů nakonec zvítězí díky tomu, že už dlouho budují své značky právě v Číně. Závod s Teslou tak ještě není ani zdaleka u konce.

(Zdroj: Financial Times)

 

Čtěte více:

Vraťte se k nám zpátky. Dáme vám nejlepší záruky, láká americký VW zákazníky
12.04.2017 17:05
Zapomeňte na aféru Volkswagenu Dieselgate, milí zákazníci a investoři....
Recept VW na finanční ztráty z emisního skandálu? Navýšení marží a úspory nákladů
07.05.2017 16:06
Koncern Volkswagen se chce dostat z finančních ran, které mu uštědřil ...
Indie chce být velmocí v elektro autech. Sníží tak náklady na dovoz ropy o polovinu
16.05.2017 13:35
Dramatické posuny v podpoře automobilového segmentu směrem k elektro m...
Je druhou nejdražší automobilkou světa. Její silná stránka ji ale začíná brzdit
19.05.2017 10:23
Pokud má Toyota nějaké tajemství, díky kterému se z ní stala největší ...
Propad evropského automobilového trhu
16.05.2017 9:23
Zatímco doposud se trh s novými osobními vozy v EU mohl pyšnit permane...
Nad dieslovými motory se smráká. Volvo mění orientaci na elektromobilitu
17.05.2017 12:51
Švédská automobilka Volvo už nebude vyvíjet žádné nové vznětové (nafto...

Váš názor
  • Je to všetko volako divné
    25.05.2017 15:29

    Že není slyšet o technicky nejvyspělejším národě na světě, který musí i Američanům vyrábět motory aby se vůbec dostali k té své vesmírné stanici, ale auta udělat neumí. Vždyt' ted', když mají ty sankce a ropa, jejich živitelka také není nic moc by mohli excelovat a ukázat světu na co mají.
    Strycek Sam
  •  
    25.05.2017 13:18

    Super. Předpokládám, že u nás se bude těžit lithium a Němci si ho budou zpracovávat. Takhle se ta přidaná hodnota u nás nezvedne a pořád budeme jen chudá německá kolonie s platy, za které si moc srandy neužijeme.
    Golfer
    • Jako chudá německá kolonie
      25.05.2017 15:36

      jsme na tom dnes daleko lépe než se sovětským svazem na věčné časy, pod jeho pantoflem. To vidí každý kdo se rozhlédne kolem sebe. Alespon' nám Němci nenařizují s kým smíme a s kým nesmíme obchodovat nebo čí pomoc přijmout a čí ne.
      Voloda
Aktuální komentáře
07.05.2024
22:01Indexy na Wall Street dnes bez větších změn  
17:28Potenciál nových technologií a valuace více komoditizovaných sektorů
17:13Wall Street je po rychlém nárůstu opatrná, ačkoli dluhopisům se dál daří  
17:05NET4GAS, s.r.o.: Zveřejnění vnitřní informace
15:56Povolovací procesy pro stavbu jaderných bloků v Česku se zřejmě zrychlí
15:40Akcie Disney klesají (-9 %) kvůli menšímu přírůstku předplatitelů a slabšímu výhledu zisku  
15:19Summers: Fed si byl příliš jist nejistou věcí, dolar je mimořádně silný
14:24Výrobce sportovních vozů Ferrari v prvním čtvrtletí zvýšil zisk o 19 procent
14:03Streamingové služby Disney jsou poprvé v zisku, firma zvýšila celoroční výhled
13:34Zalando se ve čtvrtletí vrátilo k růstu, pomohly prémiové značky
12:31Tři americké akcie, které by mohly po výsledcích tento týden zaznamenat velké pohyby
10:58Růst akcií pokračuje s přispěním výsledků evropských bank, koruna je i po datech v klidu  
10:49Relativní atraktivita akcií v Evropě není jen otázkou valuací
10:14Stavební výroba se v březnu meziročně propadla o 8,3 pct, nejvíce za tři roky
10:11Březnový průmysl citelně zaostal za očekáváním, meziročně klesl o 2,7 procenta
9:23SAB Finance a.s.: Konsolidovaná výroční zpráva skupiny SAB Finance a Individuální účetní závěrka společnosti SAB Finance a.s. za rok 2023
9:07Rozbřesk: Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu?
8:58UBS je poprvé od převzetí Credit Suisse v zisku. Výsledky podpořila investiční banka i správa majetku
8:51Evropa zamíří v úvodu výše, futures pro USA jsou váhavější. Tabák poslední den s dividendou  
6:48FX Strategie: Trh větří další důležité americké inflační číslo za duben. Jestřábí překvapení v podání ČNB poslalo korunu k 25,00 EURCZK  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Arista Networks Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Electronic Arts Inc (03/24 Q4, Aft-mkt)
Ferrari NV (03/24 Q1, Bef-mkt)
Fresenius Medical Care AG (03/24 Q1)
Leonardo SpA (03/24 Q1, Aft-mkt)
Occidental Petroleum Corp (03/24 Q1, Aft-mkt)
Reddit Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Rivian Automotive Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Rockwell Automation Inc (03/24 Q2, Bef-mkt)
Snap One Holdings Corp (03/24 Q1, Aft-mkt)
UniCredit SpA (03/24 Q1, Bef-mkt)
Upstart Holdings Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Walt Disney Co/The (03/24 Q2, Bef-mkt)
Wynn Resorts Ltd (03/24 Q1, Aft-mkt)
Zalando SE (03/24 Q1, Bef-mkt)
6:45UBS Group AG (03/24 Q1)
7:00Siemens Healthineers AG (03/24 Q2)
7:30Infineon Technologies AG (03/24 Q2)
8:00DE - Průmyslové objednávky, y/y
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Maloobchodní tržby, y/y
13:00BP PLC (03/24 Q1)
13:00Duke Energy Corp (03/24 Q1)
14:00WK Kellogg Co (03/24 Q1)
22:00Luminar Technologies Inc (03/24 Q1)