Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Facebook bude regulovat politickou reklamu i před eurovolbami

Facebook bude regulovat politickou reklamu i před eurovolbami

29.01.2019 8:37
Autor: ČTK

Společnost Facebook zavede ve druhé polovině března opatření, která mají zprůhlednit politickou reklamu na její sociální síti před květnovými volbami do Evropského parlamentu. Bude kontrolovat zadavatele sdělení o politických stranách či kandidátech, ale také ta o "hojně diskutovaných a významných tématech týkajících se" těchto voleb. Facebook chce tímto krokem zkomplikovat ovlivnění hlasování zahraničními aktéry, uvedla včera firma.

Nástroje chystané pro evropské volby podle webu Politico v zásadě kopírují ty, které Facebook loni na jaře uvedl ve Spojených státech a na podzim také v Británii. "Inzerenti budou muset potvrdit svou totožnost a poskytnout dodatečné informace o tom, kdo je za reklamy zodpovědný," popisuje provozovatel stejnojmenné sociální sítě.

U reklam publikovaných v rámci kampaní a u "tematických reklam" o významných společenských problémech se bude zobrazovat štítek s informací, kdo jejich šíření platí. Kliknutí na toto políčko uživatele přesměruje do "knihovny reklam", kde budou k dispozici údaje o rozsahu dané reklamní kampaně či o tom, komu se zobrazila. Politico píše, že "významná témata", na která by se regulace měly vztahovat, budou určena ve spolupráci se skupinou akademiků.

Komisařka pro spravedlnost Věra Jourová dnes o volbách a sociálních sítích v Bruselu diskutovala s Nickem Cleggem, bývalým britským vicepremiérem, který má nyní ve společnosti Facebook na starosti "globální problematiku a komunikace". "Předpokládám, že Facebook pomůže vyřešit problémy, které právě on způsobil," poznamenala Jourová. Nové plány firmy ji těší, čekala by však méně slov a více konkrétních kroků, pokud se týká boje s dezinformacemi a pokusy manipulovat s volbami. Nyní oznámené nástroje Evropská komise podle ní do detailů vyhodnotí.

Cílem ohlášených opatření je zprůhlednit politickou reklamu na facebooku a pomoci zabránit ovlivnění evropských voleb ze zahraničí, uvádí kalifornská společnost provozující platformu. Facebook zároveň sdělil, že jsou si jeho pracovníci vědomi, že nikdy nemohou zastavit všechny "škodlivé hráče".

"Čelíme odhodlaným protivníkům, kteří se snaží útočit na mnoha frontách, a uvědomujeme si svou roli a zodpovědnost," napsala v dnešním blogu manažerka Facebooku Anika Geiselová, aniž hrozby blíže specifikovala. Kvůli lepší koordinaci aktivit v souvislosti s evropskými volbami Facebook plánuje spustit nová operační centra včetně jednoho v Dublinu.

Společnost vedená Markem Zuckerbergem je v EU pod velkým tlakem, aby zabránila zásahům zvenčí do květnových voleb, obzvláště ze strany Ruska, píše Politico. Po medializaci ruských snah ovlivnit poslední prezidentské volby v USA Facebook do boje proti dezinformacím investoval značné prostředky a loni před volbami do amerického Kongresu kvůli tomuto problému zřídil ve své centrále speciální "válečnou místnost" s desítkami pracovníků.

Otázkou však zůstává, jak jsou tyto iniciativy nebo regulace politické reklamy efektivní. Média v USA a v Británii loni ukázala, že systém, kterým chce podle všeho Facebook chránit i volby do europarlamentu, bylo možné velmi snadno zmanipulovat.

Deník The New York Times nejdříve upozornil na to, že jakmile objednavatel reklamy získal povolení zadávat politická sdělení, mohl už políčko o plátci reklamy vyplnit libovolně. Novinářům z amerického webu VICE či britského Business Insider se následně podařilo objednat reklamy ve jménu amerického viceprezidenta Mikea Pence či nechvalně známé poradenské firmy Cambridge Analytica.

