Když se na konci dubna 2017 (Psali jsme ZDE) objevila zpráva o tom, že motocyklová značka Ducati, kterou stále drží skupina by mohla z její stáje vyjet, bylo jen otázkou času, kdy se tak fakticky stane. A nyní je jasno. se rozhodl značky motocyklů Ducati zbavit. Jenže nebude to hned. Kvůli odporu odborových svazů v Německu má být totiž prodej zpožděn. Nutno říct, že kromě Ducati chce prodat i společnost Renk.
Skupina je jednou z největších automobilových společností na světě. Vedle vlajkové lodi v německém Wolfsburgu patří skupině i značky , , Seat, Škoda Auto, Bentley, Bugatti a Lamborghini. Součástí skupiny jsou také Man a Scania, tedy výroba nákladních automobilů a autobusů a… motocykly Ducati.
Ve hře je podle agentury Reuters za prodej Ducati 1,5 miliardy eur. Celkově společnost plánuje prodat aktiva, která se podílejí na tvorbě 20 procent ročních tržeb skupiny. Matthias Müller Reuters řekl, že prodána mají být aktiva, která už nepovažuje za klíčové. Dřívější statistiky uvedly, že strojů Ducati prodá ročně zhruba v počtu kusů 55 000.
Analytici nyní říkají, že i přes možné komplikace s odkladem faktického prodeje Ducati, jde o logický krok. I když hodně symbolický – když skupina v roce 2012 kupovala motocyklovou značku Ducati, utratila za ní 860 milionů eur, nyní žádá 1,5 miliardy. Investoři totiž můžou správně rozpoznat, že když není ochotna dále nést synergie a prestiž značky, je připravena uskutečnit rozsáhlejší změny ve svém rozsáhlém portfoliu, která má mimochodem 12 značek. Dvaceti členná Dozorčí rada firmy, která má o prodejích rozhodnout, však není jednotná. Podle zástupců odborů jde prý totiž o pečlivé posouzení finančních dopadů prodejů, a to včetně vlivu na pracovní místa. Skupina v současné době zaměstnává více než 600 000 lidí, což je více než dvojnásobek než například společnost Motor Corp.