Pražská burza začala den na pozitivní notu poblíž hranice 1090 bodů, kde se nacházela naposledy v prosinci minulého roku, poměrně rychle ale vydechla a zbytek dne strávil index PX lehce pod hodnotou včerejšího závěru. Při pohledu na jednotlivé tituly se potom není ani čemu divit. Pohyby jsou dnes minimální, což odpovídá i informačnímu vakuu, které dnes na pražské burze vládne. U nás se tedy vše drží zhruba v průměru, alespoň větší zobchodovaný objem je na akciích , o který je zvýšený zájem po oznámení historicky nejvyšší dividendy. Dnešní objem obchodů na tomto titulu je dvojnásobný oproti normálu a z velké části za to může zobchodování téměř 1000 kusů mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou. Tyto obchody proběhly za 15480 CZK.
Německý index DAX dnes i přes nepříznivá data z ekonomiky pokračuje v rally a přidává 0,3 %. Nejprve k negativům. Ještě před otevřením trhu jsme dostali zprávu o továrních objednávkách, u kterých se čekal lehký nárůst o 0,3 %, místo toho ale o 4,2 % propadly. Otevření tak probíhalo rozpačitě a spíše v mírném záporu. Následoval v deset hodin aktualizovaný výhled růstu pro rok 2019, který také překvapil negativně svým snížením na 0,8 % z původních 1,9 %. Ani tato zpráva ale nepřinesla na trh žádnou paniku a možná ještě méně se podepsala spekulace na obdobné téma o ekonomice Itálie. DAX se tak s pokračujícím dnem oklepal a vrátil se k růstu jako v předchozích dnech. Poměrně zajímavou reakci dnes předvedly akcie společnosti . Ten oznámil, že podepsal smlouvu o propagaci se zpěvačkou Beyoncé a okamžitě nastartoval ze stojatých vod k opticky strmému růstu. Nejedná se ale o žádný veletoč v byznysu oděvnického giganta, proto i tržní reakce je poměrně umírněná: 1 %.
I trhy v zámoří pokračují pozitivně. Vadou na kráse je prozatím jenom technologický Nasdaq .
Radost mi dnes dělá , která kvůli nízký dodávkám Modelu 3 klesá o 8,7 % a v předobchodní fázi její pokles dosahoval dokonce 10 %. Radost mi toto dělá z toho důvodu, že je prakticky jediný titul, u kterého jsem přesvědčen, že hodnota akcií by aktuálně měla být v nižších desítkách dolarů, a ne mezi 250 a 300 USD. je sice průkopníkem elektromobility a je možné (nebo i pravděpodobné), že jako taková se zapíše do historie, aktuální finanční náročnost výroby elektromobilů ale neodpovídá kupní síle obyvatelstva – jinými slovy náklady na výrobu jednoho automobilu jsou vysoké a tomu odpovídá i výsledná cena produktu. A vzhledem k tomu, že tradiční automobily se spalovacími motory při srovnatelné ceně nabízejí vyšší komfort minimálně v době doplnění paliva a hustotě čerpacích (v porovnání s dobíjecími) stanic, je vývoj elektromobilů stále pouze „požírání“ cash flow. Budoucnost elektromobility je podle mě ve společnostech jako nebo , které mohou vývoj financovat ze své tradiční výroby. Společnosti plně zaměřené na elektromobilitu musí v dnešní době dříve či později dojít dech.