Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů, americké společnosti , klesl ve třetím čtvrtletí zisk i tržby. Vliv měly zejména dopady pandemie, protože firma prodává část produkce v restauracích, které musely v mnoha zemích omezit provoz. Čistý zisk meziročně klesl na 1,74 miliardy z 2,59 miliardy dolarů (40,1 miliardy Kč) před rokem, oznámila dnes firma. Akcie rostou v premarketu o 2,5 %.
Tržby se snížily o devět procent na 8,7 miliardy dolarů (200 miliard Kč). Překonaly však odhady, protože firma těžila z částečného znovuotevření kin a restaurací. Ty byly v některých zemích několik měsíců zavřené právě kvůli pandemii.
Lépe se prodával jak klasický nápoj , tak jeho obdoba bez cukru Zero Sugar.
Zhruba polovina tržeb Coca-Coly pochází z prodeje v restauracích, v kinech a na dalších veřejných místech. Pro firmu bylo proto uplynulé čtvrtletí náročné, ale pomohlo jí, že si spotřebitelé vytvářeli i domácí zásoby nápojů.
"I když je před námi stále mnoho úkolů, pokrok v uplynulém čtvrtletí mi dává jistotu, že jsme na správné cestě," uvedl generální ředitel James Quincey. Objem prodaných nápojů se v uplynulém čtvrtletí snížil o čtyři procenta, ve druhém čtvrtletí se jich ještě prodalo o 16 procent méně.
Zdroje: ČTK, Bloomberg