Sociální síť nedokázala v jarním čtvrtletí přilákat víc měsíčních uživatelů a investoři pochybují, jestli se něco jako trvalý dlouhodobý růst bude konat. Zklamání poslalo akcie dolů o více než 9 procent v premarketu a o dalších více než 11 procent v úvodu obchodní seance na Wall Street, i když kvartální příjem jinak překonal odhady.
Průměrný počet měsíčních aktivních uživatelů dosáhl ve druhém čtvrtletí 328 milionů. Meziročně sice počet aktivních uživatelů vzrostl o 5 procent, proti prvnímu čtvrtletí však počet uživatelů stagnoval a zaostal za očekáváním. Počet aktivních uživatelů je přitom důležitým ukazatelem výkonu sociálních sítí.
Společnost nicméně optimismus neztrácí a upozorňuje, že na denní bázi navštívilo její stránku ve druhém čtvrtletí o 12 procent více uživatel než před rokem. Podle generálního ředitela Jacka Dorseyho to je v pořadí třetí kvartál s dvouciferným růstem. Více k tomu ale firma nesdělila.
Jinak provozovatel stejnojmenné sociální sítě zůstává v červeném, když ve druhém čtvrtletí prohloubil ztrátu na 116,5 milionu USD ze 107,2 milionu USD loni. Ke ztrátě výrazně přispěly odpisy, konkrétně odpisy z investice do SoundCloud, což je německá služba pro streamování hudby.
pořád pracuje na tom, aby dokázal, že je schopen vybudovat rostoucí byznys. Cílem je ziskovost a firma teď masivně investuje do videa, aby přilákala více mainstreamových uživatelů a lukrativní reklamní dohody. Někteří investoři ale pochybují, že sám sebe někdy výrazněji přeroste.
Příjmy se během tří měsíců do konce června snížily na 573,9 milionu, analytici ale počítali v průměru s 537,2 milionu. Více peněz měla z videoreklamy a z prodeje dat třetím stranám.
Příjmy se firma snaží zvýšit prostřednictvím dohod o živém přenosu akcí, v dubnu však utrpěl výrazný neúspěch, když přišel o možnost živého přenosu zápasů americké fotbalové ligy NFL v letošním roce. Místo něj dohodu získala firma .com.
Zdroje: BBG, ČTK,