Společný podnik automobilek a FAW koupí v Číně od americké Tesly kredity za zelená auta, obdobu evropských emisních povolenek, aby splnil tamní ekologické standardy. Informovala o tom dnes agentura Reuters, která se odvolává na tři zdroje. Jde o první takový obchod mezi těmito společnostmi v Číně. Akcie si od začátku roku připsaly kolem 60 procent a podpořila je právě řada oznámení ohledně strategie v oblasti elektromobilů.
Na čínském trhu je ale německý koncern stále závislý na tradičních autech se spalovacím motorem. Čína je největším automobilovým trhem světa a loni se tam prodalo přes 25 milionů aut.
Čína má systém kreditů, jimiž automobilky pobízí k zelenější budoucnosti. Výrobci aut se o ni mohou zasloužit například zvýšením palivové účinnosti anebo tím, že vyrobí více elektrických aut. Dostávají pak zelené kredity, kterými mohou vyvážit záporné kredity udělené kvůli výrobě vozů, které více znečišťují životní prostředí. Zelené kredity si mohou též koupit, což většinou činí firmy se stejným většinovým podílníkem.
Společný podnik FAW-Volkswagen loni prodal 2,16 milionu aut. Tato automobilka a další společný podnik s firmou SAIC Motor patřily v roce 2019 k těm výrobcům aut, kteří generovali nejvíce negativních kreditů, ukazují data čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Sedany a sportovně-užitková auta (SUV), jež v Číně ve společných podnicích vyrábí, jsou populárnější než jejich elektrická auta, například model ID.4 CROZZ či model ID.4 X.
Zatím není jasné, kolik zelených kreditů FAW-Volkswagen od Tesly koupí. Za jeden podle zdrojů Reuters nabízí 3000 jüanů (přes 10.000 Kč), což je vyšší cena než v předchozích letech. Dohoda fakticky znamená, že přispívá svému konkurentovi. je největším zahraničním výrobcem aut v Číně.
V polovině března mimo jiné sdělil, že letos hodlá více než zdvojnásobit odbyt elektromobilů a že do roku 2030 plánuje mít v Evropě šest továren na výrobu baterií. V Číně se chystá letos představit pět elektrických modelů z rodiny ID.