Facebook v reakci na tyto zprávy mechanismy na kontrolu reklam v Británii pozastavil, z dnešního oznámení ale není jasné, zda firma identifikované nedostatky odstranila. Geiselová v prohlášení pouze uvádí, že společnost je spokojena s pokrokem, který učinila v zemích, kde již nástroje pro ztransparentnění reklam zavedla.


Čtěte více:

Analytik Patria Finance k výsledkům Facebook: Žádná hitparáda, trh si ale oddechl, že nebylo hůř (nová cílová cena)
31.10.2018 16:23
Ani Fed, ani pomalejší hospodářský růst, a dokonce ani cla. Výsledky F...
NYT: Pravidla Facebooku pro kontrolu obsahu mají řadu slabin
28.12.2018 11:14
Zredukovat složité společenské problémy na jednoduchou volbu typu "ano...
Víkendář: Je třeba rozbít Facebook, vrátili jsme se sto let nazpátek
13.01.2019 9:20
Síla velkých korporací prudce roste a výsledkem je „globální ekonomika...
Padne v USA rekordní pokuta pro Facebook?
21.01.2019 10:48
Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové společnosti Face...
Google dostal první velkou pokutu kvůli GDPR. Může být horší, než vypadá
23.01.2019 16:41
Francouzský úřad na ochranu osobních údajů CNIL udělil tento týden ame...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.06.2024
12:24FX Strategie: Červnová zasedání ECB a Fedu by neměla eurodolaru ublížit  
11:42S trhy hýbou obavy o sílu fundamentu, přihlásila se i politika  
11:17Airbus jedná o velkém prodeji letadel A330neo do Číny
11:08RMS Mezzanine, a.s.: Čerpání úvěru od společnosti J&T Private Investments II B.V.
10:11Jarní START Day: EBITDA Colosea v zelených číslech, Bezvlavlasy.cz akvírovala HAIR SERVIS Group a AtomTrace loni dosáhl historického milníku na obratu
9:39Jan Bureš: Mzdy výrazně nad očekáváním, poklesy sazeb již jen po 25 bps
9:06Rozbřesk: Mizerná nálada v americkém průmyslu rozšířila sérii slabých dat
8:56Futures věští opatrný úvod na trzích. Výsledky a dividenda Kofoly, STARTDay představí hospodaření a novinky od emitentů na trhu START  
6:08Ferguson: Trhy se v odhadech sazeb poměrně konzistentně mýlí, jejich zvedání není nemožné, s 50% pravděpodobností se letos nezmění
03.06.2024
18:14Ani ty tulipány?
17:51Kofola hlásí za 1Q růst tržeb a EBITDA, navrhne vyplatit dividendu 13,50 Kč na akcii
17:21Pochybnosti o fundamentu se po datech vracejí na scénu, výnosy klesají  
16:33Tomáš Vlk: ISM za květen překvapivě slabé. Akcie řeší, co s tím  
15:50Jefferies doporučuje růstové akcie s odolnými zisky za rozumnou cenu. Uvádí konkrétní tipy  
14:59Čínský prodejce oděvů Shein by mohl brzy vstoupit na londýnskou akciovou burzu
14:54Schodek rozpočtu ke konci května byl meziročně nižší díky silnějším daňovým příjmům a nižším výdajům v energetice. Stále je ale třetí nejhlubší od vzniku Česka
14:37Týdenní výhled: Na programu nižší sazby ECB, trh práce v USA by měl postupně chladnout  
13:56FT: Ruské plány na nový plynovod do Číny narážejí na cenové požadavky Pekingu
13:24Než otevře Wall Street: GameStop, Nvidia, AMD, Best Buy  
12:12Týden začíná růstově pro akcie i dluhopisy  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Crowdstrike Holdings Inc (04/24 Q1, Aft-mkt)
Hewlett Packard Enterprise Co (04/24 Q2, Aft-mkt)
9:00CZ - Průměrná mzda, reálný růst, y/y
16:00USA - Nově otevřená prac. místa
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m