Aktualizováno Americký internetový obchod vydal v první čtvrtletí na lobbing rekordních 3,9 milionu dolarů (89,3 milionu Kč). Podle portálu The Information to vyplývá z údajů předložených Kongresu. tak v těchto výdajích poprvé za deset let překonal další americkou firmu Google. The Information upozorňuje, že usiluje o kontrakt na cloudové služby pro Pentagon v objemu deseti miliard dolarů, který by měl být udělen v letošním roce.
Amazon lobboval v Kongresu a nejméně u deseti dalších federálních subjektů za širokou škálu témat, včetně cloudových služeb, soukromí, technologie rozpoznávání obličeje, imigrace, dronů i obchodu.
Google a vydaly v prvních třech měsících roku na lobbing každý 3,4 milionu dolarů, přičemž pro , který vyšetřuje Federální komise pro obchod, to byla druhá nejvyšší suma. na tyto účely vynaložil jen 200.000 dolarů a 420.000 USD, což je pro firmu rekord.
Z vysokých částek, které technologické firmy věnují na lobbování, je patrné, z jak velkých zdrojů mohou čerpat, aby v politicky znepřátelené atmosféře prosadily své zájmy, podotkl The Information.
Podle lednové zprávy určené úřadu předsedy amerického Senátu loni firmy Google, i vydaly na lobbing ve Washingtonu rekordní částky - dohromady přes 48 milionů amerických dolarů. Google 21 milionů dolarů, 14,2 milionu a 13 milionů dolarů.
(Zdroj: The Information, Bloomberg, čtk, recode.net)