Aktualizováno Francouzská luxusní skupina jedná o možném převzetí amerického luxusního klenotnictví . Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. by tímto krokem chtěla expandovat na klenotnickém trhu ve Spojených státech. Podle zdrojů však zatím není jisté, že bude dosaženo dohody.
Za převzetí prestižního amerického klenotnictví LVMH nabízí zhruba 14,5 miliardy dolarů, citují média zdroje obeznámené se situací. Podle listu Financial Times však firma Tiffany nabídku pravděpodobně odmítne s tím, že podnik podhodnocuje.
Tržní hodnota společnosti se nyní pohybuje kolem 12 miliard dolarů (277 miliard Kč), zatímco tržní hodnota dosahuje zhruba 215 miliard dolarů (pět bilionů Kč), upozorňuje agentura Bloomberg.
LVMH je největší luxusní skupinou na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například módní značky Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot či řetězec parfumérií Sephora.
Společnost vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Kromě drahých šperků prodává také parfémy, hodinky nebo sluneční brýle balené do ikonických tyrkysově modrých krabiček. Klenoty od se proslavily v řadě filmů. K těm nejznámějším patří Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou.
Převzetí společnosti Tiffany by bylo jednou z největších akvizicí v historii LVMH. "Firma Tiffany by mohla být zajímavým doplňkem pro LVMH, která má stále rezervy v pokrytí klenotnického trhu," uvedla analytička trhu s luxusním zbožím Deborah Aitkenová ze společnosti Bloomberg Intelligence.
Analytik Rogerio Fujimori z firmy RBC Capital Markets upozornil, že klenotnické zboží patří mezi nejatraktivnější kategorie v luxusním sektoru. "Společnost Tiffany by se pod LVMH stala lepším podnikem a silnějším konkurentem," uvedl rovněž.