Akcie francouzské automobilky SA zaznamenaly největší denní pokles v tomto roce, když atakovaly véce mež 7% propad (aktuálně 5,81 %), co zisk automobilky nedosáhl odhadů analytiků a kvůli varování, že na některých světových trzích rychle rostou cenové tlaky. Naštěstí výsledky firmy podpořily vyšší tržby partnerské automobilky Nissan i začlenění ruské Lady do portfolia firmy.
Provozní zisk Renaultu za 2. čtvrtletí meziročně vzrostl o 18 procent na 1,82 miliardy eur, zatímco odhady analytiků počítaly s vyšším číslem, totiž 1,85 miliardy EUR. Akcie firmy na pařížské burze v první reakci klesly až o 7,2 procenta, což je největší propad od června roku 2016. Výrobní provozní marže Renaultu SA se zvýšila jen o 0,1 bodu na 4,8 procenta, i když dodávky vzrostly o 10,4 procenta.
Konfrontace s výsledky hospodaření hlavního konkurenta Renaultu na domácím trhu, společností PSA, jen den po oznámení jeho výsledků, nevyznívají pro příznivě. Výrobce značky totiž dosáhl výrobní provozní marže 7,3 %, a to i přes nevýrazné změny v objemu prodeje. Podle Carlose Ghosna, generálního ředitele aliance Renault-Nissan chce ale firma v letošním roce předčit Toyotu a , aby se stala největší světovou automobilovou skupinou v prodejích. To se zatím jeví jako splnitelný cíl. Aliance Renault-Nissan se totiž stala právě díky prodejům v prvním pololetí roku největší automobilkou na světě. Pozici světové jedničky získala vůbec poprvé. Za ní skončil německý a japonská .
Společnost Nissan-Renault, jejíž součástí je i Mitsubishi Motors, prodala za leden až červen 5 268 079 vozů, prodal 5 155 600 vozů a 5 129 000. , kterému patří řada dalších značek jako , Škoda Auto, Seat a Lamborghini, se loni poprvé stal největší automobilkou na světě. Předtím si několik let tuto pozici držela . Pověst sice utrpěla po propuknutí skandálu s naftovými vozy, tyto škody však kompenzuje rostoucí prodej v Číně a na některých dalších trzích.
Na čtvrtém místě s prodejem 4,7 milionu vozů skončil americký , který si držel pozici světové jedničky sedm desetiletí až do roku 2008, kdy ho předběhla . se sice podařilo vrátit na výsluní ještě v roce 2011, kdy se výroba Toyoty kvůli zemětřesení a přívalové vlně cunami na severovýchodě Japonska snížila, v dalším roce však o tuto pozici opět přišel.